خـــــــبر

شهردار مشهد با اشاره به بارش برف و سرما:
شهروندان، کارتن‌خواب‌ها را فراموش نکنند
ــ  ــــ
شهردار مشهد، در پیامی اینستاگرامی ضمن اعلام آمادگی شهرداری مشهد در روزهای سرد پیش‌رو، اعلام کرد که شهروندان کارتن‌خواب‌ها را فراموش نکنند و در صورت مشاهده این افراد، موضوع را از طریق سامانه137 به اطلاع شهرداری برسانند.
محمدرضا کلائی در صفحه شخصی خود نوشت: براساس پیش‌بینی‌ها، امروز (یکشنبه) بارش برف خواهیم داشت و دمای هوا نیز زیر صفر خواهد بود. با فرض تحقق این پیش‌بینی، همکارانم در سایر حوزه‌های مرتبط آماده هستند، اما از همه شما همشهریان عزیز خواهش می‌کنم که در چند موضوع به من کمک کنید. شهردار مشهد در ادامه توضیح داد: امسال مشکل کارتن‌خواب‌ها و بی‌سرپناهان بسیار سخت‌تر از سال‌های قبل شده است، زیرا با وجود اینکه تعداد گرم‌خانه‌های شهر را چند برابر کرده‌ایم، هم به‌دلیل کرونا باید از ازدحام در گرم‌خانه‌ها جلوگیری کرد و هم باید آن‌ها را غربالگری کرد. با این حساب ممکن است بخشی از آن‌ها فراموش شوند. لطف کنید اگر موردی مشاهده کردید، یا پناهش دهید یا به ١٣٧ اطلاع دهید. وی با تأکید بر اینکه حیوانات و پرنده‌ها نیازمند غذا و سرپناه هستند و نباید از آن‌ها غافل شد، افزود: همچنین با تأکید از شما خواهش می‌کنم که از وسایل گرمایشی بدون خروجی اطمینان‌بخش گازهای خطرناک استفاده نکنید. اگر فکر می‌کنید کسی را می‌شناسید که ممکن است چنین کاری بکند، تماس بگیرید و به او تذکر بدهید. متأسفانه همکاران آتش‌نشان من در چنین روزهایی با موارد متعدد مرگ‌ خاموش روبه‌رو می‌شوند که واقعا تأثربرانگیز است.

 

تعطیلی ‌2هفته‌ای مجموعه‌های تاریخی استان
ــ  ــــ
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در پی اعلام محدودیت‌ها از ابتدای آذر، موزه‎ها و مجموعه‌های تاریخی استان به‌مدت 2هفته تعطیل است. به‌گزارش خبرنگار ما به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، ابوالفضل مکرمی‌فر با بیان اینکه این تصمیم براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و با اعمال تشدید محدودیت‌ها در کشور گرفته شده است، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه مجموعه‌های تاریخی و موزه‌ها جزو مشاغل گروه3 هستند و حفظ سلامتی شهروندان در اولویت قرار دارد، از مردم تقاضا می‌کنیم باتوجه‌به مصوبه ستاد ملی کرونا از مراجعه به مراکز فرهنگی و تاریخی خودداری کنند.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->