آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده جشن‌تکلیف نوجوانان پسر عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر چه می‌خواهد دل تنگت، نگو! نگاهی به کارکرد اجتماعات دینی در جامعه حضور استادان هنر انقلاب اسلامی در چای خانه حضرت رضا (ع) اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات شریعتی و مفاهمه اجتهاد در اندیشه اسلامی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع)
سرخط خبرها

استاد حوزه علمیه: مردم به عشق اهل بیت‌(ع) در همه مجامع به‌زیبایی حضور پیدا می‌کنند

  • کد خبر: ۱۱۳۸۸۲
  • ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
استاد حوزه علمیه: مردم به عشق اهل بیت‌(ع) در همه مجامع به‌زیبایی حضور پیدا می‌کنند
استاد حوزه علمیه گفت: وقتی پای کار می‌آییم، مردم نیز پای کار هستند، چراکه هر کجا از مردم دعوت شد، مردم به عشق اهل بیت علیهم‌السلام‌ به‌زیبایی حضور پیدا کردند.

مهدی صبوری نیک| شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی صبح امروز در اجلاس بین‌المللی سالانه مسئولان مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه‌السلام که در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد:خوشبختانه الان که این مجمع پس از سال‌ها برگزاری به یک درخت تنومند تبدیل شده است، شما نباید از سرزنش هیچ سرزنشگری ناراحت شوید.
وی با تأکید بر اهمیت توجه ویژه به کشور‌های اروپایی به جهت برگزاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه‌السلام، گفت: سؤالی که وجود دارد، این است که چرا از کشور‌های اروپایی غفلت کرده‌اید؟ باید بگذارید این درخت تنومند هر روز بزرگ‌تر شود. سؤال دیگری که وجود دارد این است که چرا امروز تعظیم شعائر دینی در کشور ما کم‌رنگ شده است؟
کارشناس مسائل دینی بیان کرد: اگر نگاهی به دیگر کشور‌های شیعه به‌ویژه عراق داشته باشیم، می‌بینیم که به‌طور مثال در شهادت امام هادی و سایر امامان معصوم، مردم عراق چه می‌کنند. به طور مثال ۵ میلیون نفر در شهادت امام کاظم علیه‌السلام در کاظمین عزاداری کردند و اطعام دادند، اما ما در همین مشهد برای پدر بزرگ امام رضا علیه‌السلام چه کردیم و قرار است هفته‌ بعد که شهادت میوه‌ دل حضرت رضا علیه‌السلام است، در مشهد چه کنیم؟ در حالی که شیعیان عراق برای شهادت حضرت جواد‌الائمه علیه‌السلام غوغا می‌کنند.
حجت‌الاسلام حسینی قمی بیان کرد: مردم ما گرفتاری‌هایی دارند، اما قطعا گرفتاری مردم عراق بیشتر از ماست، اما ببینید که برای اهل بیت علیهم‌السلام چه می‌کنند.
وی تصریح کرد: در عراق شهادت سایر ائمه نیز همین‌گونه است، اما در ایران ما برای شهادت‌ها، ولادت‌های اهل بیت و به‌طور کل موضوع تعظیم شعائر دینی کم‌کاری می‌کنیم و به‌صراحت باید گفت که رسانه ملی ما و فضا‌های مجازی ما حتما مقصر است.
کارشناس مسائل دینی بیان کرد: وقتی پای کار می‌آییم، مردم نیز پای کار هستند، چرا که هر کجا از مردم دعوت شد، مردم به عشق اهل بیت علیهم‌السلام به‌زیبایی حضور پیدا کردند.
حجت‌الاسلام حسینی قمی گفت: سؤالی که وجود دارد این است که چه کسی باور می‌کرد مجلس شیرخوارگان جهانی شود؟ پس به این پاسخ می‌رسیم که اگر ما باشیم، مردم، هیئات مذهبی، رسانه ملی، فعالان فضای مجازی و... پای کار هستند.
وی تصریح کرد: من از شما عزیزان صادقانه درخواست می‌کنم نمونه شیرخوارگان را برای همه اهل بیت به‌ویژه امیر مؤمنان علی علیه‌السلام و سایر امامان اجرا کنید و در این زمینه کوتاهی نکنید؛ تعظیم شعائر در شهادت‌های اهل بیت علیهم‌السلام جای خود، اما چرا ما در جشن‌ها و اعیاد به‌ویژه غدیر خم کوتاهی می‌کنیم؟
این کارشناس مسائل دینی به اهمیت توجه به عید غدیر خم اشاره و بیان کرد: در آستانه غدیر هستیم و شما که می‌توانید شیرخوارگان را جهانی کنید، پس چرا غدیر را جهانی نمی‌کنید؟ آیا برای غدیر به وظیفه‌مان عمل کردیم و همه‌ توان خود را که محدود هم نیست، از این فرصت به جهت شناختن غدیر توسط مردم گذاشته‌ایم؟ وظیفه‌ ما این است که غدیر و مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه را به جوانان بشناسانیم. چرا غدیر را یک شب برگزار می‌کنید، بلکه باید یک دهه برای آن جشن گرفته شود.
حجت‌الاسلام حسینی قمی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند نگویید دهه ولایت، بلکه بگویید ماه ولایت و فقط به غدیر اکتفا نکنید، بلکه به مناسبت‌های دیگر ذی‌الحجه به‌ویژه روز مباهله، روز نزول آیه تطهیر و آیه هل اتی توجه ویژه داشته باشید. من خواهشم از شما عزیزان این است که استقبال از محرم را بعد از بیست‌و‌پنجم ذی‌الحجه بگذارید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->