پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درباره «پیروز» تنها یادگار ایران و فیروز + فیلم

  • کد خبر: ۱۱۳۱۶۱
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
  • ۲
درباره «پیروز» تنها یادگار ایران و فیروز + فیلم
وقتی سه توله یوز ایران به دنیا آمدند، دوست داران طبیعت به سرنوشت یوز ایرانی امیدوارتر شدند. اما با تلف شدن دو توله یوز حالا چشم امید همه به «پیروز» است.

حسن نیکنام | شهرآرانیوز؛ همان قدر که دوستداران محیط زیست از شنیدن خبر باردارشدن «ایران»، یوزپلنگ ایرانی، خوش حال شدند، شنیدن خبر جان باختن دو توله یوز چند روز پس از تولدشان آنان را غمگین کرد.

سرگذشت غم انگیز یوز ایرانی به ویژه توله یوز‌های ایران باعث شد که بسیاری از مردم و دوستداران محیط زیست خبر‌های مربوط به تنها بازمانده ایران، یعنی یک توله یوز نر را که همه امید آن‌ها بود، با حساسیت بیشتری دنبال کنند و سرنوشت این توله یوز برایشان مهم باشد.

حالا چند ساعتی از انتشار ویدئویی تازه از توله یوز ۴۷ روزه ایران در فضای مجازی می‌گذرد؛ ویدئویی که با سرعت دست به دست می‌شود و نشان می‌دهد که توله یوز حالا روی پای خودش می‌ایستد، بازی می‌کند و از همه مهم‌تر می‌دود.

«علیرضا شهرداری»، مسئول نگهداری از تنها یوزپلنگ باقی مانده تازه متولدشده در اسارت که این ویدئو را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است، می‌گوید: گروه نگهداری از تنها یادگار باقی مانده از ماده یوزپلنگ ایرانی (ایران) باتوجه به وضع تولد او، نام «پیروز» را برای این توله یوزپلنگ انتخاب کرده است.

حالا بعد از مشخص شدن نام نهایی آخرین یوز باقی مانده «ایران» و «فیروز»، هشتگ «پیروز» یکی از هشتگ‌های پراستفاده در شبکه‌های اجتماعی است و کاربران فضای مجازی با درج تصاویر و نام او این خبر را دست به دست می‌چرخانند و ابراز امیدواری می‌کنند که شرایط برای پیروز به غایت خوب و مطلوب پیش برود.

اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 701

«پیروز» حالا ۴۷روزه شده و به گفته مسئول نگهداری اش در این مدت با چالش‌های زیادی روبه رو بوده است. حتی وضعیت یوز باقی مانده به استفاده از تجهیزات احیا نیز نزدیک شد، اما پیروز موفق شد که از این اوضاع با موفقیت عبور کند.

او می‌گوید سی روز است که ۲۴ ساعته در کنار این توله یوز تازه متولدشده است و اوضاع امروز این توله یوز نتیجه تلاش گروهی تخصصی است. گروهی که با تمرکز و مراقبت از پیروز توانستند او را به وضع پایدار و باثبات برسانند. مسئول نگهداری از یوز تازه متولدشده، ابراز امیدواری کرد که این یوز نر زنده خواهد ماند.

در بخشی از این ویدئو «پیروز» درحال دویدن است؛ اتفاقی که هرکسی با دیدن آن شاد می‌شود. پیروز حالا به نماد محیط زیست ایران تبدیل شده است، به نماد امید و زندگی. درحالی که این روز‌ها اخبار محیط زیستی در کشور چنگی به دل نمی‌زند، ویدئوی دویدن پیروز لبخند امید را بر لب بسیاری از دوستداران محیط زیست نشانده است.

حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست، هم درباره وضعیت توله‌یوز سوم نوید داده است که اوضاعش رو به بهبودی است و اینکه امیدواریم کم‌کم بتواند کمبود وزن نسبت به حالت استاندارد را جبران کند و به وضعی پایدارتر برسد. او درباره نامی هم که برای این توله‌یوز انتخاب شده، گفته است: هنوز نام پیروز قطعی و رسمی نیست.


در ادامه حتما بخوانید

تراژدی «پیروز» | از تولد تا مرگ یوزپلنگ محبوب ایرانی + فیلم و عکس

«پیروز» تلف شد

آیا با مرگ پیروز، نسل یوزپلنگ ایرانی منقرض شد؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
2
امیدوارم خدا هیچوقت پیروز رو ازمون نگیره
مبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
0
0
مراسم تدفین ایاب ذهاب چی؟میگیرن؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->