وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی
سرخط خبرها

۱۳هزار مهاجر افغانستانی در اصفهان واکسن سرخک دریافت کردند

  • کد خبر: ۱۰۸۲۶۱
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
۱۳هزار مهاجر افغانستانی در اصفهان واکسن سرخک دریافت کردند
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: حدود ۱۳ هزار نفر از اتباع افغانستان در ۲ هفته گذشته واکسن سرخک را در سراسر استان دریافت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضا فدایی در این باره گفت: تیم های بهداشتی در ۲ هفته گذشته به محل زندگی و کار اتباع افغانستان در شهرستان های مختلف استان اصفهان مراجعه کردند و تاکنون موفق به تزریق واکسن سرخک به حدود ۱۳ هزار نفر از اتباع در رده سنی ۹ ماه تا ۳۰ سال شدند.

وی با بیان جمعیت اتباع افغانستان در استان اصفهان بمنظور دریافت واکسن سرخک حدود ۲۰۰ هزار نفر تخمین زده می شود، اظهار داشت: مراجعه به همه مناطقی که این اتباع زندگی می کنند و یافتن و جلب همکاری آنها ممکن است کمی طول بکشد و این کار تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

فدایی با تاکید بر اینکه واکسن سرخک به همه اتباع افغانستان در محدوده سنی ۹ ماه تا ۳۰ سال که شناسایی شوند تزریق خواهد شد، خاطرنشان کرد: تزریق واکسن سرخک در برنامه بهداشتی کشور افغانستان وجود دارد اما بدلایل و مشکلات مختلفی، این کار بصورت منظم انجام نمی شود و ویروس واگیرداری مانند سرخک مجال انتشار پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون گزارشی از ابتلا به بیماری سرخک در بین مردم بومی استان اصفهان نداشتیم، تصریح کرد: در بین اتباع که به تازگی از افغانستان خارج و وارد استان شدند پنج مورد ابتلا به سرخک داشتیم که بهبود یافتند.

فدایی تاکید کرد: از خانواده ها درخواست می کنیم اگر هنوز واکسن سرخک را به کودکان زیر پنج سال خود تزریق نکرده اند هرچه زودتر برای این کار اقدام کنند.

وی درباره انتشار مطالبی در شبکه های اجتماعی مبنی بر احتمال شیوع یک نوع ویروس کبدی (هپاتیتی) و تهدید آن برای کودکان گفت: تا کنون چنین موردی در استان مشاهده نکردیم و مشکل جدیدی برای کودکان گزارش نشده است.

مسوول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان تاکید کرد: اگر مشکلات یا بیماری جدیدی برای رده سنی کودکان پیش آید همکاران مراکز بهداشت یا بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین (ع) اصفهان آن را به ما گزارش می کنند که در روزهای اخیر گزارشی دریافت نکرده ایم.

سرخک، بیماری واگیر، تب دار و همراه با دانه های پوستی قرمز بوده و مهمترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به آن، تکمیل واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال است.

این بیماری از فروردین امسال با ورود اتباع غیر ایرانی در کشور شیوع یافت بطوری که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای واکسیناسیون کودکان ایرانی و مهاجر زیر پنج سال فراخوان داد.

در سالیان گذشته پوشش خوبی در واکسیناسیون سرخک و نظام مراقبت وزارت بهداشت در رصد این بیماری انجام شد و ایران توانست حدود سه سال قبل تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را مبنی بر حذف ویروس بومی سرخک از کشور دریافت کند که این موفقیتی بزرگ و حاصل دستاورد نظام سلامت بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->