حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه + فیلم (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب‌الله (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی سازمان ملل: بیش از ۱.۴ میلیون نفر از سودان فرار کرده اند | قحطی در حال نزدیک شدن است لحظه شکار پهپاد آمریکایی بر فراز مأرب یمن + فیلم نفوذ حماس به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل بیانیه راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: حج، یک سفر معنوی انسان‌ساز و سرآغاز تحول و تعالی است رئیسی از بندر نوشهر بازدید کرد گلایه امام جمعه موقت تهران از مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها آیت‌الله علم‌الهدی: سیل اخیر یک بحران غافلگیرکننده بود| ابراز تسلیت به خانواده‌های داغدار مشهد و خراسان رضوی شماره شهدای نوار غزه به ۳۵ هزار و ۳۰۳ تن رسید رئیسی: اقدامات انجام‌شده برای اقتصاد دریامحور در کشور کافی نیست تعیین محل جدید سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فرمانده کل ارتش: جهان به دو دوره قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم شد سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم هدف قرار گرفت روسیه حملات گسترده اوکراین با ده‌ها پهپاد و شهپاد را خنثی کرد گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با استاندار خراسان رضوی| پیگیری وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بررسی واکنش‌ها به نخستین مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ

  • کد خبر: ۴۵۲۹۱
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
بررسی واکنش‌ها به نخستین مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ
شامگاه سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹، اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن با اجرای کریس والاس از «فاکس‌نیوز»، برگزار شد. این مناظره در دانشگاه «کیس وسترن ریزرو» در «کلیولند» ایالت اوهایو، ۹۰ دقیقه به‌طول انجامید و با انتقادات بسیار تند دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه به یکدیگر همراه بود.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ شامگاه سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹، اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن با اجرای کریس والاس از «فاکس‌نیوز»، برگزار شد. این مناظره در دانشگاه «کیس وسترن ریزرو» در «کلیولند» ایالت اوهایو، ۹۰ دقیقه به‌طول انجامید و با انتقادات بسیار تند دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه به یکدیگر همراه بود.
 
به گزارش گاردین، در طول مذاکره، ترامپ بار‌ها صحبت‌های بایدن را با حرف‌های کنایه‌آمیزش قطع کرد و کریس والاس را وادار ساخت تا با فریاد، وی را ساکت کند. در این مناظره پرتنش، بایدن نیز ساکت نماند و ترامپ را بدترین رئیس‌جمهور آمریکا و بازیچه ولادیمیر پوتین خواند.

اولین سوال مناظره درمورد جانشین قاضی دیوان عالی آمریکا، گینزبرگ بود که چندی پیش براثر ابتلا به سرطان درگذشت. بایدن همان‌طورکه پیش‌تر اعلام کرده بود، تاکید کرد که انتخاب قاضی دیوان عالی باید پس از انتخابات ایالات‌متحده صورت بگیرد. ترامپ با حمله شدید به این درخواست، اظهار داشت که به‌عنوان رئیس‌جمهور وقتِ آمریکا، قاضی ایمی برت را بهترین جایگزین می‌داند. موضوع دیگری که خشم ترامپ را برانگیخت، سوالات کریس والاس درمورد طرح جامع بیمه درمانی ترامپ برای جایگزینی بیمه «اوباماکر» بود.
 
بایدن تاکید کرد که عده زیادی از مردم ایالات‌متحده از بیمه «اوباماکر» استفاده می‌کنند و ترامپ با لغو این بیمه، این حق را از آن‌ها می‌گیرد. در این بین، زمانی‌که والاس در سوالاتش به شکست طرح بیمه جایگزین ترامپ اشاره کرد، ترامپ در پاسخ گفت: «ظاهرا من دارم با شما مناظره می‌کنم نه بایدن؛ جای تعجبی هم ندارد.»
در بخش سوالات چالش‌برانگیز درباره مهار ویروس کرونا در ایالات‌متحده، بایدن، دولت ترامپ را به پنهان‌کاری و اقدامات نادرست درمورد کووید ۱۹ محکوم کرد. ترامپ درمقابل با طعنه و کنایه به بایدن گفت اگر کشور دست بایدن می‌بود، هزاران نفر جان خود را از دست می‌دادند.
 
ترامپ همچنین ادعا کرد که واکسن کرونا به‌زودی دراختیار آمریکایی‌ها قرار می‌گیرد؛ اما بایدن در واکنش به این ادعا گفت: «من اصلا به او اعتماد ندارم!» بایدن همچنین سخنان ترامپ درمورد تزریق مواد ضدعفونی را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، مورد تمسخر قرار داد، اما ترامپ به‌سادگی گفت که آن حرفش کنایه‌آمیز بوده است. در بحث مربوط به مالیات پرداختی ترامپ، که با انتشار گزارشی از «نیویورک‌تایمز» در روز‌های اخیر خبرساز شده بود، او ادعا کرد که در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، میلیون‌ها دلار مالیات پرداخت کرده است. بنا به گزارش «نیویورک‌تایمز» ترامپ در این دوسال فقط ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرده بود.
 
بایدن برای فشار بیشتر بر ترامپ، پیش از مناظره اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کرد، اما باز هم خبری از اظهارنامه مالیاتی ترامپ نبود و وی تنها اشاره کرد که: «وقتی آماده شود همه آن را خواهند دید.» در بخش پایانی این مناظره، زمانی‌که والاس از دو نامزد درباره شفافیت رأی‌های پستی سوال پرسید، بایدن تایید کرد که به این شیوه اطمینان دارد و دلیل مخالفت ترامپ را این دانست که وی از نتایج انتخابات می‌ترسد. در پایان بایدن اظهار داشت که نتایج انتخابات را خواهد پذیرفت، اما ترامپ تاکید کرد: «اگر ببینم ده‌ها هزار رأی دست‌کاری شده‌اند، نمی‌توانم با آن کنار بیایم.» و اولین مناظره با این بحث خاتمه یافت.

در واکنش‌ها به اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن، خبرگزاری بلومبرگ نوشت: این مناظره، مناظره دو مردی بود که از هم متنفر بودند و خیلی به ندرت به صورت هم نگاه کردند. مجری سی ان ان نیز گفت: یک چیز را می‌توان با اطمینان گفت و آن اینکه مردم آمریکا امشب باختند، چون وحشتناک بود. آندره میشل، روزنامه نگار آمریکایی و تحلیلگر شبکه خبری ان بی سی آمریکا نیز گفت: من تا حالا چنین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندیده بودم؛ این مناظره یک فضاحت بود.

براساس نتایج نظرسنجی خبرگزاری «سی‌بی‌اِس» پس از پایان مذاکره، ۴۸درصد از تماشاچیان، بایدن را پیروز دانستند و ۴۱درصد نیز به ترامپ رأی دادند و ۱۰درصد این مناظره را برابر ارزیابی کرده‌اند. در نظرسنجی دیگری که توسط خبرگزاری «سی‌اِن‌اِن» انجام شد، ۶۰ درصد بایدن را پیروز مناظره خواندند و تنها ۲۸ درصد به ترامپ رأی دادند. بسیاری از خبرنگاران و تحلیلگران، این مناظره را وحشتناک و بی‌نتیجه دانستند. آن‌ها عمدتا رفتار ترامپ را محکوم کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->