تولید خودرو‌های دوگانه سوز در ایران متوقف شد ضرر بیشتر واحد‌های صنفی تلفن همراه مشهد به دلیل طولانی شدن و عدم تخصیص ارز افزایش قیمت سکه تمام در مشهد(۲ مرداد ۱۴۰۳) پایان سبز بورس پس از ۳ روز منفی | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۲ مرداد ۱۴۰۳) جزئیات دریافت ارز اربعین اعلام شد (۲ مرداد ۱۴۰۳) ریزش تا ۹۵ میلیون تومان قیمت خودرو‌های خارجی امروز (۲ مرداد ۱۴۰۳) مدیران‌خودرو: با مجوز گران کردیم | مابه‌التفاوت را اقساطی بپردازید قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲ مرداد ۱۴۰۳) | افت ۱ تا ۹ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی معاملات غیر ریالی در بازار مسکن جریمه در پی دارد ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟ افت دلار بازار آزاد به ۵۷ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۲ مرداد ۱۴۰۳) وظیفه مهم هواداری از زائران و مجاوران صفر تا صد دهک‌بندی | دهک بندی خانوار‌ها براساس داده‌های ثبتی آن‌ها تا شهریور به روزرسانی می‌شود تعرفه جدید واردات موبایل اعلام شد | واردات آیفون ۱۴ ممنوع است گیلاس ۲۰ هزار تومان گرانتر شد | قیمت امروز میوه در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها
سرخط خبرها

زور محیط زیست به خودروسازان نمی رسد

  • کد خبر: ۱۰۵۵۸
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
زور محیط زیست به خودروسازان نمی رسد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خودروسازان تقاضا کردند فیلتر‌های دوده را به دلیل تحریم‌ها از کامیون‌ها بردارند اما ۱۰ سال قبل که تحریم نبودیم هم در کامیون ها از فیلتر استفاده نمی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عیسی کلانتری در ارتباط تلفنی با یک برنامه رادیویی اظهار کرد: جالب است که خودروسازان تقاضا کرده بودند که فیلتر‌های دوده را به دلیل تحریم‌ها از کامیون‌ها بردارند درحالی‌که ۱۰ سال قبل که تحریم نبودیم آقایان فیلتر در کامیون‌ها استفاده نمی‌کردند و الان به بهانه سال رونق تولید همه جور سوء استفاده می‌کنند.

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تهران و خیلی از شهر‌های بزرگ جهان امروز گرفتار هوای ساکن و سرد هستند.

وی با بیان اینکه مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران بسیار بالاست، گفت: ماشین‌آلاتی که این سوخت‌ها را می‌سوزانند قدیمی و از کار افتاده‌اند. به عنوان مثال دو میلیون و ۷۰۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری در سطح شهر تهران داریم که هر کدام به اندازه هشت خودروی بنزین سوز آلاینده تولید می‌کند ضمن اینکه اکثر این موتورسیکلت‌ها اسقاطی و از رده خارج هستند.

کلانتری با تأکید بر لزوم نوسازی و تولید موتورسیکلت‌های برقی و یا حداقل انژکتوری اظهارکرد: بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها وسیله معیشت مردم هستند، اما متاسفانه کارخانجات موتورسازی اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.

وی افزود: ۷۰ هزار کامیون شب‌ها وارد تهران می‌شدند و گازوئیل می‌سوزاندند این کار در کنار زباله سوزی‌ها آلاینده‌های اصلی شهر را تولید می‌کنند. ما بیش از حد ظرفیت کلانشهر‌ها سوخت فسیلی مصرف می‌کنیم به‌طوری‌که سرانه مصرف سوخت فسیلی در ایران شش برابر کشور ترکیه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز تشکر و قدردانی از وزارت نفت گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد بنزین تولیدی کشور استاندارد یورو ۴ و یورو۵ است درصورتی‌که قبلا حتی زیر یورو۲ بود.

وی مشکل اصلی را استاندارد نبودن قوای محرکه کشور (صنعت خودرو و موتورسیکلت) دانست و اظهارکرد: تمام ذرات آلاینده در شرایط هوای سرد در سطح پایین شهر می‌مانند و جابجا نمی‌شوند و از طرفی با ساخت و ساز‌ها و برج سازی‌ها هوا رد و بدل نمی‌شود بنابراین وزش باد‌های کم سرعت اثری ندارند.

کلانتری سیستم اتوبوسرانی را «فشل» توصیف کرد و گفت: بیش از نیمی از اتوبوس‌های شهر تهران اسقاطی هستند و نباید وارد شهر شوند و از طرفی می‌گویند مردم در خیابان می‌مانند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شهرداری تهران توان نوسازی شهر و مردم هم توان نوسازی کامیون‌ها را ندارند، اظهارکرد: اقتصاد کشور به قدری قوی نیست که خواسته‌های اجتماعی مردم برآورده شود.

کلانتری در پایان اظهارکرد: خوشبختانه فرهنگ و انتظارات جامعه در سطح بسیار بالایی است، اما ثروت بالفعلی نداریم. برای از رده خارج کردن ۱۰ میلیون خودروی فرسوده ۱۰۰ میلیارد دلار لازم است و متاسفانه کشور چنین توان اقتصادی ندارد.

 

منبع: تابناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->