برگزاری همایش روز روانشناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روانشناس نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اعتماد بی‌جا ۸۰ میلیون تومان آب خورد

  • کد خبر: ۱۰۱۵۱۴
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
اعتماد بی‌جا ۸۰ میلیون تومان آب خورد
شهروند مشهدی با ورود ناآگاهانه به دنیای ارز‌های دیجیتال، اسیر کلاهبرداران فضای مجازی شد.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ نه به بازار سرمایه اعتماد داشت و نه با سرمایه اش می‌توانست در بخش خودرو و مسکن سرمایه گذاری کند. به دنبال راهی بود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سود چشمگیری برسد. او دغدغه اش را به شکل درد دل با دوستش در میان گذاشت. البته خودش می‌گفت «منظور خاصی نداشتم، فقط یک روز که دوستم را دیدم، وسط صحبت‌های مختلف این موضوع ناخواسته مطرح شد.» چندروزی بیشتر نمی‌گذرد که دوستش با فرستادن آگهی یک صفحه اینستاگرامی او را وارد دنیای ناشناخته رمزارز‌ها می‌کند، غافل از اینکه به زودی همه سرمایه اش را در یک سراب از دست خواهد داد.

مرد جوان با مراجعه به پلیس فتای خراسان رضوی، مرجوعه قضایی را تحویل کارشناسان این پلیس تخصصی داد. با مشخص شدن موضوع شکایتش مبنی بر کلاهبرداری به بهانه رمزارز‌ها در فضای مجازی و از آنجا که هر روز تعداد زیادی پرونده در این حوزه وصول می‌شود، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، دستور رسیدگی فوری به این پرونده را صادر کرد. زیرا احتمال تکرار کلاهبرداری‌ها از سوی متهمان این پرونده وجود داشت.

من چوب اعتمادم را خوردم

کارشناسان از شاکی خواستند تا جزئیات شکایتش را اعلام کند و این گونه شنیدند: «من از مدت‌ها قبل با سختی توانسته بودم مقداری پول فراهم کنم. قصد داشتم سرمایه ام را بیشتر کنم تا شاید با آن بتوانم وضع زندگی ام را سروسامانی بدهم، اما با پولی که داشتم نمی‌شد کار چندانی انجام دهم. این موضوع مدت‌ها ذهنم را مشغول کرده بود. از طرفی هم چیز‌هایی درباره رمز ارز و پول دیجیتال شنیده بودم، ولی شناختی از آن نداشتم. یک روز که داشتم با دوستم صحبت می‌کردم، ناخواسته همین موضوع را با او در میان گذاشتم.

آن روز اتفاقی نیفتاد و ما از هم جدا شدیم. چند روز بعد دوستم در اینستاگرام تبلیغ صفحه‌ای را برایم فرستاد که در زمینه ارز‌های دیجیتال فعال بودند. من به دوستم اعتماد داشتم و از طرفی وقتی وارد صفحه شدم، دیدم تعداد زیادی مخاطب دارد. همین دو موضوع باعث شد تا بی احتیاطی کنم و بدون تحقیق، پیامی به مدیر صفحه اینستاگرامی بدهم. فردی آن سوی خط جوابم را داد

از ظواهر مشخص بود که اطلاعات زیادی دارد. این را از روی پیام‌های ضبط شده‌ای که برایم می‌فرستاد، متوجه شدم. چند روزی با هم ارتباط داشتیم و او در این مدت توانست من را قانع کند که پول هایم را به ارز دیجیتال تبدیل کنم و در کوتاه مدت از سود‌های زیاد آن استفاده کنم. وقتی به او گفتم که از این موضوع سر درنمی آورم و به درستی نمی‌دانم چه باید بکنم، او پیشنهاد داد که پول هایم را در اختیار آن‌ها بگذارم تا با آن کار کنند و من از محل خریدوفروشی که آن‌ها انجام می‌دهند، سودش را ماهیانه برداشت کنم.

با راهنمایی همین فرد ناشناس به صورت مجازی در یک صرافی آنلاین احراز هویت و حساب باز کردم. بعد هم کیف پول الکترونیکم (والت) را در اختیار این فرد قرار دادم، اما چندی بعد متوجه شدم که نه تنها کیف پولم کاملا خالی شده است، بلکه گردانندگان آن صفحه هم دیگر جوابم را نمی‌دادند. موضوع را که به دوستم گفتم، او هم اظهار بی اطلاعی کرد و گفت که تبلیغ آن‌ها را در فضای مجازی دیده است و از آنجا که من دنبال فضایی برای سرمایه گذاری می‌گشته ام، تبلیغ را برای من فرستاده است.»

۸۰ میلیون از دست دادم

شاکی در پاسخ به اینکه چه مبلغی زیان دیده است، اعلام کرد که ۸۰ میلیون تومان همه سرمایه اش بوده که در اختیار این فرد ناشناس قرار داده و نمی‌دانسته با یک گروه کلاهبردار روبه روست.
کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی با دریافت این گزارش تحقیقات خود را در فضای سایبر آغاز کردند. با بررسی‌ها و تلاش مأموران هویت متهم مشخص شد و با اقدامات انجام شده محل اختفای وی شناسایی و در عملیاتی غافل گیرانه متهم دستگیر شد.

متهم پس از دستگیری ابتدا منکر هرگونه جرمی شد و قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه روشدن با ادله دیجیتالی انکارناپذیر جرمش را پذیرفت.
با توجه به شگرد و مدت فعالیت متهم در عرصه ارز دیجیتال، رئیس پلیس فتای استان دستور پیگیری برای مشخص شدن تعداد و رقم کلاهبرداری را صادر کرد.

سرهنگ جواد جهانشیری به شهروندان توصیه کرد: فضای سایبری به ویژه شبکه‌های اجتماعی مکان مناسبی برای دوستی و آشنایی با افراد غریبه نیست؛ بنابراین به پیشنهاد‌های دریافت شده در این فضا اعتماد نکنید و بنا را بر تحقیق برای راستی آزمایی و تشخیص اصالت موضوع قرار دهید. همچنین هرگز اطلاعات شخصی و محرمانه خود نظیر هویت، ایمیل، نام کاربری و رمز عبور حساب‌های کاربری دیجیتال و ... را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید تا قربانی اهداف افراد سودجو و فرصت طلب در فضای مجازی نشوید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->