کمک هوش مصنوعی به مبارزه با بیماری‌های خاص

  • کد خبر: ۱۰۷۰۲۳
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
کمک هوش مصنوعی به مبارزه با بیماری‌های خاص
محققان دانشگاه MIT روشی هوشمندتر برای کشف دارو‌های جدید توسعه داده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، به تازگی شرکت‌های داروسازی از هوش مصنوعی برای ساده‌سازی فرآیند کشف دارو‌های جدید استفاده می‌کنند. مدل‌های یادگیری ماشین هوش مصنوعی، می‌توانند مولکول‌های جدیدی را پیشنهاد کنند که دارای ویژگی‌های خاصی هستند و می‌توانند با بیماری‌های خاص مبارزه کنند. این روش در عرض چند دقیقه کاری را انجام می‌دهد که ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا انسان به صورت دستی، به آن دست یابد.

البته یک مانع بزرگ در این بین وجود دارد که این سیستم‌ها را با چالش مواجه می‌کند. مدل‌ها اغلب ساختار‌های مولکولی جدیدی را پیشنهاد می‌کنند که تولید آن‌ها در آزمایشگاه دشوار یا غیرممکن است.

محققان دانشگاه MIT در حال توسعه یک مدل یادگیری ماشین محدود هستند که فقط ساختار‌های مولکولی را پیشنهاد می‌کند که می‌توانند سنتز شوند. این روش تضمین می‌کند که مولکول‌ها از موادی تشکیل شده‌اند که می‌توان آن‌ها را خریداری کرد و در دسترس هستند و همچنین واکنش‌های شیمیایی که بین آن مواد رخ می‌دهد، از قوانین شیمی پیروی می‌کند.

در مقایسه با روش‌های دیگر، این مدل جدید ساختار‌های مولکولی را پیشنهاد کرد که با استفاده از ارزیابی‌های رایج، امتیاز بالا و گاهی بهتر داشتند. سیستم MIT همچنین کمتر از یک ثانیه طول می‌کشد تا یک مسیر مصنوعی را پیشنهاد کند، در حالی که روش‌های دیگر که به طور جداگانه مولکول‌ها را پیشنهاد می‌کنند و سپس سنتزپذیری آن‌ها را ارزیابی می‌کنند، ممکن است چند دقیقه طول بکشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->