علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حصار امن کشور، مدیون ارتش و نیرو‌های مسلح است

  • کد خبر: ۱۰۵۳۲۰
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حصار امن کشور، مدیون ارتش و نیرو‌های مسلح است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حصار امن کشور مدیون ارتش و نیرو‌های مسلح است؛ در زمان جنگ این جان‌برکفان سینه سپر کردند و جنگ را با موفقیت به پایان رساندند.

همتی| شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز سی‌وششمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) در روز گذشته، گفت: امیدواریم دنباله‌رو سیره این امام باشیم و به‌خصوص در دستگیری نیازمندان در ماه رمضان همت مضاعف داشته باشیم.
وی با تبریک ۲۹فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: در بدو انقلاب اسلامی بحث نابودی ارتش از سوی منافقین مطرح شد که امام خمینی(ره) با تدبیری که داشتند، این روز را به‌نام ارتش نام‌گذاری کردند.
به گفته وی، حصار امن کشور مدیون ارتش و نیرو‌های مسلح است. در زمان جنگ این جان‌برکفان سینه سپر کردند و جنگ را با موفقیت به پایان رساندند.
وی ادامه داد: ارتش ما برخلاف ارتش دنیا، ارتش مکتبی است که در چارچوب دین حرکت می‌کند و تفاوت آن که باعث شده است، خدمتگزار باشد، همین مکتبی‌بودن آن است.
وی در ادامه با بیان اینکه روز‌های قدر و شهادت امام علی(ع) را در پیش داریم که امیدواریم خیر و برکت این روز نصیب همه ما شود، افزود: همچنین ۲اردیبهشت روز تأسیس سپاه پاسداران را به بصیرمردان کشور تبریک می‌گوییم.

مصوبات

پرداخت اجور معوق و جاری ملک استیجاری واقع در خیابان عبادی، بین عبادی ۹ و ۱۱

ماده واحده: به شهرداری اجازه داده می‌شود، مطابق تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری و اداره‌کل پزشکی قانونی خراسان رضوی اقدام نماید.
تبصره: شهرداری مشهد مکلف است اجور پرداختی ملک مربوطه را در حساب‌های فی‌مابین با اداره‌کل پزشکی قانونی خراسان رضوی لحاظ نماید.

تبصره۲: در صورت لحاظ‌نمودن مبلغ اجاره پرداختی توسط شهرداری مشهد در حساب فی‌مابین در پایان سال اول، ادامه تفاهم‌نامه برای سال دوم قابل اجراست.

اعطای امتیاز و مجوزهای ساختمانی به‌منظور تعیین تکلیف محکومیت‌های مالی قطعی شهرداری

ماده واحده: به شهرداری اجازه داده می‌شود به‌منظور تعیین تکلیف محکومیت‌های مالی قطعی صادره از سوی مراجع قضایی، شبه‌قضایی یا ثبتی، در صورت درخواست محکوم‌له یا تنظیم قراداد صلح‌نامه، به‌جای استفاده از مهلت موضوع قانون راجع به منع توقیف اموال منقول و غیرمنقول متعلق به شهرداری‌ها، نسبت به اعطای امتیاز و مجوزهای لحاظ در املاک معرفی‌شده از سوی محکوم‌له، با لحاظ یک درصد مازاد بر تخفیف نقدی روز به موارد مشمول تخفیف، مطابق مصوبات شورای اسلامی شهر اقدام نماید.

اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت در منطقه ثامن

ماده واحده: به شهردار مشهد اجازه داده می‌شود با توجه به فوریت اجرایی پروژه‌های نرگس رضوی ۳ و ۵ و نرگس رضوی ۴ و ۶ واقع در محدوده قطاع ۳ طرح تفصیلی پیرامون حرم مطهر رضوی (طاش) به نشانی تقاطع بولوار امیرالمؤمنین(ع) و بولوار سردار شوشتری، ضلع جنوب شرقی میدان امر به معروف و نهی از منکر و به‌منظور جلوگیری از تأخیر و توقف در اجرای طرح مذکور و رفع خطر از گود‌های برداشته‌شده، نسبت به تملک پلاک ثبتی از طریق اعمال ماده ۹ لایحه قانونی نحوه خرید تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت، برابر نقشه پیوست اقدام نماید.

اصلاح اساسنامه و تغییر نام سازمان فردوس‌ها

ماده واحده: در راستای اجرای ماده ۸۴ قانون شهرداری و بند ۱۵ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با اخرین اصطلاحات، اساسنامه سازمان فردوس‌ها اصلاح و با لحاظ تغیییر نام به سازمان مدیریت آرامستان‌ها به شرح پیوست تصویب شد.

ارائه تسهیلات به ایثارگران مقیم مشهد برای استفاده از خطوط اتوبوسرانی و قطارشهری

ماده واحده: شهرداری مشهد موظف است در راستای اجرای ماده ۴۱قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران، نسبت به استفاده رایگان مشمولین با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران، از خطوط اتوبوس رانی و قطار شهری (دورن شهری) بدون محدویت سفر برای مشمولینی که از از QR و NFC استفاده می‌نمایند و حداکثر ۱۲۰نوبت. در هر ماه برای مشمولینی که از طریق صدور من کارت ویژه استفاده می‌کنند، اقدام نماید.
تبصره۱: در صورت عدم استفاده از تسهیلات ماه، نوبت‌های لستفاده نشده در هر ماه قابل ذخیره در ماه‌های آتی نمی‌باشد.
تبصره۲: شهرداری مشهد می‌بایست کلیه هزینه‌های اجرای این مصوبه را در بودجه سنواتی خود پیش بینی نماید.
تبصره۳: شهرداری مشهد اعتبارات لازم برای اجرای این موصبه را در قالب وصول مطالبات دولتب پیگیری نماید.
همچنین کریمدادی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در باره این طرح پیشنهاد داد ایثارگران سایر ارگان‌ها مثل سپاه میتوانند با ارائه گواهی از این خدمات استفاده کننده و تنها محدود به بنیاد شهید نباشد این تبصره پیشنهادی با رأی حداکثر آرا تصویب شد.

طرح اجاره به شرط تملیک تجاری دائم

به دلیل عدم استناد قانونی و مغایرت با قوانین موجود، از جمله ماده۳۲ قانون آئین نامه مالی شهرداری‌ها و ماده ۵۷ قانون عملیات بانکی بدون ربا (بهره) با طرح مخالفت گردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->