اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: برای توانمندسازی مشاغل خانگی حاشیه شهر مشهد مساعدت مالی خواهیم کرد

  • کد خبر: ۱۰۸۹۲۹
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: برای توانمندسازی مشاغل خانگی حاشیه شهر مشهد مساعدت مالی خواهیم کرد
حجت‌الله عبدالملکی از مساعدت مالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مشاغل خانگی حاشیه شهر مشهد مقدس در آیین افتتاحیه نمایشگاه محصولات بانوان کارآفرین سراسر کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه و نمایشگاه محصولات بانوان کارآفرین سراسر کشور گفت: نظام‌های حاکمیتی به چند بخش مثل پول و سرمایه متکی هستند، اما نظام‌های مستقری وجود دارند که اتکای آن‌ها به مردم است که مهم‌ترین مثالش جمهوری اسلامی ایران است. ارکان نظام و حاکمیت بر خواست و اراده مردم شکل گرفته است.

وی افزود: دولت جدید خودش را متعلق به مردم و موظف به خدمت‌رسانی به مردم می‌داند و تمرکز اصلی‌اش، کار برای مردم است. در گذشته ۴۰۰هزار میلیارد تومان پولی که متعلق به مردم بود، در قالب الگوی ارز ۴۲۰۰تومانی، تنها یک بخش از ۵قسمت آن به مردم می‌رسید و بقیه آن به دلالان، قاچاقچیان و تولیدکنندگان خارجی می‌رسید. الگویی که نه‌تنها به ضرر تولید ملی بود و رفاه مردم را تأمین نمی‌کرد، بلکه تشویق‌کننده قاچاق بود و شکاف طبقاتی را تشدید می‌کرد. در طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، ۴۰۰میلیارد تومان به ۹۰درصد مردمی رسید که استحقاق این منابع را داشتند.

عبدالملکی اضافه کرد: قاچاق بسیار کاهش می‌یابد و رفاه عموم مردم افزایش یافته و به‌تبع آن فاصله طبقاتی کم خواهد شد و این به معنای بهترشدن وضعیت معیشتی مردم و تشویق تولیدکننده داخلی است.

وزیر کار با تأکید بر ثمرات مفید این طرح در سال ۱۴۰۱ گفت: در بودجه ۱۴۰۱، مالیات واحد‌های تولید پنج درصد کاهش یافته است و تسهیلات ارزان‌قیمت برای تولید حدود ۲۷۰هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. تجارت خارجی به‌سمت اشتغال تولید جهت‌گیری می‌شود. درحالی‌که در دولت گذشته نگاه به غرب پررنگ بود و این معنایی به‌جز ضربه جدی به تولید داخلی نداشت.

وی افزود: تعامل با کشور‌های همسایه برای رشد تولید، اشتغال و صادرات صورت گرفته است که این یک دیپلماسی به نفع مردم
در چارچوب تولید اشتغال و تقویت مشاغل خانگی متناسب با بانوان است. بانوان می‌توانند در عرصه‌های مختلف اقتصاد ایفای نقش کنند. ۲۰درصد نیروی تولید را بانوان تشکیل می‌دهند و امیدواریم برای معیشت و افزایش رفاه بیشتر خانواده باشد.

حجت‌الله عبدالملکی گفت: نظام مجوز‌ها را تسهیل کردیم و از پانصد شغل خانگی که مستلزم مجوز بودند، ۳۵۰شغل را اعلام کردیم که نیاز به مجوز ندارند و به‌راحتی می‌توان آن شغل را فعال کرد و ۱۵۰شغل دیگر هم تأییدمحور بود و باید سه‌روزه مجوز داده شود. با همین تسهیلگری، در ۲ ماه پایانی سال گذشته بیش از ۷۵هزار مجوز برای مشاغل خانگی صادر شد.

وی افزود: امسال منابع تسهیلات برای مشاغل خانگی ۲۰۰درصد افزایش یافته است. ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار در ستاد ملی مشاغل تا مردادماه سال جاری تخصیص داده شده است و ۳۰۰۰میلیارد تومان دیگر نیز به شرط جذب در نیمه دوم سال اضافه خواهد شد.

وزیر کار از مساعدت مالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مشاغل خانگی حاشیه شهر مشهد مقدس خبر داد و گفت: با توجه به سخنان شهردار مشهد مقدس درباره فعالیت شهرداری و بنیاد علوی در حوزه اشتغال‌زایی بانوان در حاشیه شهر مشهد مقدس، ۱۰۰میلیارد تومان اختصاص خواهیم داد و به شرط جذب در ستاد ملی مشاغل، ۱۰۰میلیارد دیگر نیز به شهر مشهد با تمرکز بر حاشیه شهر اختصاص خواهیم داد.

وی افزود: سال گذشته ۲۶۰میلیون نفرساعت آموزش در فنی‌حرفه‌ای کشور صورت گرفته که امسال این میزان افزایش یافته است و به عدد ۳۵۰میلیون نفرساعت آموزش رسیده است. از این میزان، ۳۰میلیون نفرساعت به مشاغل دانش‌بنیان و فناوری اختصاص دادیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->