جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران
سرخط خبرها

آشوب در فدراسیون فوتبال: مسئلـه هیئـت‌رئیســه!

  • کد خبر: ۱۰۶۷۹۱
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
آشوب در فدراسیون فوتبال: مسئلـه هیئـت‌رئیســه!
ارکان اصلی فدراسیون فوتبال تا اطلاع ثانوی رسمیت ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روز پنجشنبه قرار بود هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال جلسه‌ای را در کمپ تیم‌های ملی برگزار کند، اما این جلسه به دلایل مختلفی شکل قانونی به خود نگرفت؛ چرا‌که فقط شش نفر در جلسه روز گذشته حاضر شدند که این تعداد، نتوانسته است حدنصاب لازم برای رسمیت‌یافتن جلسه را تأمین کند. در ساعات پایانی پنجشنبه‌شب خبری درخورتوجه منتشر شد؛ اینکه دلیل تشکیل‌نشدن جلسه پنجشنبه صبح هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، این بوده که طبق استعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال و پاسخ فیفا، هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال از رسمیت افتاده است!

بر اساس این خبر، گویا حسن کامرانی فر با دبیرکل فیفا مکاتبه کرده و از او پرسیده است آیا می‌توان جلسه هیئت‌رئیسه را با حضور هفت عضو برگزار کرد که فیفا در پاسخ اعلام کرده است، چون تعداد اعضای هیئت‌رئیسه یازد‌ه نفر در نظر گرفته می‌شود، دو‌سوم اعضا بیش از هفت نفر می‌شوند و برای تشکیل جلسه هیئت‌رئیسه به‌صورت‌رسمی حداقل به حضور هشت عضو نیاز است.

هر‌چند کامرانی‌فر پنجشنبه در گفت‌و‌گویی اعلام کرده بود که هیئت‌رئیسه از رسمیت نیفتاده است و رسانه‌ها باید در این شرایط حساس در اطلاع‌رسانی دقت کنند! نکته شایان‌توجه اینکه پیش‌از‌این گفته می‎شد با توجه به اینکه نایب‌رئیس اول و دوم شهاب عزیزی‌خادم رأی اعتماد از مجمع نداشتند، تعداد اعضای رسمی و قانونی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، ۹ نفر است که از این ۹ نفر شهاب عزیزی‌خادم عزل موقت شده و شهره موسوی هم به‌دلیل یک پرونده اقتصادی در بازداشت به سر می‌برد؛ منتها گویا حضور هفت نفر برای رسمی‌شدن جلسات هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال کافی نیست.

این خبر در‌حالی منتشر شده است که حدود دو هفته قبل که برای اولین‌بار خبر مشروعیت‌نداشتن هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال منتشر شد، یکی از اعضای هیئت‌رئیسه اعلام کرد چنین‌خبری صحت ندارد، چراکه در مجمع قبل ۹ نفر به‌عنوان عضو هیئت‌رئیسه انتخاب شدند، به استناد بند‌۱ ماده ۳۶ جلسات هیئت‌رئیسه با حضور دست‌کم شش نفر به حد نصاب می‌رسد و تصمیمات آن قانونی خواهد بود. البته ظاهرا کامرانی‌فر به‌جای اینکه به فیفا بگوید با توجه به نبودن نایب‌یک و نایب ۲، هیئت‌رئیسه ۹ عضو دارد و باید رسمیت با ۹‌نفر درنظر گرفته شود؛ اما ظاهرا یا از تهران گفته شده تعداد اعضای هیئت‌رئیسه یازده نفر بوده یا اینکه خود فیفا یازده عضو را در نظر گرفته است. البته پنجشنبه مشخص نشد که کامرانی‌فر خودش استعلام گرفته یا به او گفته شده که از فیفا استعلام بگیرد و شنیده شده همین ماجرا باعث اعتراض چند عضو هیئت‌رئیسه شده بود.

نقش کلیدی نایب‌رئیس بانوان

برخی اخبار حاکی از آن است که غیبت شهره موسوی در جلسات هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال تا اطلاع ثانوی، دلیل برگزار‌نشدن جلسه پنجشنبه نبوده و گویا یکی دیگر از اعضای هیئت‌رئیسه هم در جلسه امروز غایب بوده و با توجه به اینکه فرد مربوطه در جلسه هفته آینده شرکت خواهد کرد، فدراسیونی‌ها عقیده دارند به احتمال زیاد، شنبه هفته آینده شاهد تشکیل جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال به‌صورت رسمی خواهیم بود؛ اما ظاهرا با توجه به ماجرای استعلام کامرانی‌فر به نظر امکان تشکیل جلسه وجود ندارد.

این وسط البته یک روایت دیگر هم وجود دارد. اینکه ملاک فیفا، حضور یازده نفر در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال است که دراین‌صورت، هیئت‌رئیسه مشروعیتش را از دست داده است؛ هر‌چند که گفته می‌شود در‌صورتی‌که شهره موسوی از سمتش استعفا کند، فدراسیون فوتبال می‌تواند یک‌نفر را جایگزین او در هیئت‌رئیسه کند.

سؤال ویژه از کامرانی‌فر

اینکه چرا در این مقطع دبیرکل فدراسیون فوتبال از فیفا درباره هیئت‌رئیسه استعلام گرفته، سؤالی است که هیچ پاسخ روشنی برایش وجود ندارد؛ چرا‌که اگر این استعلام گرفته نمی‌شد، هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال می‌توانست بدون مشکلی، جلساتش را پیگیری کند. باید دید آیا او خودش خواسته استعلام بگیرد یا اینکه به او گفته‌اند استعلام بگیرد؟ او فقط گفته که هیئت‌رئیسه از رسمیت نیفتاده است.

در‌هر‌حال چیزی که مشخص است، این است که با توجه به یازده عضو هیئت‌رئیسه در صورت غیبت ادامه‌دار شهره موسوی، امکان تشکیل جلسه و رسمیت هیئت‌رئیسه وجود ندارد. در نتیجه در شرایط فعلی، هیئت‌رئیسه بدون حضور حداقل هشت نفر نمی‌تواند جلسه رسمی داشته باشد؛ اما هنوز هیئت‌رئیسه و در کل مدیریت کنونی این فدراسیون، قانونی و رسمی است.

این‌همه در‌حالی است که گفته می‌شود این حرکت کامرانی‌فر خواسته یا ناخواسته به نفع عزیزی‌خادم شده، چرا‌که قرار بود در جلسه هیئت‌رئیسه اسناد مالی عزیزی‌خادم بررسی شود؛ ولی با این اتفاق جلسه مذکور احتمالا به چند ماه دیگر و بعد از نامه‌نگاری و استعلام از فیفا موکول می‌شود که برای عزیزی‌خادم زمان و فرصت مناسبی برای تنظیم دفاعیات احتمالی‌اش است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->