رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد

ثبت سالانه 300 هزار تماس غیرضروری  با آتش نشانی

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه متأسفانه تماس‌های غیرضروری با سامانه۱۲۵، جان شهروندان را به خطر می‌اندازد، افزود: سالانه 600‌هزار تماس با سامانه125 برقرار می‌شود که متأسفانه نیمی از‌این‌تعداد غیرضروری است. این بی‌توجهی، نیروهای امدادی را از رسیدن بموقع به محل حادثه بازمی‌دارد؛ در‌حالی‌که آتش‌نشانان مشهدی رکورددار سرعت‌عمل در کشورند و در کمتر از چهار دقیقه خود را به محل می‌رسانند. 
سیدابراهیم علیزاده گفت: ضرورت دارد شعار «هر شهروند، یک آتش‌نشان» تحقق یابد و آموزش عمومی برای پیشگیری از حوادث مدنظر مدیریت شهری است.
 وی تصریح کرد: مدیریت شهری آموزش ۲۰۷‌هزار نیروی داوطلب در قالب ۷۰۰‌هزار ساعت دوره‌های تخصصی ایمنی و آتش‌نشانی را به سرانجام رسانده است. هدف ما رسیدن به نقطه‌ای است که هیچ حادثه‌ای بدون واکنش فوری شهروندان رخ ندهد. آموزش همگانی، تنها‌راه کاهش تلفات جانی و مالی است. وی درباره افتتاح برخی پروژه‌های کلیدی شهر نیز بیان کرد: احداث هشت زمین چمن استاندارد در منطقه3، تکمیل خط دوم مترو در شهرک سلامت با نصب آسانسورهای ویژه معلولان، راه‌اندازی خط سریع‌السیر مترو از انتهای بولوار طبرسی تا میدان شهدا با قابلیت دسترسی ایمن به حرم مطهر، گامی بلند درراستای کاهش ترافیک و افزایش ایمنی تردد است. علیزاده با اشاره به مدیریت روزانه ۱۱۷ عملیات امدادی توسط آتش‌نشانان مشهدی، تصریح کرد: مشهد الگوی همدلی مردم و مسئولان است. با این مشارکت، به شهری تبدیل می‌شویم که حوادث در آن نه فرصت جولان دارد و نه قربانی می‌گیرد.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->