فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس سازمان لیگ مانع خرید کلی بلیت‌های پرسپولیس-سپاهان توسط بانک شهر سرنوشت اوسمار در دستان مورایس| لیگ را بدهد شانس ماندن ندارد تاریخ و ساعت بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا | در یک‌قدمی فینال قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد چه مبارک خبری بود ...
سرخط خبرها

به جام‌جهانی خوش آمدیم

  • کد خبر: ۹۷۳۷۲
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
به جام‌جهانی خوش آمدیم
ششمین حضور ایران در جام‌جهانی فوتبال سریع‌ترین و مقتدرانه‌ترین صعود‌مان شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تیم ملی شب صعود به جام‌جهانی۲۰۲۲ را با نمایشی زیبا، زیباتر هم کرد و قدرت خود را به رخ فوتبال آسیا کشید؛ تیمی که با اعتماد‌به‌نفس لازم نشان داد که سقف آرزوهایش فراتر از آسیاست. صعود تیم ملی به جام‌جهانی درحالی رقم خورد که نمایش تیم ملی، بازی‌به‌بازی پخته‌تر، زیباتر و تاکتیکی‌تر شد.

تیمی که با ذکاوت مثال‌زدنی در بین تک‌تک ارکانش، اجازه نداد غافل‌گیری‌های تاریخی فوتبال ایران به سراغش بیاید تا به‌این‌ترتیب ششمین صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام‌جهانی فوتبال، سریع‌ترین و مقتدرانه‌ترین آن باشد. این صعود در ضمن سومین صعود پیاپی ایران به جام‌جهانی است که در اندازه خود درخورتوجه است و این یعنی که ایران بیش از یک دهه است که جزو تیم‌های ممتاز قاره کهن است.

نمایشی عالی بدون تمرین و بدون اردو

بازی تیم ملی برابر عراق، فوتبالی تاکتیکی و پر از برنامه بود؛ اتفاقی مهم برای تیمی که نه اردو داشت و نه تمرین مناسب. از‌دست‌دادن سردار آزمون، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی و سیدمجید حسینی به‌دلیل بیماری کرونا و دیر‌رسیدن علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و مهدی طارمی به اردو و همچنین از‌دست‌دادن ۲ جوان اول تیم ملی مهدی قایدی و اللهیار صیاد‌منش و نداشتن تمرینات مناسب قبل از آغاز بازی با عراق، دلهره و اضطراب را به اردوی تیم ملی و مردم آورده بود. شرایط به‌قدری سخت شده بود که خیلی‌ها فکر صعود برابر عراق را از سر بیرون کرده بودند و پیروزی برابر عراق را در تهران سخت و دشوار ارزیابی می‌کردند؛ ولی داستان تیم اسکوچیچ که در طول هفته یک‌کلمه حرف نزد و به بازی با عراق فکر می‌کرد، متفاوت بود.

ایران برابر عراق یکی از بهترین بازی‌های چند سال گذشته را ارائه کرد تا سال۲۰۲۲میلادی را پر‌شکوه آغاز کند. کار‌های ترکیبی متعدد که از خط دفاع و حتی دروازه آغاز می‌شد، موقعیت‌های متعددی برای ملی‌پوشان کشورمان که کمتر در کنار هم کار تاکتیکی در طول هفته انجام دادند، ایجاد می‌کرد. شاید اگر روز خوب دروازه‌بان عراق نبود، این تیم شکست سنگین‌تری از دیدار رفت را تجربه می‌کرد و ایران روز خوبش را پرگل به پایان می‌برد.

جهانبخش؛ بهترین بازیکن دیدار ایران – عراق

سایت «یازده نت» علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی، را به‌عنوان بهترین بازیکن دیدار ایران در‌برابر عراق انتخاب کرد. به نظر می‌رسد دلیل اصلی این انتخاب، پاس خوبی بود که علیرضا جهانبخش به مهدی طارمی داد و منجر به گل برتری تیم ملی در این بازی شد. سوای این البته کاپیتان تیم ملی در این بازی هم یک نمایش بین‌المللی و سطح بالا داشت و کلاس متفاوت خود را نشان داد.

علیرضا جهانبخش در این بازی ۶‌بار اقدام به شو‌ت‌زنی کرد که این نشانگر عطش کاپیتان تیم ملی برای رسیدن به گل بود. از این ۶ شوت، ۳ شوت در چهارچوب بود که یکی از آن‌ها نزدیک بود در ریباند توسط مهدی طارمی در نیمه اول تبدیل به گل شود. جهانبخش در این بازی همچنین ۴ پاس کلیدی داد که یکی از آن‌ها توسط مهدی طارمی تبدیل به گل شد

به جام‌جهانی خوش آمدیم

محرومیت از بازی با کره در کمین سعید و طارمی

تیم ملی برای دیدار روز سه‌شنبه مقابل امارات، ۴ بازیکن یک‌اخطاره دارد که در صورت دریافت کارت زرد، از بازی با کره‌جنوبی محروم می‌شوند. سردار آزمون که در دیدار رفت برابر همین کره‌جنوبی یک کارت زرد از داور مسابقه گرفت، جزو اخطاری‌های تیم ملی است؛ اما از‌آنجا‌که این بازیکن در تقابل با امارات حضور ندارد، در نتیجه او مشکلی برای بازی با کره نخواهد داشت.

اما خطر از‌دست‌دادن این بازی بزرگ، ۳ بازیکن دیگر تیم ملی را تهدید می‌کند. مهدی طارمی که گل صعود ایران به جام‌جهانی را وارد دروازه عراق کرد، در نخستین بازی این مرحله از رقابت‌ها و برابر سوریه یک کارت زرد گرفت، ضمن اینکه میلاد محمدی هم در آن بازی از داور بازی یک اخطار دریافت کرد. سعید عزت‌اللهی نیز دیگر‌بازیکن یک‌کارته تیم اسکوچیچ است که در جدال رفت با عراق این اخطار را گرفت.

قوت‌گرفتن احتمال بازی سیاوش یزدانی

شجاع خلیل‌زاده، مدافع تیم ملی فوتبال ایران، به‌دلیل دو‌کارته‌بودن، بازی با امارات را از دست داد‌ه و برای همین، شانس مدافع مشهدی تیم ملی برای حضور در این بازی افزایش یافته است.
در دقیقه‌۸۵ بازی با عراق، شجاع خلیل‌زاده، مدافع تیم ملی، در گوشه محوطه جریمه خودی با یک خطا مهاجم عراق را سرنگون کرد که کریس‌بیث، داور استرالیایی، با یک کارت زرد او را جریمه کرد تا دو‌اخطاره شود و بازی با امارت را از دست بدهد. بدین‌ترتیب دراگان اسکوچیچ باید از میان بازیکنانی که در اختیار دارد، برای دیدار با امارات زوج حسین کنعانی را انتخاب کند. به نظر می‌رسد که شانس سیاوش یزدانی برای حضور در ترکیب اصلی بیشتر از دیگران باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->