نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

ورزش شهرک رجایی مشهد در اغما!

  • کد خبر: ۱۰۴۶۳۲
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
ورزش شهرک رجایی مشهد در اغما!
تضاد دو قانون، یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های وزرشی شهر را به تعطیلی کشانده است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ پیامک حاوی یک دل سیر گله و حسرت است. او نوشته حدود سه ماه است که یکی از مجموعه‌های ورزشی شهر پلمب شده است و هیچ‌کس هم حاضر به پاسخگویی دراین‌باره نیست. یکی از شهروندان منطقه شهرک شهید رجایی با برقراری ارتباط با شهرآراورزشی از این تعطیلی خبر می‌دهد و البته از وضعیت نامناسب سرانه ورزشی برای جوانان محله‌شان می‌گوید؛ جوانانی که به‌گفته او حالا بیش از پیش در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

مجموعه ورزشی شهرک شهید رجایی در انتهای خیابان حر ۱۹ و محله کشاورز واقع شده است. مجموعه‌ای قدیمی که بیش از چهل سال است زیرنظر اداره ورزش‌وجوانان مشهد است، ولی به‌گفته اهالی محله چندماهی است که تعطیل شده و در آن به روی جوانان علاقه‌مند به ورزش در این منطقه بسته شده است. تعطیلی‌ای که از آتش یک اختلاف ناشی است و مالک اصلی زمین‌های آن مجموعه، آستان‌قدس‌رضوی، با طرح شکایتی به دادگاه آن را پلمب کرده است. مسئله‌ای که سوژه این گزارش شده و شواهد حاکی از آن است که این مجموعه تعطیل شده است.

ماجرای چند شکایت و یک تصویر

کودکی که نمی‌تواند از درب آهنی و بلندبالای ورودی مجموعه بالا برود، پشت در ایستاده است و دوستانش را تماشا می‌کند. وقتی به او نزدیک می‌شویم، ملتمسانه می‌گوید: «شما می‌تونید از در بالا برید؟» و وقتی با جواب منفی ما روبه‌رو می‌شود، با صدای بلند به دوستانش که درون زمین خاکی فوتبال مشغول تیله‌بازی هستند (!) می‌گوید: «دیدید اینا هم نمی‌تونن بیان تو.» رفقایش که سخت مشغول بازی هستند، جوابش را نمی‌دهند. این تصویر اولی است که از مجموعه ورزشی پلمب‌شده شهرک شهید رجایی در ذهنمان نقش می‌بندد.

یکی از ساکنان محله درباره وضعیت این مجموعه می‌گوید: «آستان‌قدس اینجا را پلمب کرده است. از وقتی اینجا تعطیل شده است، بچه‌ها در کوچه هستند و جایی برای ورزش ندارند.» وی می‌افزاید: «الان که اینجا تعطیل است، بچه‌های محله مجبورند از بالای دیوار داخل مجموعه شوند و گهگاهی در زمین خاکی فوتبال بازی می‌کنند.» گلایه‌های شهروندی دیگر در خیابان حر از این مسئله است که این تعطیلی می‌تواند جوانان محله را به‌سمت آسیب‌های اجتماعی بکشاند. او می‌گوید: «تا وقتی در این زمین‌ها باز بود، بچه‌ها می‌رفتند و فوتبال بازی می‌کردند و کشتی می‌گرفتند، اما حالا همه‌اش صبح تا شب در کوچه به جان هم می‌پرند.»

یک اختلاف حقوقی

اداره ورزش‌وجوانان مشهد نزدیک به چهل سال پیش مستأجر زمینی بوده که مالکش آستان‌قدس‌رضوی است. مالکی که این زمین را برای کمک به ورزش شهر در اختیار اداره متبوع قرار داده است تا با ساخت زمین ورزشی در آن به‌نفع جوانان حاشیه‌شهر اقدام کرده باشد. اتفاقی که در این سال‌ها رقم خورده و کم یا زیاد، اداره ورزش مشهد آنجا یک سالن چندمنظوره ورزشی، یک سالن کشتی و یک زمین خاکی فوتبال دایر کرده است. با این همه بعد از صدور قانون ماده ۸۸ مبنی بر واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، آتش یک اختلاف بزرگ شعله‌ور شد. اداره ورزش‌وجوانان مشهد چند سال پیش و به‌دنبال عمل به این قانون در مزایده‌ای، اداره این مجموعه را به بخش خصوصی واگذار کرد و حالا بعد از چند سال آستان‌قدس‌رضوی با طرح شکایت «اجاره مستأجر به مستأجر» برای پلمب آن اقدام کرده است.

۲ قانون در برابر هم

شواهد و قرائن حاکی از آن است که هر دو اداره ذی‌ربط طبق قانون عمل کردند و هر کدام برای تصمیمشان ادله قانونی دارند. با این همه در این میان نقص قانون و تضادی که در اجرای آن‌هاست، سبب شده است جوانان محل از آن متضرر شوند و حالا درست در شب‌های ماه مبارک رمضان که باید سالن‌ها و زمین ورزشی محله در اختیار آن‌ها قرار بگیرد تا از فرصت ورزش در ماه میهمانی خدا بهره بگیرند، این پلمب عجیب اتفاق افتاده است.

وعده خوش‌وقتی به‌وقت «سلاطین»

مهدی سلاطین، رئیس اداره ورزش‌وجوانان مشهد، درباره این پلمب و حواشی آن به شهرآراورزشی می‌گوید: «چند روزی است که پیگیر این ماجرا هستیم و خود فرمانداری هم به‌دنبال آن است که با ارائه راهکار‌های قانونی، این مشکل حل‌وفصل و هرچه زودتر مجموعه ورزشی شهرک شهید رجایی به‌نفع جوانان این منطقه دوباره بازگشایی شود.» وی می‌افزاید: «صحبت‌هایی هم با دوستانمان در آستان‌قدس‌رضوی کردیم و تقریبا به نقطه‌نظر‌های مشترکی هم رسیدیم.»

سلاطین تصریح می‌کند: «قرار است تا پنجشنبه دراین‌باره تصمیم‌گیری نهایی بشود و ان‌شاءا... سالن‌های ورزشی و زمین فوتبال خاکی آن در اختیار شهروندان این محله قرار بگیرد.» رئیس اداره ورزش‌وجوانان یادآور می‌شود: «ما به دوستان آستان‌قدس گفتیم اگر حتی زمین را به ما هم نمی‌دهید، دست‌کم در آن را باز کنید و خودتان مدیریت کنید تا جوانان محله از این امکان ورزشی بی‌بهره نشوند و بتوانند از فرصت شب‌های ماه مبارک استفاده کنند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->