رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

عوارض مصرف مکمل های غذایی چیست؟

  • کد خبر: ۱۰۰۱۷۵
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
عوارض مصرف مکمل های غذایی چیست؟
استفاده از مکمل‌های غذایی می‌تواند تأثیرات نامطلوبی را بر سلامت انسان داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، مکمل‌ها تأثیرات زیادی بر بدن انسان دارند. در حالی‌که برخی از مکمل‌ها لازمه‌ی سلامتی افراد هستند. بعضی دیگر از مکمل‌ها برای بدن فوایدی ندارد. در واقع، برخی از پروتئین‌ها امکان دارد به سلامتی افراد آسیب وارد کنند و منجر به طیفی از پیامد‌های ناخوشایند یا حتی خطرناک شوند.

یک مطالعه جدید روی بیش از ۲۶ هزار سرباز ارتش ایالات متحده نشان داده است که ۲۰ درصد از کسانی‌که مکمل‌های قبل یا بعد از تمرین یا مکمل‌هایی را برای کاهش وزن یا عضله‌سازی مصرف کرده‌اند، حداقل یک اثر نامطلوب را نیز تجربه کرده‌اند.

در مطالعات جدید که در ژورنال آکادمی تغذیه و رژیم غذایی منتشر شد، محققان به بررسی این موضوع پرداختند که چگونه طیف وسیعی از مکمل‌های غذایی مختلف بر سلامت افراد تأثیر می‌گذارند و مجموعه وسیعی از اثرات نامطلوب از حالت تهوع گرفته تا اختلالات خواب و تشنج را نیز بررسی کردند.

بر اساس این مطالعه ۸درصد از کسانی که مکمل‌های پروهورمون مصرف میکردند، ۶ درصد از کسانی که مکمل‌های پروتئین یا اسید آمینه مصرف می‌کردند و ۴ درصد از کسانی که مکمل‌های گیاهی مصرف می‌کردند حداقل یک اثر نامطلوب را تجربه کردند.

به گفته متخصصان از آن‌جایی که مکمل‌ها قبل از عرضه به بازار نیازی به تایید سازمان غذا و دارو ندارند، افراد باید قبل از مصرف محصولات جدید احتیاط کنند به‌ویژه مهم است که ببینیم آیا مکمل‌ها با هر دارویی تداخل منفی دارند یا خیر. آیا درباره ایمن و موثر بودن آن‌ها تحقیق شده است، و در حالت ایده‌آل، آیا این محصولات توسط شخص ثالث آزمایش شده‌اند تا مواد تشکیل‌دهنده را نیز تأیید کنند. با این حال باید قبل از مصرف مکمل‌ها با متخصصان مشورت کنند.

متخصصان تغذیه و پزشکان ثبت‌شده آموزش دیده‌اند تا بهترین توصیه‌ها را برای هر فرد بر اساس اطلاعات فردی ارائه کنند در این صورت به میزان قابل‌توجهی عوارض کم‌تری را نیز تجربه خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->