روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | مشارکت کودکان در انتخابات ریاست جمهوری (۸ تیر ۱۴۰۳) مدیریت شهری مشهد از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد مشارکت بیشتر در انتخابات استفاده کرد ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوارهای وکیل‌آباد و ملک‌آباد مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حرم امام‌رضا (ع) آغاز‌به‌کار کرد (۹ تیر ۱۴۰۳) | تألیف ۵۷ عنوان کتاب به محوریت سیره شهدای مقاومت آیا ادارات مشهد فردا شنبه (۹ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ ۲۰ اتوبوس شعبه سیار اخذ رأی در مشهد شدند شهربازی پارک ملت مشهد با ۲۶ وسیله بازی بازگشایی شد (۸ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۲ قاچاقچی مسافرنما با بیش از ۱۰ کیلو موادافیونی در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«حمایت از پاکبانان» به شورای شهر مشهد رسید

  • کد خبر: ۱۰۴۴۷۴
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
«حمایت از پاکبانان» به شورای شهر مشهد رسید
لایحه حمایت از پاکبانان امروز (۲۲ فروردین ۱۴۰۱) در صحن علنی شورای شهر مشهد بررسی می‌شود.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ آذرماه سال گذشته بود که حادثه منجر به فوت پاکبان چهل وپنج ساله مشهدی در بزرگ راه شهید چراغچی حواشی زیادی به همراه داشت و در کنار تأسف و تأثر ایجادشده از رخ دادن چنین حوادثی در شهر، قلب بسیاری از شهروندان از تکرار چنین سانحه‌ای برای نیرو‌های زحمتکش حوزه خدمات شهری به درد آمد؛ موضوعی که با توجه به فوت هشت نفر از کارگران خدوم این حوزه براثر تصادف در سال گذشته موجب شد مدیریت شهری به سادگی از کنار آن عبور نکند و شهردار مشهد همه دستگاه‌های ذی ربط را به پیگیری ویژه برای تصویب اقدامات قانونی در راستای احقاق حقوق این افراد و حمایت کامل از خانواده آن‌ها مکلف کند.

این مهم قرار است به شکل بسته حمایتی امروز در قالب لایحه‌ای روی میز اعضای شورای اسلامی شهر مشهد قرار گیرد و با موافقت نمایندگان مردم در شورا به تصویب نهایی برسد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت برخدمات شهری شهرداری مشهد با اعلام این خبر درباره آخرین وضعیت لایحه حمایت از پاکبانان شهر به خبرنگار ما گفت: این لایحه پیش از سال جدید به شورای شهر ارسال شده و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورا بررسی‌های کارشناسی خود را در این حوزه انجام داده و نظر موافق این کمیسیون را دریافت کرده اند.
سیدمحسن رهنمایی افزود: این لایحه در کمیسیون خدمات شهری بررسی تصویب شده و امروز در صحن‌علنی شورای شهر در مورد آن تصمیم گیری می‌شود.

حمایت از پاکبانان، باغبانان و نیرو‌های سد معبر

وی درباره جزئیات این لایحه اظهار کرد: در این لایحه برای پاکبانان، باغبانان و همکاران سدمعبر در کنار حمایت‌هایی که قانون کار و ضوابط پیمانکاران، پیش‌بینی کرده حمایت‌هایی نیز در نظر گرفته شده است تا در قالب طرحی مدیریت شهری حمایت‌های مالی خود را از این افراد در سه بخش مختلف اعمال کند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت برخدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه یکی از این بخش‌ها افرادی هستند که در حین انجام مسئولیت آسیب‌های جزئی می‌بینند، ادامه داد: برنامه ریزی شده است که تا سقف هفت میلیون تومان به این افراد کمک مالی شود.

وی افزود: برای افراد دیگری که وقوع سانحه در حین کار برای آن‌ها همراه با آسیب و از کار افتادگی است نیز علاوه بر حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی، حمایت بیست میلیون تومانی در نظر گرفته شده است و دسته سوم نیز نیرو‌هایی هستند که در حین ارائه خدمت براثر سانحه فوت می‌کنند که از خانواده این افراد حمایت ۳۵ میلیون تومانی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در کنار این موضوع بخشودگی‌هایی در زمینه دریافت هزینه کفن و دفن نیز در لایحه‌های قبلی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته بود که در این لایحه نیز بر آن تأکید شده است.

رهنمایی با بیان اینکه جلسات کارشناسی بسیار زیادی برای جمع بندی در این زمینه برگزار کرده ایم، گفت: جلسات مشترکی با همکاران امور پارلمانی و حوزه پشتیبانی شهرداری برگزار شده است تا همفکری و هماهنگی لازم در این حوزه انجام شود؛ به نوعی لایحه خروجی برای حمایت از پاکبانان و دیگر نیرو‌های خدماتی نتیجه همکاری حوزه خدمات شهری، پشتیبانی و حوزه پارلمانی است.

افزایش ایمنی پاکبان‌ها در هنگام کار

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه پاکبانان قشر آسیب پذیر و تحت فشاری هستند و حوادث مختلف در حین کار افزون بر سختی‌های محیط کار گریبان گیر این افراد است، بیمه تأمین اجتماعی، اداره کار و رفاه اجتماعی و پیمانکاران ضوابط مشخصی برای حمایت از این افراد دارند، اما براساس این لایحه پیش بینی شده است تا پیرو دستور شهردار مشهد حمایت‌های مالی از این افراد صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به نبود اختیارات زیاد در این حوزه نمی‌توانستیم حمایت همه جانبه از این نیرو‌ها داشته باشیم که در این مصوبه پیش بینی کردیم تا بتوانیم میزان حمایت مالی بیشتری برای این عزیزان در نظر بگیریم.

رهنمایی افزود: همچنین پیش بینی‌های مختلفی در زمینه افزایش ایمنی این افراد صورت گرفته است تا آسیب‌ها در این حوزه به حداقل برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->