شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم
سرخط خبرها

نگاهی به حمایت‌های ایران از خانواده شهدا و زخمیان حوادث اخیر در افغانستان + تصاویر

  • کد خبر: ۱۰۶۲۹۴
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
نگاهی به حمایت‌های ایران از خانواده شهدا و زخمیان حوادث اخیر در افغانستان + تصاویر
ایران همواره مردم افغانستان را مورد حمایت قرار داده است، مقامات دیپلماتیک کشورمان در شهر‌های مختلف این کشور در روز‌های اخیر ضمن دیدار با خانواده شهدا و زخمیان حوادث اخیر به آنان کمک نقدی و غیرنقدی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ افغانستان در روز‌های اخیر شاهد انفجار‌ها و اتفاقات امنیتی ناگواری بوده، حملاتی که بیشتر شیعیان این کشور را هدف قرار داده است.

ایران با محکوم کردن این حملات از هیات حاکمه افغانستان خواسته است به تامین امنیت شهروندان این کشور اهمیت بیشتری بدهد.

محکوم کردن این حملات تنها واکنش ایران به این حملات نبوده است، و مقامات سفارت ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در شهر مزارشریف در ساعات اولیه پس از انفجار به بیمارستان‌های محل بستری زخمی‌های این حوادث رفتند و ضمن عیادت از بیماران به آن‌ها کمک‌های نقدی اهدا کردند.

در روز‌های گذشته هم مقامات دیپلماتیک ایران با حضور در خانه شهدای این حوادث ضمن ابراز غم شریکی و آرزوی مغفرت برای شهدای این حوادث به خانواده شهدا کمک نقدی و غیرنقدی کردند.

همچنین مقامات عالی رتبه ایران در افغانستان آمادگی خود را برای انتقال زخمیان این حوادث به ایران برای درمان اعلام کردند.

کمک به ۱۶۰ خانواده در قندوز

به دنبال حمله انتحاری به مسجدی در شهرستان امام صاحب ولایت قندوز که بیش از ۱۰۰ شهید و زخمی برجای گذاشت، هیئتی از جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی وزارت شهدا و معلولین دولت موقت طالبان، با سفر به این شهرستان و بازدید از محل حادثه، زخمی‌ها و خانواده‌های شهدا، به ۱۶۰ خانواده شهید و همچنین زخمیان این حمله تروریستی کمک نقدی و همچنین مواد غذایی توزیع کرد.

ورق بزنید:

کمک نقدی ایران به شماری از خانواده‌های انفجار مسجد «سه‌دکان» مزارشریف

سیدحسن یحیوی، سرکنسول ایران در مزارشریف گفته است که برای ۲۳ خانواده‌ی جانباختگان این حمله تروریستی هر کدام ۵۰۰ دلار و برای ۶۳ نفر از زخمی‌های این حمله تروریستی هر کدام ۳۰۰ دلار کمک کرده‌اند.

اینجا ببینید:

قدردانی مقامات طالبان از ایران

در همین حال قاری شاه محمد، معاون وزارت شهدا و معلولین دولت موقت طالبان با قدردانی از کمک‌های ایران اظهارداشت که طالبان انتظار دارند جمهوری اسلامی ایران به کمک‌های خود به مردم مظلوم و فقیر افغانستان ادامه دهد.

او ادامه داد: کمک‌های نقدی و غیرنقدی ایران به خانواده‌های قربانیان و معلولان حملات تروریستی اخیر در افغانستان قابل تقدیر است، اما به کمک‌های بیشتری نیاز است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->