محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان
سرخط خبرها

مثلث طلایی فولاد

  • کد خبر: ۱۰۸۳۸۲
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
مثلث طلایی فولاد
بازیکنان فولاد برای فتح اولین قله لیگ قهرمانان امسال، عملکرد درخشان و بی‌نقصی داشتند، اما در بالاوپایین‌کردن اعداد نام سه بازیکن خارجی این تیم در بخش‌های مختلف بار‌ها تکرار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ صعود به دور دوم لیگ قهرمانان آسیا برای فولاد، زودتر و آسان‌تر از آن چیزی که فکرش را می‌کردند، به دست آمد. یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی، از نماینده ایران به‌عنوان یکی از تیم‌های راه‌یافته به مرحله یک‌هشتم یاد شد.

بازیکنان فولاد برای فتح اولین قله لیگ قهرمانان امسال، عملکرد درخشان و بی‌نقصی داشتند، اما در بالاوپایین‌کردن اعداد نام سه بازیکن خارجی این تیم در بخش‌های مختلف بار‌ها تکرار می‌شود؛ شیمبا یا همان لوسیانو پریرا، پاتوسی و البته موسی کولیبالی.

بگذارید با هم کمی بیشتر درباره این مثلث مرگ‌بار فولاد حرف بزنیم.

شش بازی و فقط دو گل خورده بزرگ‌ترین نقطه قوت فولادی‌ها تا به اینجای مسابقات است. آن‌ها بعد از الشباب عربستان بهترین خط دفاعی لیگ قهرمانان آسیا را در اختیار دارند. در کنار نمایش بی‌نقص شهاب گردان، باید از کولیبالی به‌عنوان رهبر خط دفاعی این تیم یاد کنیم؛ مدافع اهل کشور مالی که با نمره ۷.۵ بهترین بازیکن فولاد در مسابقات هم به حساب می‌آید؛ کسی که با گل لحظه آخری‌اش در بازی رفت مقابل آخال، سه امتیاز حیاتی برای تیمش کسب کرد و جالب اینجاست که با میانگین ۶۱پاس صحیح در هر بازی و دقت پاس ۹۰درصدی، بهترین عملکرد در بین بازیکنان فولاد در آمار پاس صحیح را هم در اختیار دارد؛ آمار مهمی که از قدرت بازی‌سازی و حفظ توپ کولیبالی در قلب خط دفاع خبر می‌دهد.

کولیبالی در پنج مسابقه برای تیم خوزستانی به میدان رفته و به‌صورت میانگین در هر بازی چهار دفع توپ موفق هم داشته است.

برای پیداکردن ستاره بعدی تیم باید به یک خط جلوتر برویم و ذره‌بینمان را روی آیاندا پاتوسی بگیریم؛ بازیکنی که ۲۸۱ دقیقه در لیگ قهرمانان امسال برای تیمش به زمین رفته و با یک گل و یک پاس گل روی نیمی از گل‌های تیمش تأثیر مستقیم داشته است.

جالب اینجاست که پاتوسی حدود نیمی از دقایق ممکن را درون زمین حضور داشته، اما بیشتر از همه بازیکنان این تیم شوت درون چارچوب داشته و با ۳/۳پاس کلیدی در هر بازی، بهترین پاسور تیم در این مسابقات نیز به حساب می‌آید.

اما ضلع سوم این مثلث، کاپیتان برزیلی فولادی‌ها، لوسیانو پریراست که با گلش مقابل الغرافه سند صعود این تیم به مرحله بعد را امضا کرد؛ مهاجم ۳۸ساله‌ای که ۳.۸ شوت در هر بازی به سمت دروازه حریف شلیک کرده است و اگر کمی خوش‌شانس بود و دو ضربه‌اش به تیرک دروازه برخورد نمی‌کرد، آمار گل‌زنی تیمش را هم ارتقا می‌داد.

پریرا در بخش دوئل موفق، ایجاد موقعیت گل و دریبل موفق هم بهترین بازیکن فولاد تا به اینجا در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. برای درک اهمیت این سه بازیکن خارجی در موفقیت فولاد باید بگوییم که از پنج گل فولاد در این جام، چهار گل را این بازیکنان به ثمر رسانده‌اند و یک گل را هم بازیکن حریف به اشتباه وارد دروازه خودی کرده است.

به نظر می‌رسد فولاد با جواد نکونام و ستاره‌های آماده‌اش علاوه بر ثبت بهترین عملکرد این تیم در تاریخ حضورش در لیگ قهرمانان آسیا، به دنبال ماجراجویی‌هایی فراتر از یک صعود ساده از مرحله گروهی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->