اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

توضیحات معاون استاندار خراسان رضوی در خصوص واریز نشدن یارانه و یا قطع یارانه برای برخی افراد

  • کد خبر: ۱۰۸۸۵۳
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
توضیحات معاون استاندار خراسان رضوی در خصوص واریز نشدن یارانه و یا قطع یارانه برای برخی افراد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از هفته جاری قرار شده تا خوداظهاری مردم صادقانه دانسته شود و دغدغه افرادی که برای آن‌ها یارانه واریز نشده برطرف شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل چمندی در برنامه تلوزیونی اشاره درخصوص مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار کرد: ۲۴۰۰ نانوایی در مشهد وجود دارد و برخی از این نانوایی‌ها غیر فعال بودند و آرد را به سیستم خارج از شبکه می‌فروختند. با اجرای طرح برکت دو امید است مشکل نانوایی‌ها در چند روز آینده حل شود. در حال حاضر در زمینه گندم و آرد در استان مشکلی نداریم و ذخایر استراتژیک به قدر کافی موجود است.

وی افزود: همچنین برای حل مشکل نان در مشهد ظرفیت‌های مردمی نیز به کار گرفته شده است. از طریق ظرفیت‌های مردمی نان شبکه‌های عام المنفعه را تامین و همچنین مجموعه‌های مردم نهاد را نیز وارد عرصه تولید نان کرده‌ایم.

برخورد جدی با دلالی در حوزه نان در مشهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به ساماندهی نانوایی‌ها در مشهد بیان کرد: متاسفانه دلالی در حوزه نان در مشهد وجود داشت و یک تعداد خانواده مالک تعداد زیادی نانوایی در مشهد بوده‌اند و انحصار در این حوزه به وجود آورده بودند. قرار بر این است با این افراد برخورد جدی صورت گرفته و پروانه این نانوایی‌ها باطل شود. همچنین ساعت کار ۳۰۰ نانوایی از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۲ شب یکسره شده است. بنابر گزارش‌های مردمی با نانوایی‌های متخلف برخورد خواهد شد. نانوایی‌هایی که داوطلب باشند سهمیه آرد آن‌ها اضافه شده و می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

چمندی درباره مبنای دهک بندی و شاخص‌ها برای انجام مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تصریح کرد: میانگین حساب ۴ سال گذشته خانوار جزو شاخص‌های اصلی دهک بندی بوده است، اما ضرورت‌های یک خانواده شامل ارزیابی نمی‌شود. بنا است به همه دهک‌ها به جز دهک دهم یارانه تعلق گیرد و مسلما ۵۰ میلیون ایرانی جزو دهک دهم نیستند. از هفته جاری قرار شده تا خود اظهاری مردم صادقانه دانسته شود و افرادی که برای آن‌ها یارانه واریز نشده و در این زمینه دغدغه داشتند، دغدغه آن‌ها برطرف شود. تمام دهک‌ها از یک تا نهم مشمول یارانه خواهند شد. دو سامانه وزارت کار و سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این زمنیه تعریف شده است.

وی درباره دلایل عدم واریز نشدن یارانه و یا قطع یارانه برای برخی افراد، افزود: به دلیل ضرورت اجرای طرح و جمعیت ۸۵ میلیونی کشور این کار به شدت سخت بود و در این بین مشکلاتی ایجاد شد؛ بنابراین مبنا بر این است که ۹ دهک یارانه بگیرند. وزیر محترم کار و وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز این وعده را داده‌اند تا این مشکلات سریع حل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به افزایش قیمت چهار کالا گفت: قیمت مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات افزایش داشته است. بر همین اساس سعی شده که یارانه میان مردم به صورت عادلانه توزیع شود. هیچ گونه افزایش قیمتی در کالا‌هایی که ارز ترجیحی به آن تعلق نداشته نباید صورت گیرد. بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد بیش از افزایش قیمت کالا‌های اساسی یارانه به مردم پرداخت شده است.

چمندی افزود: بسیاری عنوان می‌کنند که عرصه اقتصاد دستوری است، اما اینگونه نبوده و این اقتصاد در حمایت از مردم است. ما به صورت اقتصاد تعادلی حرکت می‌کنیم و با اخلاگران اقتصادی به صورت جدی برخورد خواهد شد.

بازار به صورت روزانه رصد می‌شود 

وی ادامه داد: بازار به صورت روزانه با حضور در بین مردم رصد می‌شود. امید است اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به معیشت مردم کمک کند. این طرح نخستین گام اساسی دولت برای بهبود اقتصاد تلقی می‌شود. ما مدیون مردم بوده و در حال انجام کار شبانه روزی هستیم و تلاش می‌کنیم تا نقص‌های آن را برطرف کنیم. در رابطه با حقوق مردم تعارفی وجود ندارد. دولت شعارش این بوده که منافع مردم در نظر گرفته شود. دولت پاک دستی را برای مدیران لازم دانسته و بر همین اساس به فساد حساس است و با آن برخورد می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->