شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟
سرخط خبرها

صفر تا صد گئورگی گولسیانی، اولین بازیکن گرجستانی باشگاه پرسپولیس

  • کد خبر: ۱۱۳۵۴۴
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
صفر تا صد گئورگی گولسیانی، اولین بازیکن گرجستانی باشگاه پرسپولیس
در مورد مدافع جدید پرسپولیس که از سپاهان آمده بیشتر بدانید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تیم فوتبال پرسپولیس با گئورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی سپاهان، به توافق رسید و این بازیکن را به‌عنوان پنجمین خرید این فصلش معرفی کرد تا نشان دهد عزمش را جزم کرده است تا در لیگ بیست‌ودوم عنوان قهرمانی را به‌دست بیاورد. گئورگی گولسیانی، اولین بازیکن گرجستانی باشگاه پرسپولیس شد و پس از حضور در تیم‌های دیناموتفلیس، ذوب‌آهن، نساجی و سپاهان به پنجمین تیم دوران بازیگری‌اش ملحق شد.

گولسیانی متولد شهر تاریخی و زیبای تفلیس است؛ شهری قدیمی که پیدایش آن از یک افسانه گرفته شده است. مدافع ۱۹۳سانتی‌متری جدید پرسپولیس فوتبالش را در تفلیس آغاز کرد و حدود هفت سال برای تیم دیناموتفلیس بازی کرد. او به‌جز یک‌سال که به تیم دوم تبعید شد، در بقیه سال‌ها برای تیم اصلی دینامو بازی کرد و موفق شد چهار قهرمانی در جام‌حذفی و سه قهرمانی در لیگ را به‌دست بیاورد. او پس از هفت سال تصمیم گرفت ماجراجویی‌های خارج از گرجستان را هم امتحان کند.

به همین دلیل عازم اوکراین شد تا برای تیم لوتسک بازی کند. مشکلاتی بر سر ثبت قراردادش به وجود آمد و فقط چند روز پس از حضور در این تیم مجبور شد اوکراین را ترک کند و همین مسئله شاید مسیر فوتبالی‌اش را تغییر داد. گولسیانی با پیشنهاد باشگاه ذوب‌آهن اصفهان مواجه شد و به تیم امیر قلعه‌نویی آمد. یک فصل بازی در ذوب تجربه خوبی برای این بازیکن به‌حساب می‌آمد. او در لیگ هجدهم به‌جای همراهی امیر قلعه‌نویی و رفتن به دیگر تیم اصفهانی، تصمیم گرفت به تیم تازه‌لیگ‌برتری‌شده نساجی برود و شاگرد جواد نکونام شود.

او یک‌سال در نساجی مشغول به بازی شد. یکی از عناصر اصلی تیمش بود، اما بازهم بیش از یک فصل در این تیم نماند و تصمیم گرفت به اصفهان برگردد. عضویت در سپاهان برای گولسیانی با اتفاقات جذابی همراه بود. او تا بستن بازوبند کاپیتانی این تیم هم پیش رفت. گولسیانی با تبحر خوبی که در زدن پنالتی داشت، بار‌ها در سپاهان و نساجی دروازه رقبا را گشود که در این بین سه گل به استقلال و یک گل به پرسپولیس هم زد.

او دو نایب‌قهرمانی در جمع طلایی‌پوشان به خود اختصاص داد تا باتوجه‌به عنوان دومی‌اش در ذوب‌آهن، هت‌تریکی در کسب این رتبه داشته باشد. گولسیانی هیچ‌وقت نتوانست برای تیم‌ملی کشورش به میدان برود. او در سال۲۰۱۵ در مقاطعی به اردو‌های تیم‌ملی کشورش دعوت شد، اما نتوانست به میدان برود. در آن برهه گرجستان با تیم‌های شناخته‌شده‌ای مانند اسکاتلند، ایرلند و آلمان بازی کرد. این مدافع ۳۱ساله در فوتبال ایران رفاقت بسیار ویژه‌ای با کی‌روش استنلی دارد و در تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان اوقاتش را با این بازیکن برزیلی می‌گذراند.

گولسیانی خانواده پرجمعیتی دارد. او سه دختر و دو پسر دارد و به‌محض ایجاد فرصت، وقتش را با خانواده‌اش سپری می‌کند و به همین دلیل هم توانسته است چند سالِ خوب و بدون حاشیه و کم‌نوسان را در فوتبال ایران سپری کند. گولسیانی در لیگ بیست‌ویکم چهار گل به ثمر رساند. او یک‌بار به صنعت نفت و دو بار به نفت مسجدسلیمان گل زد و آخرین گلش به استقلال بود. باید دید هم‌وطن لاشا تالاخادزه، اسطوره و قهرمان دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری جهان، و کاخا کالادزه، ستاره اسبق تیم فوتبال آث‌میلان و شهردار کنونی شهر تفلیس، به‌عنوان اولین بازیکن گرجستانی تاریخ پرسپولیس چه نمایشی خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->