افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

شهردار مشهد: حلقه وصل مردم و مسئولان روابط‌عمومی‌ها هستند

  • کد خبر: ۱۰۸۸۴۹
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
شهردار مشهد: حلقه وصل مردم و مسئولان روابط‌عمومی‌ها هستند
شهردار مشهدالرضا (ع) ضمن اشاره به سه نقش اصلی روابط عمومی‌ها در جهان‌شهر مشهد، گفت: توجه به جایگاه بین المللی شهر، هم‌افزایی بین دستگاهی و امیدبخشی این سه نقش هستند.

به گزارش شهرآرانیوز،  سید عبدالله ارجائی  در نشست با مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان که به‌مناسبت روز روابط عمومی برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی‌ها، اظهار کرد: شما در سه سطح به‌نظام جمهوری اسلامی می‌توانید کمک شایانی داشته باشید.

وی ادامه داد: سطح اول، بین‌المللی است که جمهوری اسلامی در عرصه گفتمان و ایدئولوژی بین‌المللی دارای حرف است؛ لذا تک‌تک افرادی که در این عرصه فعال هستند می‌توانند در بسط و گسترش این گفتمان کمک کنند، شما در یک شهر بین‌المللی حضور دارید.

شهردار مشهد افزود: براساس متون قرآنی؛ اگر اذن خدا باشد حتی یک جمع کوچک می‌تواند بر جمع یک جمع بزرگ پیروز شود، به‌ویژه در نبرد ناجوانمردانه‌ای که علیه‌السلام و جمهوری اسلامی شکل‌گرفته این مساله حائز اهمیت است.

ارجائی بیان کرد: امروز در آن سطحی که باید، به مشهد توجه نمی‌شود و اعتبارات دولتی بخش کوچکی از این مساله است، مهم این است که جایگاه ویژه مشهد در شان شهر فلسفه ذاتی آن نیست؛ این شهر پیرامون مضجع مطهر امام هشتم شکل‌گرفته است، اما نگاه ملی به شهرما، متفاوت با سایر مراکز استان‌ها نیست که حتی در ردیف سایر استان‌ها اولویت اول نیستیم.

وی اضافه کرد: از شما برای کار مستمر و مداوم جهت اعتلای شهر دعوت می‌کنم، مشهد بیشترین خدمات را به زائرین علی‌بن موسی‌الرضا (ع) می‌دهد و قطب گردشگری کشوراست، اما مسائلی در آن بزرگ می‌شود که اصلاً در شان این شهر نیست، افسران جنگ نرم شما هستید. باید برای هم‌افزایی همدلانه دست‌به‌دست هم دهیم.

شهردار مشهد عنوان کرد: امروز مردم ما نیاز به امید دارند، امروز نیاز داریم برای افزایش سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی از هر ظرفیتی که داریم استفاده کنیم، زیرا همه در یک کشتی نشسته‌ایم و مردم همه ما را در کنار و ردیف هم می‌بینند.

شهردار مشهد گفت: حلقه وصل مردم و مسئولان روابط‌عمومی‌ها هستند و باید برای بازتاب فعالیت‌های سازمان خود تلاش کنند.

ارجائی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها آینه اطلاع‌رسانی اقدامات ادارات هستند، گفت: خبرگزاری، روزنامه‌ها و شبکه‌های خبری از شما اطلاعات می‌گیرند، پس خواهش می‌کنم در بازتاب فعالیت‌ها و خدمات دستگاه اجرایی خودتان به جد تلاش کنید.

وی اظهار کرد: روابط عمومی برای مدیر کار نمی‌کند بلکه برای نظام و اسلام کار می‌کند. از سوی دیگر خدمات دستگاه‌های اجرایی امروز بیش از آن چیزی است که در سطح جامعه منعکس می‌شود. دولت، دستگاه قضایی، نیروی نظامی و انتظامی و  مظلوم واقع شده‌اند، اگر این میزان خدمات این افراد نبود امروز وضعیت چگونه بود؟ عزیزان در روابط عمومی می‌توانند فارغ از اینکه چه کسی، چه ساختار و حزبی سکان‌داری و مدیریت می‌کند؛ دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را که مورد حملات رسانه‌های غربی قرارگرفته را به مردم برسانید.

شهردار مشهد ادامه داد: در یکی از رسانه‌ها قسمتی به‌عنوان خبر خوب وجود داشت که ایده بسیار خوبی بود و چقدر عالی است این مساله افزایش پیدا کند. هر اتفاق و رویدادی که در این شهر قرار است رقم بخورد، باید با این فلسفه ذاتی، نسبت خودش را مشخص کند. اما امروز شهر ما توسعه نامتوازنی دارد و حرم مطهر میانه و مرکز شهر نیست. فاصله آخرین نقطه جمعیتی مشهد روی نقشه تا حرم مطهر ۱۷ کیلومتر و سمت شرق ۶ کیلومتر است؛ این یعنی رشد سه برابری غرب نسبت به شرق و تبدیل مشهد به تهران و شهر ری که پسندیده نیست، همین مساله را به مشکلات نما و معماری، فرهنگ، اجتماعی، اطلاع‌رسانی، خبر و... بسط دهید.

شهردار مشهد اضافه کرد: مشهد حرم‌شهر است و این مساله محدوده محل فیزیکی حرم امام رضا (ع) نیست، تمام مشهد، حرم امام رضا (ع) است.

تصویر مشهد در جهان، مرهون تلاش‌های روابط عمومی است

رئیس مرکز اطلاع‌سانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد نیز در این نشست تصویر مشهد در جهان را مرهون تلاش‌های روابط عمومی دانست.
سید ناصر نعمتی اظهار کرد: مهم‌ترین هنر روابط‌عمومی این است که در حین انتقال پیام، نکته‌ای که باید و واجب است را منتقل کند.

وی ادامه داد: امروز روزی است که باید از روابط عمومی‌ها و از افرادی که برای شهر مشهد تلاش می‌کنند تقدیر کنیم، شما تنها در حوزه ارتباطات سازمان خود، کار نمی‌کنید، شما روابط عمومی این شهر هستید که تصویر شهر مشهد را نشان می‌دهید، آن چیزی که امروز تصویر شهر را نشان می‌دهد مرهون تلاش‌هایی است که هرکدام از شما در دستگاه خودتان انجام می‌دهید و اگر تصویری که نشان می‌دهید، نباشد، وضعیت هیچ‌گاه مطلوب نخواهد بود؛ لذا برای ساخت این تصویر و از اینکه از مشهد در فضای بین‌المللی مراقبت می‌کنید، هنر و ظرافت به خرج می‌دهید تا این اتفاق رخ دهد، تشکر می‌کنم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد افزود: مهم‌ترین خطری که مجموعه ما را تهدید می‌کند این است که مدیران ما نسبت به نقشه روابط عمومی بی‌تفاوت باشند، امروز باید در این مورد با هم گفتگو کنیم که چطور می‌توانیم تصویر مشهد را به تصویر بهتری تبدیل کنیم، این مهم‌ترین کمک می‌توانیم به شهر مشهد داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->