تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳) ۵۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان رضوی احداث می‌شود مابه التفاوت مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت خواهد شد
سرخط خبرها

مربی تیم پارا شنا مشهد: برخی نخواستند شنای معلولان خراسان اول شود

  • کد خبر: ۱۱۳۲۲۳
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
مربی تیم پارا شنا مشهد: برخی نخواستند شنای معلولان خراسان اول شود
مربی موفق و صاحب سبک شنای جانبازان و معلولان خراسان رضوی از نخستین مسابقات شنای کشور پس از شیوع کرونا سخن گفت.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ مسابقات شنا جانبازان و معلولان قهرمانی کشور در حالی در تهران به کار خود پایان داد که شناگران مشهدی با ۲۸ مدال رنگارنگ خوش درخشیدند و سکوی دوم کشور را تصاحب کردند.

این بازی‌ها که به میزبانی تهران و در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، نخستین دوره مسابقاتی بود که از شیوع کرونا تاکنون برگزار شده است و شناگران مشهدی با ۶ ماه تمرین، عملکرد تحسین برانگیزی داشتند.

مهدی ضیائی مربی مشهدی این تیم و تیم ملی پاراشنای ایران در مورد سطح این مسابقات گفت: مسابقات قهرمانی کشوری پاراشنا به میزبانی تهران که تحت نظر سازمان جهانی شنای معلولین برگزار شد، در حکم انتخابی مسابقات کشور‌های اسلامی به میزبانی قونیه ترکیه و همچنین انتخابی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین می‌باشد که با سطح بالای بازی‌ها و رکورد‌های خوبی که در پی داشت، نشان دهنده رقابت سخت میان شناگران دارای معلولیت ایران است.

ضیائی در مورد نایب قهرمانی مشهد در این رقابت‌ها با انتقاد از عملکرد برگزارکنندگان این رویداد ورزشی گفت: متاسفانه تنگ نظری برخی افراد و عدم اطلاع رسانی درست در مورد این رقابت‌ها سبب شد تا با اختلاف ۳۱ امتیاز نسبت به تیم کرمان، در جایگاه دوم قرار بگیریم. با این حال، از جوانگرایی و معرفی استعداد‌های برتری که به این بازی‌ها اعزام کردیم راضی هستم.

وی با تقدیر از زحمات مجید غفاریان، سرپرست تیم که خود سال‌ها کاپیتان تیم ملی شنای جانبازان و معلولان ایران و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس بوده است گفت: معتقدم غفاریان مغز متفکر پاراشنا ایران به حساب می‌آید و طی سال‌هایی که در ورزش شنا مشغول خدمت هستم، اهمیت حضور چنین شخصیتی را بی سابقه می‌دانم.

مربی تیم ملی ایران در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، کرونا را عاملی برای کاهش انگیزه ورزشکاران خواند و تصریح کرد: کرونا انگیزه ورزشکاران و تمریتان حرفه‌ی آنان را کاهش داد و برگزاری این مسابقات اثر مناسبی بر روحیه و توان شناگران معلول گذاشت؛ به گونه‌ای که بازیکنان مشهد با حداکثر ۶ ماه تمرین در استخر‌های خوب مشهد، موفق به ثبت رکورد‌های تازه‌ای شدند.

ضیائی با اشاره به جابجایی رکورد‌های کشوری در این بازی‌ها یادآور شد: برخی جوانان حاضر در تیم مشهد موفق به شکستن رکورد‌های بزرگسالان شدند؛ از جمله ابوالفضل ظریف شناگر جوان مشهدی که توانست رکورد شنای ۵۰ متر سینه کلاس S۹ را بشکند و علی رشیدآبادی شناگر خوب نیشابوری که در این مسابقات رکورد ۴ در ۵۰ متر مختلط انفرادی کلاس SM۶ را به نام خود ثبت کند.

مربی پر آوازه مشهدی تیم ملی ایران، گزینش ورزشکاران ملی پوش را دشوار خواند و گفت: امروزه ورزشکاری که در استخر‌های مشهد وارد آب می‌شود، محکوم به تلاش خستگی ناپذیر و محکوم به کسب مدال حداقل آسیایی خواهد بود و برای شهری مانند مشهد که شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهد، مدال‌های قهرمانی کشور در درجه نخست اهمیت نیست و معتقدیم که مشهد از این مرحله عبور کرده است و اهداف ما مسابقات پاراآسیایی، جهانی و پاراالمپیک است.

ضیائی ضمن اشاره به برنامه ریزی‌های مختلف برای آمادگی رقابت‌های بین المللی عنوان کرد: برای مسابقات جوانان آسیا، ورزشکاران جوانمان را در معرض تمرین با شناگران غیر معلول و بزرگسال قرار می‌دهیم تا محک جدی‌ای بخورند و بیشتر با جو و سختی‌های آوردگاه‌های آسیایی آشنا شوند.

مربی تیم شنا خراسان رضوی همچنین از خانواده‌های شناگران و اعضای کادر فنی خود تقدیر کرد و افزود: در مسیری که باهم پیمودیم باید از همکاری خانواده‌های شناگرانمان تشکر کنم که همواره سختی‌های هر اردو را پذیرفتند و کنار ما بودند. همچنین باید از سعید سنجری و صادق اسدی مربیان تیم، دکتر مهدی قهرمانی بدنساز و آقای محمد هراتی دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان خراسان رضوی تقدیر و تشکر نمایم که با حضور خود نقش مهمی در موفقیت اخیر شناگران معلول مشهدی داشتند.

گفتنی است تیم پاراشنا خراسان رضوی با ۷ ورزشکار به این رقابت‌ها اعزام شد که ۳ شناگر در رده سنی جوانان و ۴ شناگر در رده سنی بزرگسالان شرکت کردند که در نهایت، علی رشیدآبادی ۵ طلا یک نقره – مجتبی تروال ۲ طلا و ۲ نقره – مازیار ماضی ۵ طلا و یک نقره – ابوالفضل ظریف ۴ طلا و ۲ نقره – حسن غمخواه یک طلا و ۵ نقره – محمدصالح عرفانیان یک طلا، یک نقره و یک برنز و محمد محمدی ۲ طلا و یک نقره در مجموع ۲۸ مدال را در مواد مختلف شنا کسب کردند. علی صمدی جوان-مسابقات شنا جانبازان و معلولان قهرمانی کشور در حالی در تهران به کار خود پایان داد که شناگران مشهدی با ۲۸ مدال رنگارنگ خوش درخشیدند و سکوی دوم کشور را تصاحب کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->