۱۳۲ هزار متر حفاری چاه نفت و گاز در ایران پردرآمدترین مشاغل انگلستان اعلام شد تحریم‌های ایران به نفع صادرات نفت روسیه قیر برای ایران یک سال ۴۵۰ میلیون دلار ارزآوری داشت ابعاد پیشبرد مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت تولید ۱۲ هزار و ۷۱۳ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و ارز امروز در مشهد ۹۸/۱۱/۳ قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار امروز ۹۸/۱۱/۳ +جدول روستاییان خراسان رضوی از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند می‌شوند قیمت روز گوشی موبایل در بازار امروز ۹۸/۱۱/۳+جدول نبود اتحادیه‌های توانمند در بخش زراعت در خراسان رضوی حصارکشی یا آزادسازی اقتصاد؟ تلاش برای احیای ردیف بودجه زیارت تأثیر بودجه ۹۹ بر صنعت گردشگری یارانه کمک معیشتی مشمولان جدید ۱۰ بهمن پرداخت می‌شود قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و ارز امروز در مشهد ۹۸/۱۱/۲ تحویل ساختمان جدید پلاسکو به کاسبان؛ شاید وقتی دیگر قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار امروز ۹۸/۱۱/۲ +جدول یارانه نقدی، ۷۵ هزار تومان می‌شود؟ حقوق کارگران در سال ۹۹ تعیین تکلیف شد
خبر ویژه

زور محیط زیست به خودروسازان نمی رسد

  • کد خبر: ۱۰۵۵۸
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خودروسازان تقاضا کردند فیلتر‌های دوده را به دلیل تحریم‌ها از کامیون‌ها بردارند اما ۱۰ سال قبل که تحریم نبودیم هم در کامیون ها از فیلتر استفاده نمی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عیسی کلانتری در ارتباط تلفنی با یک برنامه رادیویی اظهار کرد: جالب است که خودروسازان تقاضا کرده بودند که فیلتر‌های دوده را به دلیل تحریم‌ها از کامیون‌ها بردارند درحالی‌که ۱۰ سال قبل که تحریم نبودیم آقایان فیلتر در کامیون‌ها استفاده نمی‌کردند و الان به بهانه سال رونق تولید همه جور سوء استفاده می‌کنند.

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تهران و خیلی از شهر‌های بزرگ جهان امروز گرفتار هوای ساکن و سرد هستند.

وی با بیان اینکه مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران بسیار بالاست، گفت: ماشین‌آلاتی که این سوخت‌ها را می‌سوزانند قدیمی و از کار افتاده‌اند. به عنوان مثال دو میلیون و ۷۰۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری در سطح شهر تهران داریم که هر کدام به اندازه هشت خودروی بنزین سوز آلاینده تولید می‌کند ضمن اینکه اکثر این موتورسیکلت‌ها اسقاطی و از رده خارج هستند.

کلانتری با تأکید بر لزوم نوسازی و تولید موتورسیکلت‌های برقی و یا حداقل انژکتوری اظهارکرد: بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها وسیله معیشت مردم هستند، اما متاسفانه کارخانجات موتورسازی اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.

وی افزود: ۷۰ هزار کامیون شب‌ها وارد تهران می‌شدند و گازوئیل می‌سوزاندند این کار در کنار زباله سوزی‌ها آلاینده‌های اصلی شهر را تولید می‌کنند. ما بیش از حد ظرفیت کلانشهر‌ها سوخت فسیلی مصرف می‌کنیم به‌طوری‌که سرانه مصرف سوخت فسیلی در ایران شش برابر کشور ترکیه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز تشکر و قدردانی از وزارت نفت گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد بنزین تولیدی کشور استاندارد یورو ۴ و یورو۵ است درصورتی‌که قبلا حتی زیر یورو۲ بود.

وی مشکل اصلی را استاندارد نبودن قوای محرکه کشور (صنعت خودرو و موتورسیکلت) دانست و اظهارکرد: تمام ذرات آلاینده در شرایط هوای سرد در سطح پایین شهر می‌مانند و جابجا نمی‌شوند و از طرفی با ساخت و ساز‌ها و برج سازی‌ها هوا رد و بدل نمی‌شود بنابراین وزش باد‌های کم سرعت اثری ندارند.

کلانتری سیستم اتوبوسرانی را «فشل» توصیف کرد و گفت: بیش از نیمی از اتوبوس‌های شهر تهران اسقاطی هستند و نباید وارد شهر شوند و از طرفی می‌گویند مردم در خیابان می‌مانند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شهرداری تهران توان نوسازی شهر و مردم هم توان نوسازی کامیون‌ها را ندارند، اظهارکرد: اقتصاد کشور به قدری قوی نیست که خواسته‌های اجتماعی مردم برآورده شود.

کلانتری در پایان اظهارکرد: خوشبختانه فرهنگ و انتظارات جامعه در سطح بسیار بالایی است، اما ثروت بالفعلی نداریم. برای از رده خارج کردن ۱۰ میلیون خودروی فرسوده ۱۰۰ میلیارد دلار لازم است و متاسفانه کشور چنین توان اقتصادی ندارد.

 

منبع: تابناک

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
سرخط خبرها
جامعه 13981103211501
علم و فناوری 13981103200001
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}