معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

دستگاهی که رد ویروس کرونا را در هوا می‌زند

  • کد خبر: ۱۰۰۹۲۳
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
دستگاهی که رد ویروس کرونا را در هوا می‌زند
به تازگی محققان چینی از توسعه دستگاهی خبر داده اند که می‌تواند آثار این ویروس را در هوا شناسایی کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ در جهان، محققان ابزار‌های مختلفی را برای تشخیص این ویروس توسعه داده اند؛ اما به تازگی محققان چینی از توسعه دستگاهی خبر داده اند که می‌تواند آثار این ویروس را در هوا شناسایی کند. رقابت برای ردیابی شیوع کووید-۱۹، دانشمندان چینی را بر آن داشت تا سیستمی با هدف شناسایی آثار ویروس کرونا در هوا توسعه دهند.

«لیو پنگ» محقق دانشکده پزشکی دانشگاه چینهوا و یکی از اعضای تیم تحقیقاتی این مطالعه گفت: عملیات مهار ویروس در طول بازی‌ها شامل انجام تعدادی از کار‌ها مانند تمیز کردن تجهیزات و آزمایش شرکت کنندگان است و آزمایش هوا برای شناسایی حضور یا حضور نیافتن ویروس نیز یک ابزار اضافی برای ارائه هشدار‌های اولیه است.

اگرچه بیماری کووید-۱۹ عمدتا از طریق قطرات تنفسی که هنگام سرفه یا عطسه از دهان فرد خارج می‌شود، منتشر می‌گردد؛ اما محققان دریافته اند که این ویروس در محیط‌های بسته می‌تواند از سوی ذرات آئروسلی که در هوا باقی می‌مانند نیز منتقل شود.

هواپخش (آئروسل) نامی است که به سوسپانسیون یا تعلیق ذرات جامد یا قطره‌های مایع در گاز اطلاق می‌شود. به طورکلی منظور از هواپخش؛ ذرات گرد و غبار معلق در هواست. دود، ریزگرد اقیانوسی، آلودگی هوا و مه دود امثالی از هواپخش هستند. ابزار توسعه یافته جدید شامل یک جمع کننده حمل پذیر است که برای مکیدن هوای محیط و بررسی قطرات آئروسل متشکل از ذرات ریز که می‌توانند در هوا پخش شده و حامل ویروس کرونا باشند، طراحی شده است. پس از ضدعفونی کردن، گاز جمع آوری شده به مایع تبدیل شده و از طریق آشکارساز اسید نوکلئیک آزمایش می‌شود. به گفته محققان، این آشکارساز ۱۰ برابر بیشتر از ابزار‌های معمولی آزمایش اسید نوکلئیک حساس است.

لیو افزود: حساسیت این دستگاه ۲۰ کپی در میلی لیتر است، درحالی که حساسیت دستگاه‌های معمولی ۲۰۰ تا ۵۰۰ کپی در میلی لیتر است. این بدان معناست که حتی نمونه‌هایی با بار ویروسی کم نیز می‌توانند از سوی این آشکارساز شناسایی شوند. کل فرایند آزمایش، از جمع آوری نمونه‌های هوا گرفته تا ارائه نتایج به مقامات محلی بخش کنترل بیماری، کمتر از چهار ساعت به طول می‌انجامد. قبل از استفاده، این سیستم در پنج مکان محل برگزاری مسابقات پکن ۲۰۲۲ آزمایش شده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->