اصلاح قانون محکومیت‌های مالی در دستور کار مجلس | آخرین اخبار از قانون مهریه بیست‌وهشتمین فرزند جانباز کرمانی متولد شد شناسایی نوعی از کرونا در خفاش‌ها | خطر شیوع همه‌گیری جدید مرکز نوآوری و فناوری غذا‌های خاص در مشهد افتتاح شد (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) گم شدن دو دختر تکواندوکار در تهران + جزئیات هشدار استفاده افراطی کودکان از «گوشی» و خطر افزایش ابتلا به چاقی و دیابت ۱۳ زائر ایرانی تاکنون در عربستان جان باختند (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) مهلت معرفی دانشجویان مشمول سربازی برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت تعیین شد اختلالی در ایستگاه خواب | «آپنه خواب» زمینه‌ساز مشکلات سلامتی فروش ویژه حدود هزار عنوان کتاب کانون پرورش فکری نوجوانان به مناسبت عید غدیر سازمان حفاظت محیط زیست همچنان به دنبال توله خرس‌ گمشده آیا ورزش در حالت ناشتای صبحگاهی، تأثیر بیشتری بر کاهش وزن دارد؟ تشدید بازرسی‌های وزارت بهداشت در فصل گرما همراه غذا آب بخوریم یا نه؟ مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد امروز به پایان می‌رسد (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) ۱۱ نفر از اعضای یک شرکت هرمی دستگیر شدند (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) وضعیت خطرناک اشعه ماورای بنفش با گرم تر شدن هوا دوباره کرونا! | پیش بینی شیوع سویه جدید کرونا با بازگشت حجاج مراقبت‌های مرزی برای جلوگیری از ورود بیماران تنفسی تشدید می‌شود رشد خطرناک جلبک در تالاب دُرگه سنگی نقده توانگران، پرچمدار حذف پذیرایی در مراسم ترحیم شوند! قاتل الهه حسین‌نژاد قصاص می‌شود + توضیحات قوه قضائیه اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۲ بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) پلاک‌های شهرستان در تهران حق مسافرکشی ندارند | باید نظارت بر تاکسیرانی دقیق‌تر شود حمایت اهالی منطقه بهمن از پلیس مشهد در برابر حمله متهمان | از سرقت خودرو در ساعت ۴ تا دستگیری در بهمن ۴ رئیس سازمان برنامه‌ریزی آموزش و پرورش: مشکلات برق و کمبود کاغذ برطرف شده‌اند؛ کتب درسی به‌موقع توزیع می‌شوند پیش‌بینی هوای مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق تا روز چهارشنبه تشدید تحریم‌ها زندگی معلولین را تهدید می‌کند دستگیری دومین قاتل محیط‌بان منطقه خائیز
سرخط خبرها

راه‌اندازی قطار مشهد-نخجوان تا آخر امسال

  • کد خبر: ۱۰۰۴۲
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۸
راه‌اندازی قطار مشهد-نخجوان تا آخر امسال
در ۷ ماه گذشته ۲۱۰هزار ارمنی به ایران سفر کرده‌اند که انگیزه اصلی آن‌ها خرید روزمره بوده است. منطقه آزاد ارس به دنبال این است که این بازدیدکنندگان و به عبارتی پیله‌وران مرزی را به گردشگر تبدیل کند و از سویی با اتصال دوباره خط آهن نخجوان‌ـ‌مشهد، گردشگران آذربایجانی را به ایران بکشاند. معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس نیز درباره اتصال دوباره خط آهن نخجوان‌ـ‌جلفا‌ـ مشهد که از سال۱۳۹۵ در چند نوبت راه‌اندازی و حرکت آن به دلایل فنی متوقف شده است، اظهار کرد: شرکت «ارس ریل» برای خرید ۲۰واگن وی‌آی‌پی از خارج کشور اقدام کرد که پروژه آن با توجه به مشکلات ارزی موقتا متوقف شد. به گفته یوسف داداش‌زاده، اکنون به‌صورت موردی قطاری از تهران و مشهد به جلفا چارتر می‌شود و در آخرین جلسه با سفیر جمهوری آذربایجان نیز این تمایل ابراز شد تا از ظرفیت ناوگان ریلی نخجوان هم استفاده و قطار نخجوان ـ مشهد با مشارکت «ارس ریل» راه‌اندازی شود که در این باره مذاکرات همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: مشکلی در ریل‌های نخجوان و جلفا برای اتصال وجود ندارد. ایستگاه جلفا از قدیم خوب بوده و قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد. حالا اینکه برخی مطرح می‌کنند بوژی ریل مانع برقراری این قطار است، اصلا اهمیتی ندارد. از طرفی فاصله زمینی بین نخجوان و جلفا ۳۰کیلومتر است. گردشگری که تمایل داشته باشد به ایران، ارس یا مشهد برود، این مسافت را می‌تواند زمینی طی کند و از آنجا با قطار مسیر را ادامه دهد. ما معتقدیم راه‌اندازی این خط آهن و برقراری دوباره قطار آن صرفه اقتصادی دارد؛ فقط باید ظرفیت‌های گردشگری کشورمان را در کشور‌های هم‌جوار خوب معرفی کنیم.
وی درباره بازه زمانی که برای برقراری این قطار پیش‌بینی شده است، گفت: یک ماه قبل با سفیر جمهوری آذربایجان مذاکره کردیم که خیلی هم پیگیر موضوع است. فکر می‌کنم تا یک‌ماه آینده تفاهم‌نامه نهایی بین ۲ شرکت ایرانی و آذری امضا شود و نهایتا تا پایان سال این قطار برقرار می‌شود.
منطقه آزاد ارس با ۲ کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان هم‌مرز است، اما بیشترین گردشگر خارجی آن از قاره اروپا تأمین می‌شود؛ گردشگرانی که از تهران یا تبریز راهی این منطقه می‌شوند، نه از مرز‌های خاکی یا از طریق ارمنستان و آذربایجان.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->