کشف ۲۳ هزار کیلو مواد‌مخدر در ۳۰۰ روز

۳۶ باند تهیه و توزیع مواد افیونی طی ده‌ها عملیات پلیسی در خراسان رضوی متلاشی شدند
مهدی قرآنی - برخلاف اقدامات پیشگیرانه و قهریه پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق موادمخدر از سرزمین‌های خارجی به داخل کشور، اما همچنان انجام این تجارت مرگ بار و سیاه در سطح کشور ادامه دارد و عده‌ای سودجو و فرصت طلب با فریب افراد ساده لوح آن‌ها را خام وعده‌های پوچ خود می‌کنند و نقشه مرگ بار خود را در توزیع موادمخدر در داخل مرز‌های کشور عملی می‌سازند.
با اینکه سرشبکه‌های اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر داخل کشور نیستند و اغلب نقشه‌های خود را از سوی عواملشان انجام می‌دهند، ولی دامنه گسترده اطلاعاتی پلیس هم تاکنون نگذاشته این افراد موفق به اجرای طرح مجرمانه شان شوند و دست آن‌ها را برای قانون رو کرده است که کشفیات کلان موادمخدر هر ساله خود گواه این گفته می‌باشد.
خراسان رضوی با توجه به همسایگی اش با بزرگ‌ترین کشور تهیه و توزیع کننده مواد مخدر جهان از موقعیت حساسی برخوردار است که در این باره سالانه ده‌ها تن انواع مواد مخدر از سوی مأموران مبارزه با موادمخدر در مشهد و دیگر شهر‌های این استان پهناور کشف و ضبط می‌شود. پلیس طی عملیات‌های منسجم و ضربتی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به ترتیب موفق به کشف بیش از ۳۲ هزار و ۳۰ هزار کیلوگرم انواع مواد افیونی شده است که در همین راستا افراد زیادی از جمله سردسته ده‌ها باند تهیه و توزیع موادمخدر به دام قانون افتاده اند.

دستگیری ۲۶ سرشاخه توزیع موادمخدر
در ۱۰ ماه گذشته امسال نیز عملیات‌هایی منسجم و ضربتی در حوزه مبارزه با قاچاق مواد افیونی از سوی مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان انجام شده که طبق اعلام رئیس پلیس خراسان رضوی در این مدت ۲۳ هزار کیلو انواع موادمخدر شامل تریاک، حشیش، هروئین و صنعتی کشف و توقیف شده است.
شناسایی و دستگیری ۲۶ سرشاخه و گرداننده اصلی باند‌های موادمخدر از دسته اقدامات دیگر مأموران پلیس بوده که بنا بر گفته سردار محمدکاظم تقوی در مدت ۱۰ ماه نخست امسال به دام قانون گرفتار و پس از تشکیل پرونده در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته اند.
در ۳۰۰ روز گذشته تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی طی اجرای عملیات‌های مستمر با اقدام‌های اطلاعاتی و ردزنی‌های گسترده میدانی موفق به شناسایی و انهدام ۳۶ باند بزرگ قاچاق موادمخدر شده اند.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی ضمن تأیید این خبر در تشریح دیگر جزئیات آن گفت: برخی از قاچاقچیان به دام افتاده مسلح بوده اند که مأموران علاوه بر دستگیری این افراد چندین قبضه انواع سلاح جنگی را از آن‌ها کشف کرده اند.
سردار تقوی در ادامه با اشاره به یک عملیات مسلحانه پلیس بیان کرد که چندی پیش در یک درگیری مسلحانه از سرکردگان یک باند تهیه و توزیع کننده مواد افیونی به ضرب گلوله مجریان قانون به هلاکت رسید و ۴ همدست دیگر او نیز در برابر ضابطان قضایی به زانو در آمدند که مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان در این عملیات موفق به کشف و توقیف بیش از یک و نیم تن مورفین شدند.

قاچاق افیونی از جنوب کشور به مشهد
این مقام ارشد نظامی استان در بخش دیگری از این گزارش با تأکید بر برقراری کانل امنیت در مرز‌های خراسان رضوی، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته محموله‌های کشف شده در این مدت از استان‌های جنوبی کشور به مقصد مشهد و استان‌های شمالی بوده که مجریان قانون قبل از توزیع این محموله‌ها در بازار، اغلب آن‌ها را در جاده‌ها شناسایی و توقیف کرده اند.
تقوی تأکید کرد: امروز مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد افیونی یکی از اولویت‌های اساسی پلیس خراسان رضوی است و در این راستا از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی در پایان از همکاری آگاهانه شهروندان قانون مدار استان با خادمان نظم و امنیت قدردانی کرد و گفت: مقابله با عاملان توزیع مواد افیونی و جمع آوری معتادان پرخطر از اولویت‌های اصلی پلیس خراسان رضوی است که در این باره اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای متعددی از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفته و به زودی نیز شاهد اجرای مراحل دیگری از این طرح‌ها در شهر مشهد و دیگر مناطق استان خواهیم بود و نتایج آن هم اطلاع رسانی خواهدشد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->