کشف مواد غدایی احتکار شده در کاشمر به ارزش ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد
سرخط خبرها

نحوه دریافت بیمه رایگان سلامت برای سه دهک پایین درآمدی + جزئیات

  • کد خبر: ۱۰۴۷۶۸
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
نحوه دریافت بیمه رایگان سلامت برای سه دهک پایین درآمدی + جزئیات
کلیه شهروندان فاقد بیمه پایه، جهت برقراری پوشش بیمه پایه سلامت می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی این سازمان و یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد، نسبت به بیمه کردن خود و خانواده‌شان اقدام کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس بند د تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بر اساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور، پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری است و نحوه برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع و ضوابط اجرایی آن تعیین شده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، بیان کرد: آیین‌نامه اجرایی ارزیابی وسع توسط هیات وزیران در سال ۱۳۹۸ مصوب شده است و به طور کلی شامل افراد فاقد بیمه پایه، بیمه شدگان روستایی و بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی می‌شود.

وی بیان کرد: افراد متقاضی استفاده از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از پایگاه  اطلاعات رفاه ایرانیان، استعلام می‌شوند و بر اساس استعلام انجام شده در یکی از دهک‌های درآمدی تعریف می‌شوند. یارانه دولت بسته به دهک درآمدی تعیین شده به متقاضی تعلق خواهد گرفت.

به گفته وی، در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، سه دهک درآمدی پایین به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار می گیرند.

رضایی گفت: افراد فاقد بیمه می‌توانند به صورت غیرحضوری به سامانه http://www.bimehsalamatiranian.irمراجعه یا به صورت حضوری به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد که در سایت‌های ادارات کل استانی معرفی شده‌اند مراجعه کنند.

بنابراعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، او در پایان تاکید کرد: افرادی که درخواست استفاده از یارانه دولت برای پرداخت حق بیمه را دارند باید مدت انتظار و استعلام از مراجع ذیصلاح را در نظر داشته باشند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->