حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

افتتاح جاده تندرستی مجیدیه در مشهد به مناسبت دهه فجر

  • کد خبر: ۹۸۲۷۳
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
افتتاح جاده تندرستی مجیدیه در مشهد به مناسبت دهه فجر
۱۶ طرح ورزشی به‌مناسبت دهه فجر در خراسان‌رضوی افتتاح می‌شود که سهم مشهد یک مسیر پیاده‌روی در غرب شهر است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ سرپرست اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی روز گذشته از بهره‌برداری احتمالی از شانزده طرح ورزشی در استان خبر داد؛ خبری که بهانه‌اش ایام‌ا... دهه فجر بود و نویدی است برای علاقه‌مندان به ورزش که بتوانند به همین مناسبت از امکانات جدید ورزشی در چند نقطه استان بهره‌مند شوند. با وجود این، پیگیری‌های شهرآراورزشی نشان می‌دهد که سهم شهر مشهد از این پروژه‌ها یک پروژه است که قرار است همین روز‌ها افتتاح شود.

وضعیت ویژه کرونایی و تعطیلی دوباره سالن‌ها و اماکن ورزشی سدی در مسیر این اتفاق است که البته سرپرست اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان به علاقه‌مندان وعده می‌دهد به‌دنبال آن‌اند که این پروژه‌ها را از طریق وبینار افتتاح کنند تا شرایط کرونایی مانع از بهره‌برداری از آن‌ها نشود. پروژه ورزشی آماده بهره‌برداری اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی در شهر مشهد، طرح «جاده تندرستی مجیدیه» است که در منطقه الهیه مشهد واقع شده است. طرحی که شاید به‌ظاهر کوچک و ساده باشد، اما می‌تواند در آینده بستر مناسبی برای ورزش همگانی در این منطقه از شهر باشد.

۱۶ پروژه برای ۶ شهر

افشین داوری، سرپرست اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی، می‌گوید شانزده طرح ورزشی در استان آماده بهره‌برداری است. طرح‌هایی که عمده آن‌ها زمین چمن مصنوعی برای مینی‌فوتبال است و آماده ارائه خدمات به علاقه‌مندان است. داوری دراین‌باره می‌گوید: «این شانزده پروژه در شش شهر استان خراسان‌رضوی آماده شده است که سهم شهرستان سرخس با شش طرح ورزشی از سایر شهر‌ها بیشتر است.» وی می‌افزاید: «نیشابور، سبزوار و گناباد هرکدام یک طرح، فریمان سه طرح و مشهد هم چهار طرح آماده بهره‌برداری در دهه مبارک فجر دارد.»

۴ طرح ورزشی مشهد

از میان چهار طرح آماده بهره‌برداری در مشهد، سه طرح زمین چمن مصنوعی است. افشین داوری می‌گوید: «این سه زمین چمن مصنوعی در مناطق روستایی میامی، رباط سفید و بازه‌حور است.» وی خاطرنشان می‌کند: «طرحی در مشهد داریم که امیدواریم بتوانیم در همین روز‌ها افتتاحش کنیم و آن هم طرح جاده تندرستی مجیدیه است.»

جاده تندرستی مشهد کجاست؟

وقتی وارد محله الهیه مشهد می‌شویم، کافی است کمی به چپ بپیچیم و روی نقشه مجیدیه را پیدا کنیم. انتهای خیابان مجیدیه ۲۷ زمین ورزشی در مساحتی بیش از شش‌هفت هکتار وجود دارد که اطراف آن نرده و دیواری یک‌متری کشیده شده است. مکانی که قرار است در آن زمین چمن مصنوعی بزرگی احداث شود و در رینگ اطراف آن جاده‌ای موسوم به جاده تندرستی وجود دارد که آماده بهره‌برداری است. مسیر پیاده‌روی و ورزش در این مجموعه حدود یک تا یک‌ونیم کیلومتر است و با وجود اینکه هنوز افتتاح رسمی نشده، علاقه‌مندان محلی گاه‌وبیگاه برای ورزش به آنجا می‌روند. مسیر جاده تندرستی آسفالت است.

دل‌خوشی به آینده ورزش در «جاده تندرستی»

پسر جوان دور رینگ جاده تندرستی مجیدیه مشغول ورزش است؛ زمینی که هنوز رسما به بهره‌برداری نرسیده است و در گوشه‌وکنار آن هنوز مصالح ساختمانی دیده می‌شود. با وجود این، جوان محلی دور رینگ می‌دود. وقتی با او هم‌کلام می‌شویم، می‌گوید: «همین‌که فضایی برای ورزش در این منطقه در نظر گرفته شود، جای شکرش باقی است. منطقه الهیه و جاهدشهر اماکن ورزشی و فضای پارکی کمی دارند و برای ما محلی‌ها غنیمت است که بتوانیم در چنین فضایی ورزش کنیم.

البته دوست داریم زودتر زمین چمن اینجا هم افتتاح شود تا بتوانیم با بچه‌ها برای فوتبال بازی‌کردن به اینجا بیاییم.» دو خانم دیگر هم در مسیر مشغول دویدن هستند. یکی از آن‌ها می‌گوید: «همین که فضایی باشد که نگهبان داشته باشد و امنیتش برای ورزش ما بانوان برقرار باشد، استقبال می‌کنیم. این مجموعه ورزشی مجیدیه وقتی به بهره‌برداری برسد، به‌یقین استقبال بیشتری از آن خواهد شد. الان شما نگاه کنید هنوز افتتاح نشده است چند نفر در اینجا دارند ورزش می‌کنند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->