مشهد، میزبان تورنمنت بین‌المللی چهارجانبه والیبال نشسته استعلام سربازی جلالی آمد| هافبک چپ پا در آستانه جدایی دغددغه‌های بجامانده دختر طلایی! کشتی‌گیر خراسانی: حریف تمرینی ندارم! تاریخ و ساعت بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | سه‌شیر‌ها به دنبال اعاده حیثیت استقلال این لژیونر را نمی‌خواهد| ساپینتو رفت، جایگاه مهری سست شد پخش زنده بازی ایتالیا و سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۹ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شانس مدعیان یورو ۲۰۲۴ برای قهرمانی در پایان مرحله گروهی چقدر است؟ + عکس مانوئل نویر، برگ برنده ژرمن‌ها در مرحله حذفی یورو لخ پوزنان در پی فروش علی‌قلی‌زاده پیشنهاد جدید برای علیرضا جهانبخش از سری آ ایتالیا نکونام دیگر شلوغ نمی‌کند| سکوت، استراتژی جدید آقای سرمربی هاراگیری به سبک بیرانوند | گلر ملی‌پوش پرسپولیس عجیب‌ترین روز‌های فوتبالی‌اش را می‌گذراند شوک به نکونام؛ ابوالفضل جلالی راهی اصفهان می‌شود گل‌زدن کیوسفسکی، دروازه‌بان مدنظر استقلال + فیلم بازگشت عبدالکریم حسن به الوکره منتفی شد سردار آزمون در یک‌قدمی تصمیمی بزرگ! پرسپولیس همچنان درگیر جذب لیموچی
سرخط خبرها

چرا سرمربی پرسپولیس از بازیکنان جوانش استفاده نمی‌کند؟

  • کد خبر: ۱۰۶۰۵۳
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
چرا سرمربی پرسپولیس از بازیکنان جوانش استفاده نمی‌کند؟
عدم استفاده از بازیکنان جوان توسط سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس باعث شده تا ابهاماتی برای هواداران این تیم به جود بیاید.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، یکی از مسائلی که هواداران پرسپولیس و حتی اصحاب رسانه از کادرفنی پرسپولیس سوال دارند، موضوع عدم جوان‌گرایی یا حداقل استفاده منظم و پیاپی از بازیکنان جوان در ترکیب پرسپولیس است. البته این مسئله یعنی عدم استفاده از بازیکنان جوان در پرسپولیس مربوط به این کادر فنی نیست و در سال‌های گذشته هم این موضوع مطرح بود که چرا مربیان پرسپولیس کمتر از بازیکنان جوان در ترکیب ثابت و دائم سرخپوشان استفاده می‌کنند.

در این چند سال اخیر تنها مربی که بیش از بقیه به بازیکنان جوان در ترکیب پرسپولیس بها داد علی دایی بود که به شکل قابل توجهی از جوانان در ترکیب تیمش استفاده کرد. تایید این ادعا هم جذب بازیکنانی مانند امید عالیشاه، مهرداد کفشگری، احمد نوراللهی و مهدی طارمی بود و البته بازی دادن مداوم به آن‌ها و تبدیل آن‌ها به بازیکنان مهم فوتبال ایران.

برانکو در اوایل حضورش در پرسپولیس به بازیکنان جوان در ترکیبش اعتماد کرد هرچند در اواخر حضورش مخصوصاً در سال آخر کمتر به جوان‌ها بازی داد. کالدرون مربی بود که به مهدی عبدی در دربی اعتماد کرد و ثمره اعتمادش گل سه امتیازی عبدی به استقلال بود.

یحیی گل‌محمدی در ۲ دوره حضورش در پرسپولیس با این که بازیکنان جوانی هم را جذب کرد و حتی به آن‌ها اعتماد کرد، اما کمتر به جوانان در ترکیب ثابت و دائمی پرسپولیس فکر می‌کند. گل‌محمدی از آن دسته از مربیانی است که معتقد است در تیم بزرگی مثل پرسپولیس نمی‌شود خیلی به جوان‌ها اعتماد کرد و خیلی بار تیم را روی دوش آن‌ها گذاشت.

گواه این مسئله هم استفاده کمتر از بازیکنانی مانند محمد شریفی و محمد عمری است. حتی وقتی آریا برزگر و سعید حسین پور هم متوجه شدند جایی در تفکرات سرمربی پرسپولیس ندارند از این تیم جدا شدند و به تیم‌های دیگری رفتند. از آن طرف هم بازیکنانی مانند وحدت هناهوف، منوچهر صفروف و شرزود تمیروف با سن کم برای پرسپولیس بازی کردند.

البته ذکر این نکته ضروری است که استفاده از بازیکن و یا تاکتیک در حیطه اختیارات یک سرمربی است و خیلی نمی‌شود به تفکرات یک سرمربی ایراد گرفت، اما در کل شاید اعتماد کردن به بازیکنان جوان در تیمی مثل پرسپولیس ریسک بالایی داشته باشد، چون اگر یک بازیکن نتواند از فشار بازی در این تیم بیرون بیاید یا در یک بازی اشتباه مرگبار کند کار بسیار دشوار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->