نشست هم‌اندیشی شهردار مشهد مقدس با کارآفرینان و فعالان اقتصادی شهردار مشهد: نمایشگاه بین المللی مشهد متعلق به همه فعالان اقتصادی است زمان صدور مجوز‌های ساختمانی در مشهد از ۱۲۹ به ۶۲ روز کاهش یافت شهردار مشهد مقدس: با خروج زندان مرکزی از بافت شهری، سرانه‌های خدماتی برای شهروندان افزایش می‌یابد شکایت از بوی نامطبوع خودرو‌های تخلیه زباله حوالی پارک خورشید مشهد تکمیل خط انتقال متمرکز آب از شوریجه به مشهد تا پایان تابستان سال ۱۴۰۴ جشنواره «طعم و رنگ پاییزی مشهد» با استقبال گرم شهروندان در حال برگزاری است + فیلم اضافه‌شدن ۱۲ هکتار فضای سبز به سرانه شهری با انتقال زندان مرکزی مشهد شهردار مشهدمقدس: پروژه کلیدی پارکینگ میدان شهدا (توحید) به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۵ آبان ۱۴۰۳) طرح «طاهرین»، الگویی برای سبک زندگی معنوی و اصلاح نگرش شهروندان مشهدی | فعالیت ۲۰۰ داوطلب در این طرح توضیحات شهردار مشهد درباره پروژه مشترک آستان قدس رضوی و مدیریت شهری (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از فاز اول پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳ شهروندخبرنگار | درخواست ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در بولوار هدایت مشهد + پاسخ برپایی بازار سیار صنایع دستی بانوان کارآفرین در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی در محدوده حرم مطهر رضوی در آینده‌ای نزدیک خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به حدود ۵ میلیون زائر رضوی در نیمه‌ نخست سال ۱۴۰۳ هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی «آلوده» است (۱۴ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با مدیریت شهری در حوزه آسفالت معابر

  • کد خبر: ۱۰۰۰۰۹
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با مدیریت شهری در حوزه آسفالت معابر
عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلفی متولی تاسیسات زیر سطحی و متقاضی حفاری در معابر هستند و تعامل آن‌ها با مدیریت شهری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید دبیریان در گفت‌و‌گویی پیرامون آسفالت مورد استفاده در مشهد اظهار کرد: از ۶۲ میلیون متر مربع از معابر شهر مشهد، حدود ۴۳ میلیون متر مربع شامل معابر سواره و حدود ۱۹ میلیون مترمربع شامل پیاده‌رو و آیلند می‌باشد که وسعت این سطح عظیم از معابر، اهمیت توجه به تعامل با سایر دستگاه‌های خدماتی و اجرایی که اقدام به حفاری در معابر می‌نمایند را ضروری می‌سازد.

وی افزود: نکته مهم آن است که طبق استاندارد‌های جهانی، مواردی به عنوان خرابی آسفالت در نظر گرفته می‌شوند که مخرب‌ترین آن مسئله حفاری یک معبر است؛ در واقع زمانی که حفاری در یک معبر صورت می‌گیرد، از نظر رده‌بندی خرابی معابر، هم‌تراز با یک معبر خاکی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: اولویت داشتن معبر، بهبود شاخص وضعیت بهسازی معابر سطح شهر، هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی، برنامه هماهنگ شهری جهت جلوگیری از دوباره کاری توسط سامانه حفاری و استفاده حداکثری از فصول مناسب کار، از جمله مسائلی است که در برنامه‌ریزی برای روکش آسفالت معابر شهر در نظر گرفته می‌شود.

دبیریان گفت: در حال حاضر با عنایت به نظارت و پایش‌های انجام شده در مراحل تولید، حمل و پخش آسفالت، بنا به مستندات آزمایشگاهی، آسفالت مورد استفاده در مشهد از کیفیت مطلوبی برخوردار است؛ بنا به شواهد موجود در معابری که از عمر آن ده‌ها سال می‌گذرد و حفاری در محل صورت نگرفته است، مرمت‌ها به خوبی انجام پذیرفته و معبر همچنان در حال سرویس‌دهی مناسب است.

وی با اعلام اینکه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلفی متولی تاسیسات زیر سطحی و متقاضی حفاری در معابر هستند، بیان کرد: تعامل این دستگاه‌ها با مدیریت شهری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است؛ این در عین حالی است که مطابق ماده ۱۰۳ قانون شهرداری و آیین نامه هماهنگی اقدامات عمرانی مصوب هیئت وزیران، شرکت‌های مجری پروژه‌های حفاری مکلف به ارائه طرح‌های خود به شهرداری و اخذ مجوز از آن می‌باشند.

عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پایان بیان کرد: بدیهی است عدم تحقق مدیریت یکپارچه شهری، عملاً تاکنون امکان هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف اجرایی را به دلیل اینکه هر یک تابع وزارتخانه مجزا هستند فراهم ننموده است؛ از همین رو تا زمان تحقق این امر، هماهنگی دستگاه‌های مذکور با مدیریت شهری در ماموریت‌های ذکر شده ضروری قلمداد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->