افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‎‌خودرو در بازار امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله تا امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی شرایط خرید لاستیک دولتی در اردیبهشت‌ماه اعلام شد خبر‌های جریان‌ساز برای معامله‌گران بازار ارز چیست؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
شهردار مشهد خبر داد

ایجاد شرکتی در بورس برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی

  • کد خبر: ۱۰۹۸۰
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۸
ایجاد شرکتی در بورس برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی
محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، در بازدید از نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری واقتصادشهری اعلام کرد: در چند ماه باقی‌مانده از سال۹۸ مقدمات ایجاد شرکت بورسی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی و سرمایه‌گذاری در توسعه شهر مشهد فراهم می‌شود.
شهردار مشهد در پاسخ به شهرآرا گفت: شهر مشهد در رقابت برای جذب سرمایه از سایر کلان‌شهر‌ها از نظر زمانی جلوتر و سرمایه‌پذیرتر است. مشهد در موضوعاتی برای سرمایه‌گذاری وارد می‌شود که پربازده‌تر و البته پرریسک‌تر است. از این رو برای اینکه بتوانیم در مقطع زمانی حاضر ریسک سرمایه‌گذاری در مشهد را کاهش دهیم و سرمایه‌گذاری در شهر را کمی امن‌تر کنیم، بهترین کار تشکیل سبد سرمایه‌گذاری است تا با کاهش ریسک سرمایه بتوانیم سرمایه‌گذاران خرد را نیز جذب کنیم.
محمدرضا کلائی ادامه داد: تشکیل سبد‌های تأمین مالی و مدیریت ریسک سرمایه برای جذب سرمایه‌های خرد فلسفه اصلی ایجاد شرکتی با پوسته بورسی است که این کار را معاونت اقتصادی مدیریت‌شهری پیگیری می‌کند.
وی ضمن بیان اینکه پوسته شرکتی به همین منظور خریداری شده است، گفت: در این میان چیزی که مهم است، تشکیل سبد مناسب برای چنین شرکتی است. برای تشکیل سبد در حوزه دارایی‌های درآمد ثابت که ارزش بلندمدت دارند، مشکلی نداریم، اما درباره شرکت‌هایی نوآور که ریسک بالاتر و البته بازدهی بیشتری دارند، با کمبود مواجه هستیم.
شهردار مشهد افزود: این موضوع را در جلسه با دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، پیگیری کردیم. همچنین از معاونت برنامه‌ریزی شهرداری مشهد در کارخانه نوآوری نیز خواستیم این بخش را پوشش دهند تا سهم استارت‌آپ‌های نوآور در سبد این شرکت را افزایش دهیم و سبد کامل داشته باشیم.
کلائی ادامه داد: بعد از تشکیل این شرکت، امیدواریم اعتماد شهروندان جلب شود. امیدوارم این کار در چند ماه باقی‌مانده از سال۹۸ انجام شود تا در ابتدای سال۹۹ شروع فعالیت این شرکت را در بازار سرمایه شاهد باشیم.

سرمایه‌های حوزه شهری می‌تواند کشور را از رکود خارج کند
شهردار مشهد ضمن اشاره به این نکته که سرمایه‌های حوزه شهری می‌تواندکشور را از رکود خارج کند، خاطرنشان کرد: باتوجه به بازدید‌های زیادی که در نمایشگاه‌های مختلف فرصت‌های سرمایه‌گذاری داشتم، این نمایشگاه بسیار موفق است و به دور از تشریفات تلاش می‌کند تا دستاورد‌های اقتصادی مشهد را به سرمایه‌گذاران ارائه دهد. وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خصوصی و دولتی زیادی در این نمایشگاه شرکت کردند، افزود: نتیجه برگزاری این نمایشگاه و جذب سرمایه‌گذار، رشد ۲ درصدی اقتصاد شهر مشهد است.
کلائی با بیان اینکه سطح سودآوری مشهد بسیار متفاوت‌تر از سایر کلان‌شهرهاست، تأکید کرد: کلان‌شهر مشهد به‌شدت درحال طی کردن گام‌های پایدارسازی اقتصادی است.
وی ادامه داد: شفافیت در سودآوری اقتصادی برای سرمایه‌گذاران می‌تواند کند بودن فرایند سرمایه‌گذاری را حل کند.
شهردار مشهد با بیان اینکه سرمایه‌های حوزه شهری می‌تواند کشور را از رکود خارج کند، گفت: اگر رشد اقتصادی کشور منفی باشد، رشد اقتصادی مشهد مثبت است و تا سال آینده رشد اقتصادی مشهد ۲ رقمی خواهد بود و می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان و خدمات نقش پیشران را داشته باشیم. وی یادآور شد: با تشکیل سبد امن برای سرمایه‌گذاران، بنا داریم کارخانه‌های نوآور، کسب‌وکار‌های نوین و استارت‌آپی را راه‌اندازی کنیم. کلائی با اشاره به اینکه مشهد به لحاظ رشد اقتصادی رتبه یک را نسبت به کلان‌شهر‌های کشور دارد، بیان کرد: مزیت اصلی شهر مشهد در رشد اقتصادی، زائران بارگاه حضرت رضا (ع) هستند و گلوگاه شاخص اقتصادی تقویت مراکز اقامتی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->