افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) خبر مهم وزیر کار برای حقوق کارگران (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ادامه جلسه شورای عالی کار برای مزد۱۴۰۳ به بعد از افطار موکول شد
سرخط خبرها

یک هزارم؛ سهم مشهد از مسکن ملی

  • کد خبر: ۱۱۳۱۲
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۳
  • ۴
یک هزارم؛ سهم مشهد از مسکن ملی
ثبت‌نام ۵۶۳۰ واحد از طرح مسکن ملی در استان درحالی آغاز شد که سهم کلان‌شهر مشهد تنها ۴۰۰ واحد است
ثبت‌نام طرح ملی مسکن که از ۱۸ آبان در ۴ استان قم، سیستان و بلوچستان، خراسان‌های شمالی و جنوبی آغاز و بعد از آن به مرور روند نام‌نویسی سایر استان‌ها شروع شده بود، سرانجام به خراسان رضوی رسید. بر این اساس از امروز ثبت‌نام طرح ملی مسکن در ۶ استان خراسان رضوی، سمنان، ایلام، سمنان، سیستان‌وبلوچستان (ایرانشهر) و آذربایجان غربی آغاز می‌شود. روز گذشته پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه، گفته‌بود که ثبت‌نام طرح ملی مسکن این استان‌ها طی ۳ روز انجام می‌شود.
طرح اقدام ملی مسکن طرحی است که به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است و در این طرح، ۲۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر احداث می‌شود. پیش از این محمدرضا اخوان، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، گفته بود که در طرح اقدام ملی مسکن و بر اساس پیشنهاد اولیه ۱۰ هزار واحد برای اقشار دهک‌های ۳ تا ۶ استان با متراژ ۷۵ تا ۱۰۰متر ساخته خواهد شد.
 
 
یک هزارم؛ سهم مشهد از مسکن ملی
 

ثبت‌نام مسکن ملی در شهرک مهرگان مشهد
مسئول طرح «اقدام ملی» اداره کل راه و شهرسازی استان درباره جزئیات این طرح در این استان گفت: در فاز ۴ ثبت‌نام طرح ملی مسکن اقدام ملی ثبت‌نام در ۶ استان از جمله خراسان رضوی از امروز انجام می‌شود. در مرحله نخست با توجه به امکاناتی که فراهم کردیم، ثبت‌نام برای ۵۶۳۰ واحد در ۳۵ شهر استان به ۲ روش اجاره بلند‌مدت زمین و فروش اقساطی زمین انجام می‌شود.
محمد حدیدی افزود: سهم مشهد در این طرح فعلا ۴۰۰ واحد است. زمین فراهم‌شده برای این کار در محدوده شهرک مهرگان است. تلاشمان بر این است که در مراحل بعدی با همکاری مدیریت شهری و آستان قدس رضوی برای تأمین زمین بیشتر در سایر شهر‌ها و همین‌طور مشهد اقدام کنیم.
وی گفت: شرایط ثبت‌نام متقاضیان در کل کشور مشترک است. از شروط ثبت‌نام این است که فرد متقاضی از ابتدای سال ۱۳۸۴ تاکنون فاقد مسکن ملکی بوده باشد و از امکانات دولتی و نهاد‌های عمومی مثل وام مسکن استفاده نکرده باشد یا به تعبیر دیگر فرم «ج» قرمز داشته باشد.

ثبت‌نام مسکن در گلبهار
سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در گفتگو با شهرآرا گفت: متقاضیان باید بتوانند ۳۰ درصد از هزینه مسکن را به عنوان آورده اولیه تأمین کنند. بعد از شروع کار نیز به تناسب پیشرفت پروژه متقاضیان باید به صورت مرحله‌ای مبالغی را واریز کنند. رضا نوروزی درباره زمان تحویل پروژه‌ها نیز گفت: در‌صورتی‌که متقاضیان در زمان مقرر اقساط خود را واریز کنند، به احتمال زیاد پروژه‌ها در مدت ۲۴ ماه به اتمام می‌رسد. سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه مسئولان بر روند اجرای پروژه‌ها نظارت می‌کنند، گفت: علاوه بر انتخاب پیمانکاران پروژه که تلاش می‌شود از افراد دارای صلاحیت انتخاب شوند، با تشدید نظارت‌ها سعی می‌شود از طولانی‌تر شدن پروژه‌ها و متضرر شدن شهروندان جلوگیری شود.
در حالی مسکن ملی قرار است در شهرک مهرگان و شهر جدید گلبهار به اجرا در آید که درحال حاضر بخشی از مسکن‌های مهر ساخته شده به دلیل مشکلات زیرساختی، تکمیل نشده‌اند، یا فاقد متقاضی هستند. به عنوان مثال در حال حاضر شهروندان ساکن در مهرگان از نبود مدرسه، نبود حمل ونقل مناسب گله دارند و می‌گویند که احداث مسکن مهر در این شهرک بدون تامین زیرساخت‌های لازم صورت گرفته است.

کجا ثبت‌نام کنیم؟
وزارت راه‌وشهرسازی برای ثبت‌نام متقاضیان، سامانه «آباد» را به نشانی abad.bonyadmaskan.ir راه‌اندازی کرده است. پس از وارد کردن اطلاعات در این سامانه و تکمیل فرم‌های اعلامی در سامانه آباد، باید مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به‌عنوان هزینه ثبت‌نام پرداخت کنید. بعد از انجام این مراحل، کد ۱۰ رقمی رهگیری داده می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید مراحل دریافت وام طرح اقدام ملی مسکن را از طریق سامانه آباد پیگیری کنید. بعد از بررسی موارد ثبت‌نامی، امکان استفاده از تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن از طریق پیامک به شما اطلاع داده می‌شود. اگر پیامک موافقت برایتان ارسال شد، باید همراه با مدارکی مثل گواهی سابقه سکونت ۵ ساله در شهر محل تقاضا، کارت ملی، شناسنامه متقاضی و افراد تحت‌تکفل و سند مالکیت زمین (درصورتی‌که زمین داشته باشید) به شعب بنیاد مسکن مراجعه کنید تا بتوانید از تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن استفاده کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سمیرا خدادادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
6
باسلام
شوهرم کارگره وتا الان که نه ساله زندگی میکنیم فقط تونستیم پنجاه میلیون با وام از بانک مهراقتصاد جمع کنیم که اونم دسته صاحب خونه هست.حالا میگن دو سال دیگه آماده میشه ما چطور پول پیش خونه رو بدیم بعد طی این دوسال کجا زندگی کنیم.؟
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
واقعآ فکر نمیکنید که یک کارگر چطوری کرایه خانه بدیم چطوری قسط بدیم چطوری شکممون را سیر کنیم بازم پولدارها به نفع میرستن و اونهایی که ندارن بازم ندارن
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
سلام من در دوره قبل ثبت نام کردم حتی تعهد محضری هم در تاریخ ۱۳ آذر دادم تمام مدارک تکمیل فرستادم دفتر پیشخوان هم اوکی شده بود الان هم پنل کاربریم که وارد میشم تایید مدارک میزنه و وضعیت سبز
چرا پیام داریز برای من نیومد؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
سلام.من مشهد زندگی میکنم و در سال ۹۹ اولین خونه مشترکم رو اجاره کردم .اول از همه میخواستم بدونم کسانی که مشهد قولنامه نوشتن و ساکن مشهد هستن و ا لین خونه ای هست ک امسال اجاره کردن میتونن اسم بنویسن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->