شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم
سرخط خبرها

هاشمی ارزگانی: برهم زدن وحدت دو ملت ایران و افغانستان از اهداف حمله حرم رضوی بود

  • کد خبر: ۱۰۴۱۰۱
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
هاشمی ارزگانی: برهم زدن وحدت دو ملت ایران و افغانستان از اهداف حمله حرم رضوی بود
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود هاشمی ارزگانی با بیان اینکه برهم زدن وحدت دو ملت ایران و افغانستان از اهداف حمله به طلبه‌ها در حرم مطهر رضوی بود، گفت: ما باید بدانیم که تروریزم بین المللی وطن و کشور ندارد.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمود هاشمی ارزگانی، مدرس حوزه علمیه مشهد و پژوهشگر علوم قرآنی با محکوم کردن حمله به سه طلبه در حرم مطهر رضوی اظهارداشت: وقتی به شاخصه‌های این حادثه تلخ توجه کنیم؛ نکاتی برای ما روشن می‌شود، مثلا شرایط زمانی، مکانی و نوع انتخاب قربانیان حادثه.

وی در ادامه افزود: این حادثه در ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد و مکان آن هم در یکی از مقدس‌ترین اماکن مذهبی برای مسلمانان جهان. همه مسلمانان به فرزندان رسول خدا احترام و باور دارند. به جز گروه‌های تکفیری که با سایر مسلمانان متفاوت می‌اندیشند و حرمت شکنی از افراد، اماکن و باورها یکی از شاخصه‌ها و اندیشه‌های جریان‌های تکفیری است.

این حمله به مقدسات و حرمت شکنی حرم مطهر رضوی بود

مدرس حوزه علمیه مشهد ادامه داد: افرادی که در این حادثه هدف حمله قرار گرفتند، چهره‌هایی خدوم، متعلق به صنف فرهنگی، خدمت‌رسان و امدادرسان مردم بودند و برای آنها تفاوتی نداشت که ملیت مردم تحت پوشش‌شان چیست. اگر همه این‌ها را در نظر بگیریم، به این نتیجه می‌رسیم که حمله ددمنشانه در حرم مطهر رضوی و به شهادت رساندن طلبه خدوم و خدمت‌گذار و مجروح کردن دو نفر دیگر، حمله به مقدسات و حرمت شکنی حرم مطهر رضوی است که اهداف دیگری هم دارد.

وی ادامه داد: یکی از این اهداف امنیت شکنی جمهوری اسلامی ایران بود. به این معنا که دشمن تلاش کرد، امنیت ثابت و پایدار در جمهوری اسلامی ایران را که در منطقه بی‌بدیل است را مخدوش کند که ناکام ماند. ما به چشم سر دیدیم که حضور آمریکایی‌ها و غربی‌ها به بهانه تامین امنیت در افغانستان، عراق و دیگر کشورها منجر به ناامنی شده است و امروز ناامنی‌های بسیار ویرانگری در پسا حضور آمریکا در افغانستان و عراق دیده می‌شود.

هاشمی ارزگانی اطاعت از ولی فقیه را راز دستیابی به این امنیت ثابت در ایران دانست و تاکید کرد: همین موضوع خار چشم دشمنان شده است. آنان به هر شکلی می‌کوشند که این امنیت را متزلزل کنند. از طرف دیگر ایران اسلامی داعیه‌دار امت‌های اسلامی و هدف آنها بوده است. یکی از اهداف این حمله شکستن داعیه وحدت بود که البته آنها به این نیت شوم خود نخواهند رسید.

برهم زدن همبستگی و وحدت دو ملت ایران و افغانستان از اهداف این حمله بود

این چهره فرهنگی افغانستانی خاطرنشان کرد: امروز ملت‌های اسلامی متوجه شده‌اند که تروریزم بین‌المللی به هیچ ملیت، قوم و جغرافیایی وابستگی ندارد، اینها دشمنان مسلمانان هستند. برهم زدن همبستگی و وحدت دو ملت دوست و برادر ایران و افغانستان از دیگر اهداف این حمله بود. رابطه این دو کشور در میان کشورهای همجوار را می‌توانیم به عنوان یک الگو در نظر بگیریم. کدام دو کشور را در دنیا سراغ دارید که مردم آنها برای دفاع از خاک یکدیگر به جنگ بروند و در راه دفاع از کیان همسایه جان خود را فدا کنند؟ ما در روابط دو ملت ایران و افغانستان این را شاهد هستیم.

مدرس حوزه علمیه مشهد تاکید کرد: ما مردانی خداجو از ایران داشتیم که خون آنها برای دفاع از ارزش‌های مشترک در افغانستان به زمین ریخته شده است. گروه‌های مختلف از افغانستان را داریم که در اوایل انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم خون مقدس‌شان برای دفاع از ارزش‌ها به زمین ریخت، این پیوند ناگسستنی است.

تروریزم بین المللی وطن و کشور ندارد

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال آن هستند که به این اتحاد آسیب برسانند و حمله حرم تلاشی در همین مسیر بود، اما آنان نمی‌دانند وحدت به قدری بین دو ملت همسایه ریشه‌دار و عمیق است که با اینگونه رفتارها کمترین آسیب را نخواهد دید.

هاشمی ارزگانی خاطرنشان کرد: تروریزم بین المللی وطن و کشور ندارد، در همان روزی که در حرم مطهر رضوی حمله صورت گرفت، فردای آن در بزرگترین مسجد کابل حمله تروریستی اتفاق افتاد و جان مسلمان‌های بسیاری در صف نماز هدف قرار گرفت. در نتیجه تروریزم جغرافیا و ملیت نمی‌شناسد و در هرجایی که بتواند به اهداف خود دست یابند از اقدامات تروریستی ابایی ندارند. ملت‌های مسلمان این حقیقت را دریافته‌اند، اما ما باید بیشتر از گذشته هوشیار باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->