نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

مهدی قائدی: آخر فصل به اروپا می‌روم

  • کد خبر: ۱۰۱۱۴۹
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
مهدی قائدی: آخر فصل به اروپا می‌روم
برخی تیم‌های اروپایی برای جذب قایدی از خود تمایل نشان داده‌اند، اما باشگاه الاهلی امارات آخر فصل اجازه حضور این بازیکن را در تیم‌های اروپایی صادر خواهد کرد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، در نقل و انتقالات تابستانی قبل بود که مهدی قایدی تصمیم گرفت با هماهنگی باشگاه استقلال، به امارات برود و پیراهن الاهلی را بپوشد. ابتدای همکاری طرفین پیش‌بینی می‌شد قایدی که به اردوی تیم ملی هم رسیده بود و کج‌دار و مریز در ترکیب نیز قرار می‌گرفت، به بازیکن کلیدی الاهلی تبدیل شود. بازیکنی که همیشه در ترکیب باشد و بتواند اثرگذاری خود را نشان بدهد. این اتفاق، اما حالا که ۱۷ هفته از لیگ امارات گذشته، رخ نداده و مهدی قایدی همان اندازه که در ترکیب است، به همان میزان هم روی نیمکت می‌نشیند.

سهم قایدی از ۱۷ دیدار الاهلی، تنها حضور نصف و نیمه در ۱۵ بازی بوده. او در این ۱۵ بازی هم تنها در ۵ دیدار، به طور کامل در زمین حضور داشته. از ۸ دیداری که او به عنوان بازیکن ثابت به زمین رفته، ۳ تا را تعویض شده و از بازی بیرون آمده. ۷ بازی را هم قایدی از روی نیمکت آغاز کرده و به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده.
مهدی قایدی روی هم ۸۳۲ دقیقه در لیگ امارات بازی کرده و البته در این مدت ۴ گل هم به ثمر رسانده و چندین بار هم پاس گل داده. یعنی مهاجم سابق استقلال به طور میانگین هر ۲۰۸ دقیقه یک گل زده که نمی‌تواند آمار ضعیفی برای او، آن هم در نخستین فصل حضورش در لیگ امارات و باشگاه الاهلی به حساب بیاید. با این حال مهدی علی، سرمربی اصالتاً ایرانی الاهلی، اعتقادی به حضور مداوم قایدی در ترکیب اصلی ندارد. موضوعی که به سؤال اصلی هواداران الاهلی نیز تبدیل شده و آن‌ها به همین دلیل سرمربی تیم‌شان را به باد انتقاد گرفته‌اند.
به عنوان نمونه الاهلی سه هفته قبل توانست العروبا را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کند. مهدی قایدی که در ترکیب اصلی حضور داشت، در دقیقه ۲۰ با فراری زیبا و ضربه‌ای تمام‌کننده، گل نخست تیمش را به ثمر رساند و دقیقه ۶۴ هم با پاسی زیبا، گل دوم الاهلی را ساخت. برای بازی بعد، اما او در ترکیب اصلی نبود و مهدی علی او را روی نیمکت نشاند. قایدی مقابل الشارجه که با شکست یک بر صفر الاهلی تمام شد، قایدی را از دقیقه ۸۶ و به جای ماجد حسن به بازی فرستاد و مهاجم ایرانی هم نتوانست در این دقایق کوتاه اثری روی نتیجه بگذارد.
برای بازی با الوحده که در جام حذفی برگزار شد، قایدی دوباره در ترکیب اصلی قرار گرفت، اما دقیقه ۶۱ جای خود را به گوستاووی برزیلی داد. همین مسأله باعث شده تا خیلی‌ها این سؤال را از مهدی علی بپرسند که اگر به قایدی اعتقاد کامل نداشتی، چرا اجازه انتقال او را به فوتبال اروپا ندادی؟ سلتیک در اسکاتلند علاقه وافری به جذب قایدی داشت و حاضر بود مبلغی را به عنوان رضایتنامه بپردازد، اما مخالفت مهدی علی و باشگاه الاهلی اجازه انتقال قایدی به فوتبال اروپا را نداد. حالا هم شنیده می‌شود به جز سلتیک و آنژه پوستگ‌اوغلو، سرمربی اهل استرالیای این تیم، یک باشگاه پرتغالی نیز علاقه‌مند به جذب قایدی است و او به این تیم‌ها اعلام کرده که در صورت ادامه این روند، انتهای فصل تصمیم خود را برای حضور در فوتبال اروپا می‌گیرد. با پایان فصل، ۴ سال از قرارداد قایدی با الاهلی باقی می‌ماند، اما مهاجم بوشهری و ۲۳ ساله امیدوار است با دریافت پیشنهاد‌هایی که جدی هم هستند و البته موافقت الاهلی، سال جام جهانی را در یک باشگاه اروپایی بازی کند.


توصیه اماراتی‌ها به مهدی قایدی:
حیف است جام جهانی را از دست بدهی

شیوه استفاده از قایدی باعث انتقاد رسانه‌های اماراتی از سرمربی الاهلی هم شده، ولی مفسر شبکه تلویزیونی ابوظبی اسپورت در خلال تحلیل رقابت‌های لیگ حرفه‌ای امارات با اشاره به شرایط الاهلی و شکل استفاده از مهدی قایدی، گفت: «مهاجم ملی‌پوش ایران باید حواسش به موقعیت خود در تیم ملی ایران باشد، چون اگر تعداد نیمکت‌نشینی‌هایش افزایش پیدا کند، با توجه به مهاجمان خوبی که در اختیار سرمربی تیم ملی ایران است، خطر از دست دادن جام جهانی مهدی قایدی را تهدید می‌کند. حیف است او جام جهانی را از دست بدهد.»

 

شکست الاهلی مقابل الوحده

تیم فوتبال شباب الاهلی دبی شب گذشته در هفته هجدهم لیگ برتر امارات به مصاف الوحده رفت و با نتیجه 3 بر یک شکست خورد.

احمد نوراللهی از ابتدا در ترکیب شباب حضور داشت. ستاره سابق پرسپولیس گل اول تیمش را ساخت. مهدی قائدی نیز از دقیقه 77 وارد زمین شد اما نتوانست به تیمش کمکی کند و مانع از شکست شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->