وزارت اقتصاد از شروع فروش اینترنتی دارو از ماه آینده خبر داد هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم
سرخط خبرها

۶ توصیه مهم برای استفاده درست از واتساپ

  • کد خبر: ۱۰۱۱۳۶
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
۶ توصیه مهم برای استفاده درست از واتساپ
میلیاردها نفر در سراسر جهان از واتساپ استفاده می‌کنند، اما تعداد کمی هستند که راه درست کار با این پیام‌رسان را می‌دانند. اگر کاربر معمولی واتساپ هستید، سری به تنظیمات پیام‌رسانتان بزنید و ببیند کدام یک از این هفت توصیه مهم را رعایت می‌کنید.

شهرآرانیوز - میلیارد‌ها نفر در سراسر جهان از واتساپ استفاده می‌کنند، اما تعداد کمی هستند که از این پیام‌رسان راه درست کار با واتساپ را می‌دانند. اگر کاربر معمولی واتساپ هستید، با این توصیه‌ها سری به تنظیمات پیام‌رسانتان بزنید و ببیند کدام یک از این هفت مورد را رعایت می‌کنید.

تأیید دو مرحله‌ای را فعال کنید

بهتر است تأیید دو مرحله‌ای واتساپ را روشن کنید. این یک مرحله اضافی برای تأیید شماره تلفن است که از ورود هکر‌ها به حسابتان جلوگیری می‌کند.

هکر‌ها مرتباً سعی می‌کنند به حساب‌های واتساپ نفوذ کنند. دزدیدن اکانت واتساپ یک راه آسان برای جلب اعتماد دوستان و خانواده شماست. آن‌ها با این کار می‌توانند از خانواده‌تان سوءاستفاده کنند.

برای روشن کردن تأیید دو مرحله‌ای، به تنظیمات > حساب (Settings > Account) بروید.

تنظیمات گروه را قفل کنید

برای اینکه کسی نتواند شما را عضو گروه‌های بی‌ربط کند، به تنظیمات > Account Groups بروید. آنجا می‌توانید انتخاب کنید چه کسی برای شما دعوت‌نامه عضویت در گروه ارسال کند.

شما سه گزینه دارید: «همه»، «مخاطبین من»، و «مخاطبین من به جز...». اولین گزینه بازترین گزینه است و هر کسی که شماره تلفن شما را دارد می‌تواند شما را دعوت کند؛ بنابراین بهتر است یکی از دو گزینه دیگر را انتخاب کنید.

ذخیره خودکار تصاویر و رسانه را غیرفعال کنید

مطمئن شوید که واتساپ فایل‌های رسانه‌ای را در حافظه تلفن شما ذخیره نمی‌کند. برای این کار داخل برنامه روی «تنظیمات» و سپس «ذخیره و داده»(Storage and Data) کلیک کنید. سپس روی «Chats» کلیک کنید و کلیدی به نام «Save to Camera Roll» را خاموش کنید.

همچنین می‌توانید دانلود رسانه را از چت‌های فردی متوقف کنید. کافی است به چت موردنظر بروید، روی عنوان آن در بالا کلیک کنید و از طریق گزینه "Save to Camera Roll" تنظیمات را تغییر دهید.

مهم‌ترین چت‌ها را پین کنید

این یک راه آسان برای اولویت‌بندی مخاطبان موردعلاقه در واتساپ است. اگر واتساپ شلوغی دارید، گاهی اوقات یکی از مخاطبان مهمتان زیر پیام و پست‌های گروه‌ها و چت‌های کاری دفن می‌شود.

با پین‌کردن مخاطبان اصلی، آن‌ها در بالای فید صفحه اصلی باقی می‌مانند. به لیست چت بروید و سپس انگشتتان را روی هر چتی که می‌خواهید نگه دارید تا علامت پین ظاهر شود.

قابلیت حذف خودکار پیام‌ها

واتساپ یک ویژگی تازه دارد که به‌طور خودکار متن پیام‌های جدید را پس از  مدتی حذف می‌کند. هدف این ویژگی افزایش حریم خصوصی شماست.‌

می‌توانید «پیام‌های محوشونده» را طوری تنظیم کنید که به‌طور خودکار برای همه چت‌های جدید فعال شود، بدون اینکه روی مکالمه‌های قدیمی تأثیر بگذارد. شما می‌توانید زمان محوشدن پیام‌های جدید را روی ۲۴ ساعت، ۷ روز، ۹۰ روز یا خاموش فعال کنید. از این راه به این ویژگی برسید:

 Settings > Account > Privacy > Default Message Timer

این ویژگی چند هفته پیش عرضه شد، بنابراین مطمئن شوید که واتساپ را به آخرین نسخه به‌روز کرده‌اید. به خاطر داشته باشید که این سیستم هنوز کامل نیست، و همچنان یک‌نفر می‌تواند از متن‌های شما اسکرین‌شات بگیرد یا آن‌ها را کپی کند.

قفل برنامه واتساپ

روی آیفون قفل‌کردن واتساپ به طور جداگانه بسیار مهم است. یعنی افرادی که از تلفن شما استفاده می‌کنند نمی‌توانند متن‌های شما را بخوانند.

برای تنظیم این گزینه باید به تنظیمات WhatsApp بروید. سپس روی "Account" و سپس "Privacy" کلیک کنید.
از اینجا می‌توانید «قفل صفحه» را با Touch ID یا Face ID روشن کنید.  

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->