شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
سرخط خبرها

سفر دبیرکل سازمان ملل به افغانستان می‌تواند توجهات را به این کشور جلب کند

  • کد خبر: ۱۱۱۸۱۸
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
سفر دبیرکل سازمان ملل به افغانستان می‌تواند توجهات را به این کشور جلب کند
مسئول بخش زنان دیدبان حقوق بشر گفت: جهان از حقوق مردم افغانستان به‌ویژه زنان و دختران در این کشور به شیوه معنادار دفاع کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هیدر بار، مسئول بخش زنان دیدبان حقوق بشر بار دیگر بر اعمال فشارهای بیشتر بر طالبان تاکید کرد و گفت که دبیرکل سازمان ملل متحد باید برای جلب توجه جهان به افغانستان سفر کند.

این مقام سازمان ملل متحد در گزارشی گفته است که نگرانی‌های عمیق کافی نیست، ممنوعیت‌های هدفمند سفر باید اعمال شود.

مسئول بخش زنان دیدبان حقوق بشر گفت که وقت آن رسیده تا دولت‌ها اجماعی را برای غیرقانونی بودن اقدامات طالبان به عمل تبدیل کنند تا نشان داده شود که جهان آماده است از حقوق مردم افغانستان به‌ویژه زنان و دختران در این کشور به شیوه معنادار دفاع کند.

وی ادامه داد: با تمدید ممنوعیت سفر مقام‌های طالبان از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌توان به عنوان اهرم فشار استفاده کرد.

هیدر بار تاکید کرد که دبیر کل سازمان ملل متحد، باید به افغانستان سفر کند. زیرا این می‌تواند به تغییر توجه جهان به وضعیت، افزایش فشار بر طالبان برای احترام به حقوق بشر و ارائه‌ راه‌حل‌های جهانی برای پایان دادن به بحران عمیق انسانی در افغانستان کمک کند.

این درحالی است که ممنوعیت سفر مقام‌های طالبان سه سال پیش و در آستانه گفتگوهای دوحه به حالت تعلیق در آمد تا آنان بتوانند در گفتگوهای صلح شرکت کنند.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->