اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

زائران و مجاوران، راضی از خدمت‌رسانی، گله‌مند از شلوغی

  • کد خبر: ۱۰۰۲۹
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
زائران و مجاوران، راضی از خدمت‌رسانی، گله‌مند از شلوغی
جلسه کمیته آسیب‌شناسی بافت پیرامون حرم مطهر باحضور فرماندار مشهد، شهردار منطقه ثامن، معاون دادستان و رئیس مجتمع قضایی ثامن و جمعی دیگر از مسئولان و نمایندگان نهاد‌های خدمت‌رسان در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، باموضوع بررسی نتایج و آمار طرح پژوهشی‌تحلیلی الگو‌های زیارتی، اقامتی، خدماتی و میزان رضایت‌مندی از خدمات شهری زائران و شهروندان و بررسی رفتار اقتصادی و فرهنگی اجتماعی زائران و شهروندان در ۶ ماه نخست امسال برگزار شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ فرماندار مشهد در حاشیه این جلسه با بیان اینکه اقدام ارزشمندی از سوی مجموعه نهاد مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر در رابطه با انجام این طرح پژوهشی با همکاری جهاد دانشگاهی مشهد انجام نشده است، تأکید کرد: خوشبختانه تحلیل نتایج حاصل شده از این تحقیق بیانگر افزایش رضایت‌مندی زائران و مجاوران بارگاه امام مهربانی‌ها از خدمات ارائه شده دستگاه خدمت‌رسان در این محدوده و به‌طور ویژه خدمات شهری انجام شده از ایام نوروز تا پایان تابستان امسال است.

سیدمحمدرضا هاشمی تأکید کرد: البته باید بکوشیم تا نقاط قوت و دستاورد‌های مثبت عملکردمان را تقویت کنیم و درباره مسائلی که شهروندان یا زائران اعلام نارضایتی یا گله‌مندی داشته‌اند، با ایجاد زیرساخت‌های مناسب برآمده درصدد رفع مشکلات باشیم و شرایطی را فراهم کنیم که دیگر زائران و مجاوران حریم امن رضوی دغدغه و نگرانی برای حضور در شهر مشهد نداشته باشد.

به‌گفته وی در بیشتر موضوع‌های مدنظر در این تحقیق، پرسش‌نامه توزیع شده است و جامعه هدف از عملکرد مجموعه دستگاه‌های خدمت‌رسان در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی رضایت داشته‌اند، اما ۲ بحث فضای سبز و شلوغی تردد در معابر اطراف حرم مطهر رضوی به‌ویژه در ایام خاص همچون نوروز و دیگر ایام مناسبتی، موجب نارضایتی آن‌ها بوده است.

وی افزود: البته طی ۲ سال گذشته روند افزایشی و ارتقای سطح کمی و کیفی فضای سبز اطراف حرم مطهر را با اقدامات خوب شهرداری منطقه ثامن شاهد هستیم، به‌گونه‌ای که حدود ۵ هکتار فضای سبز در همین مدت به بافت اطراف حرم افزوده شد، اما هنوز تا تکمیل تمامی فضا‌های سبز پیش‌بینی شده در طرح بهسازی پیرامون حرم فاصله زیادی داریم.

هاشمی درباره بحث شلوغی معابر پیرامون بارگاه منور نیز که از دیگر دغدغه‌های زائران و مجاوران بوده است، توضیح داد: در گذشته بیشتر سفر‌ها به مشهد از طریق حمل‌ونقل عمومی انجام می‌گرفت و از طرفی جمعیت شهر مشهد نیز به این میزان نبوده است، اما اکنون مردم بیشتر تمایل به مسافرت با خودرو‌های شخصی خود را دارند.

وی ادامه داد: درراستای رفع این مشکل نیز اقداماتی درباره روان‌سازی ترافیک هسته مرکزی شهر مشهد به‌ویژه خیابان‌های منتهی‌به حرم مطهر رضوی، مدنظر مجریان ازجمله شهرداری و پلیس راهور استان می‌باشد که درحال بررسی است و به‌محض اینکه به جمع‌بندی برسیم، بهترین گزینه را اجرایی خواهیم کرد تا این موضوع نیز برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: تعریض معابر منتهی‌به حرم مطهر، تأمین پارکینگ‌ها در خیابان‌های نزدیک به حرم مطهر رضوی و همچنین تأمین پارکینگ ازسوی مجتمع‌های اقامتی و تجاری و تأمین پارکینگ‌هایی در نقاط دوردست و انتقال زائران و مسافران با وسایل نقلیه عمومی به سمت حرم، ازجمله طرح‌هایی است که بخشی از آن‌ها ازسوی دستگاه‌های مربوط اجرا شده است و برخی دیگر نیز در مرحله بررسی و اجرا است.

فرماندار مشهد طبق این نظرسنجی دغدغه دیگر زائران را بحث اقامتگاه‌های زائران برشمرد و اظهار کرد: پس از بازررسی‌ها و بررسی‌های متعدد کارشناسان امر و با همکاری اتحادیه هتل‌داران و متولیان مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیرها، به رفع نواقص و تأکید بر کسب استاندارد‌های لازم ازسوی این اماکن در مشهد به‌ویژه اطراف حرم مطهر درحال پیگیری است.

طرح پژوهشی تحلیل الگو‌های زیارتی، اقامتی، خدماتی و میزان رضایت‌مندی از خدمات شهری زائران و شهروندان و بررسی رفتار اقتصادی و فرهنگی اجتماعی زائران و شهروندان به‌وسیله شهرداری منطقه ثامن و باهمکاری پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی از ایام نوروز ۱۳۹۸ آغاز شده و مقرر شده است تا به‌صورت فصلی تا پایان سال انجام شود.

در این پژوهش بیش‌از ۱۲ هزار پرسش‌نامه برای ۳ گروه زائران، شهروندان ساکن منطقه و نیز مناطق پیرامونی درنظر گرفته شده است و درحال اجراست و ازجمله مهم‌ترین اهداف آن، جمع‌آوری آمار دقیق از وضعیت شناختی الگو‌های سفر و زیارت، بررسی الگو‌های زیارتی‌اقامتی و شناسایی میزان استفاده و ارزیابی از خدمات شهری در داخل و خارج از منطقه ثامن و همچنین بررسی الگو‌های گردشگری زیارت و شناخت رفتار‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زائران و شهروندان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->