هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

هدستی که واقعیت مجازی احساسات را به دهان، لب‌ها و زبان منتقل می‌کند

  • کد خبر: ۱۰۷۰۶۱
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
هدستی که واقعیت مجازی احساسات را به دهان، لب‌ها و زبان منتقل می‌کند
محققان گروه «Future Interfaces» در دانشگاه «Carnegie Mellon» موفق به ساخت هدست واقعیت مجازی شده‌اند که می‌تواند با استفاده از آرایه‌ای از مبدل‌های اولتراسونیک انرژی صوتی را به دهان کاربر ارسال کند و احساس لامسه را برانگیزد.

به گزارش شهرآرانیوز، تکانه‌هایی که امواج اولتراسوند ایجاد می‌کنند، شبیه‌ساز ضربه و ارتعاش هستند که نوعی بازخورد لمسی به حساب می‌آید. این بار دانشمندان دهان، لب‌ها و زبان را به عنوان مرکز تجمع این ضربه‌ها انتخاب کردند.

برای استفاده از قابلیت مذکور هدست واقعیت مجازی نیازی به قرار دادن چیزی بر روی دهان نیست. در ویدئوی زیر که توسط این گروه تحقیقاتی منتشر شد، نحوه کار هدست نشان داده می‌شود. به عنوان مثال، کاربر در حین بازی ویدئویی مشاهده می‌کند که عنکبوتی درحال خزیدن بر روی لب‌هایش است. او به کمک این هدست، این احساس را بر روی لب‌های خود تجربه خواهد کرد.


نمونه‌های دیگر از هدست‌های واقعیت مجازی احساس نوشیدن آب از یک چشمه، کشیدن سیگار و مسواک زدن را فراهم می‌کنند. برخی نیز احساس وزش شدید باد در هنگام موتور سواری را برای کاربر ایجاد می‌کنند.

محققان در مرحله بعدی برای اطمینان از رضایت مشتری یک نظرسنجی برگزار کردند. در این نظرسنجی مشخص شد که تحریک احساس لامسه در قسمت دهان میزان باورپذیری شرایط بازی را افزایش می‌دهد و افراد احساس رضایت بیشتری در زمان بازی دارند. تعداد کمی نیز اعلام کردند شبیه‌سازی آب با اولتراسوند از نظر روانشناختی برایشان عجیب و بی‌معناست.

 یکی از این افراد در مصاحبه گفت: «اگرچه احساس لمس شدن به کمک هدست واقعیت مجازی جالب است، اما حداقل برای من مطابق با انتظارات نبودند. به نظر من، ارتعاش به تنهایی برای شبیه‌سازی آنچه دهان احساس می‌کند کافی نیست.»

درحالیکه اکثر کاربران رضایت خود را از چنین سیستمی اعلام کردند، تیم محققان درحال حاضر بر روی یک طرح کوچک‌تر و سبک‌تر کار می‌کند. آن‌ها عقیده دارند از این هدست می‌توان در بازی «Resident Evil ۴» در «Meta Quest ۲» استفاده کرد. احتمال داده می‌شود چند ماه طول بکشد تا این هدست به دست مصرف کنندگان برسد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->