عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند
سرخط خبرها

درباره افطار رئیس‌جمهور با دانشجویان افغانستانی در خوابگاه دانشگاه خوارزمی کرج + تصاویر

  • کد خبر: ۱۰۵۱۶۳
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
درباره افطار رئیس‌جمهور با دانشجویان افغانستانی در خوابگاه دانشگاه خوارزمی کرج + تصاویر
رئیس جمهور در جریان سفر به استان البرز هنگام افطار به خوابگاه دانشجویان افغانستانی دانشگاه خوارزمی کرج رفت و با آنها افطار کرد و صحبت‌های دانشجویان را شنید.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ فکر کنید به عنوان دانشجوی خارجی در کشوری دیگر هستید؛ در دانشگاه شما را به عنوان دانشجوی خارجی می‌شناسند و در خوابگاه دانشجویی زندگی می‌کنید، اما یک شب رئیس جمهور کشور میزبان به یک باره وارد اتاق شود، با شما سر یک سفره بنشیند و افطار کند.

ورق بزنید:

اتفاقی که هفته گذشته در جریان سفر «سید ابراهیم رئیسی» به استان البرز و شهر کرج افتاد. درست در روز‌هایی که حادثه جانسوز حرم مطهر رضوی باعث ایجاد حاشیه‌های زیادی برای اتحاد دو ملت افغانستان و ایران شده بود، رئیس جمهوری با حضور در خوابگاه دانشجویی دانشگاه خوارزمی شهر کرج در جمع دانشجویان افغانستانی حاضر شد و با آن‌ها افطار کرد.

اینجا ببینید:

اگر شما هم زندگی در خوابگاه دانشجویی را تجربه کرده باشید، متوجه خواهید شد که حضور عالی‌ترین مقام سیاسی یک کشور بدون هماهنگی قبلی در خوابگاه دانشگاه چه اتفاق عجیب و غریبی است، اما حضور رئیس جمهور در میان دانشجویان افغانستانی باعث شد که نقشه دشمنان دو ملت برای برهم زدن رابطه تاریخی دو کشور دوست و برادر نقش بر آب شود. دانشجویان افغانستانی که میزبان رئیس جمهور در سفره ساده افطارشان بودند، از این فرصت استفاده کردند و درباره مسائل مختلف و مشکلاتشان با او گفتگو کردند.

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم این برای اولین بار نیست که مهاجران افغانستانی مورد توجه قرار می‌گیرند. در سفر استانی رئیسی به سمنان یک گروه سرود از نوجوانان پسر افغانستانی سرودی از خدمات متقابل جامعه میهمان و میزبان را برای حاضران در سالن و شخص رئیس جمهور اجرا کردند.

در سفر استانی رئیس جمهور به یزد، او به وزارت کشور دستور داد تا به منظور رسیدگی بیشتر و بهتر به مشکلات مهاجران افغانستانی در زودترین وقت سازمان ملی مهاجرت در کشور تشکیل شود، در سفر آقای رئیسی به خراسان رضوی و شهر مشهد او دوباره بر لزوم تشکیل این سازمان تأکید کرد. چند شب پیش در دیدار رئیس جمهور با هنرمندان کشور دو هنرمند افغانستانی برای اولین بار به این مراسم دعوت شدند که این اقدام وزارت فرهنگ با استقبال نخبگان افغانستانی روبه رو شد.

جالب است بدانید که ۴۰ درصد دانشجویان خارجی دانشگاه‌های ایران، دانشجویان افغانستانی هستند که در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند. این درحالی است که در سال‌های اخیر فرصت تحصیل در دانشگاه‌های کشور‌های منطقه برای آنان فراهم بوده؛ اما زبان، فرهنگ و دین مشترک باعث شده است که دانشجویان همسایه شرقی، دانشگاه‌های ایران را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->