پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

آغاز نخستین تورنمنت باشگاهی فوتبال بانوان مشهد

  • کد خبر: ۱۱۲۶۷۲
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
آغاز نخستین تورنمنت باشگاهی فوتبال بانوان مشهد
زمین چمن بوستان ملت مشهد میزبان ۶ تیم فوتبال بانوان است.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ نخستین تورنمنت باشگاهی فوتبال بانوان مشهد در زمین چمن بانوان بوستان ملت در حال برگزاری است.
پاییز ۱۳۹۹ برای نخستین‌بار تورنمنت مینی‌فوتبال باشگاهی دختران در مشهد با حضور هشت تیم برگزار شد، اما بعد از گذشت دو سال از این رویداد، هیئت فوتبال مشهد اولین‌بار مسابقات فوتبال بانوان مشهد در رده سنی آزاد را برنامه‌ریزی کرد. این رقابت‌ها می‌تواند پیش‌درآمد مسابقات باشگاهی استانی باشد که دو تیم برتر رقابت‌ها می‌توانند به‌عنوان نماینده مشهد در این مسابقات حاضر شوند.

قرعه‌کشی مسابقات با حضور شش تیم از مشهد در هیئت مشهد برگزار شد که تیم‌ها در دو گروه سه‌تیمی دسته‌بندی شدند. در گروه اول مسابقات رضوان ب، پرسپولیس الف و صبا حضور دارند و در گروه دوم نیز پرسپولیس ب، سایپا مهد فوتبال و رضوان الف جای گرفته‌اند. مسابقات از یکشنبه ۲۲ خرداد آغاز شده است و شنبه ۲۸ خرداد به پایان خواهد رسید. در روز نخست از هر گروه دو تیم به میدان رفتند و یک تیم استراحت داشت. پرسپولیس الف ۵ بر ۳ رضوان ب را شکست داد. سایپا مهد فوتبال نیز ۱۳ بر ۰ پرسپولیس ب را شکست داد.

محمد احمدی‌نسب، مسئول کمیته برگزاری مسابقات فوتبال باشگاه‌های مشهد، درباره این دوره از رقابت‌ها اظهار کرد: برای اولین‌بار در فوتبال مشهد بود که تورنمنتی برای بانوان در این سطح برگزار می‌شود. پیش از این مینی‌فوتبال دختران رده‌های پایه در مجموعه تختی برگزار شده بود، اما در این دوره، رده سنی آزاد اعلام شد.
او ادامه داد: باتوجه‌به اینکه اولین دوره مسابقات را برگزار می‌کردیم، فراخوانی برای ثبت‌نام تیم‌های مشهدی در این رقابت‌ها اعلام کردیم که درنهایت شش تیم اعلام آمادگی کردند. مبلغ ورودی برای تیم‌ها در نظر نگرفتیم و تیم‌ها به‌صورت رایگان ثبت‌نام خود را انجام دادند. در واقع چهار باشگاه در این دوره حضور دارند که تیم‌های پرسپولیس و رضوان با تیم‌های الف و ب خود راهی این تورنمنت شده‌اند.

مسئول کمیته برگزاری مسابقات فوتبال باشگاه‌های مشهد خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات از سوی هیئت فوتبال مشهد با همکاری تربیت‌بدنی شهرداری مشهد درحال برگزاری است. باتوجه‌به شرایط ویژه‌ای که زمین‌های چمن بانوان باید داشته باشند، انتخاب ما زمین چمن بانوان در بوستان ملت مشهد بود و توانستیم این رقابت‌ها را در پنج روز در سایت بانوان پیگیری کنیم. در مرحله مقدماتی هر روز چهار تیم بازی می‌کنند و دو تیم استراحت دارند. بعد از بازی‌های یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه دور سوم تمام می‌شود و روز جمعه دیدار‌ها به‌صورت ضربدری برگزار می‌شود و درنهایت روز شنبه قهرمان این تورنمنت مشخص می‌شود.

او ادامه داد: از نظر رده سنی محدودیت چندانی تعیین نکردیم. تیم‌ها باید از بازیکنان بیش از پانزده سال استفاده می‌کردند و سقف رده سنی نیز حدود ۳۵ سال در نظر گرفته شد. هر تیم می‌تواند ۱۰ بازیکن رده پایه و شانزده بازیکن بزرگ‌سال داشته باشد. باتوجه‌به پایان لیگ‌های کشوری، تیم‌ها می‌توانستند از دو بازیکن لیگی و سطح حرفه‌ای نیز در ترکیبشان استفاده کنند.

احمدی‌نسب درباره حضور بانوان تماشاگر در زمین چمن بوستان ملت گفت: حضور برای بانوان علاقه‌مند در زمان برگزاری مسابقات روی سکو‌ها آزاد است و می‌توانند از نزدیک تیم‌ها را تشویق کنند. در زمینه داوری مسابقات نیز داوران رسمی و درجه‌دار که سابقه قضاوت در لیگ را دارند، بازی‌ها را سوت می‌زنند. امیدواریم این رقابت‌ها خروجی خوبی داشته باشد و در صورتی که استان تصمیم به برگزاری لیگ فوتبال بانوان استان بگیرد، دو تیم برتر این تورنمنت نماینده مشهد خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->