نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست سخنان «زهره حمیدی» از دست و پنجه نرم کردن با سرطان ماجرای حواشی پوستر «مست‌عشق» چیست؟ جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ به «جین کمپیون» رسید آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای سخنان جنجالی مدیر نماوا درباره بی‌تعهدی بازیگران و واکنش سینماگران سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی»
سرخط خبرها

به نظر می‌رسد فیلم «روشن» با بازی رضا عطاران هم توقیف شده است!

  • کد خبر: ۱۱۴۱۰۳
  • ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
به نظر می‌رسد فیلم «روشن» با بازی رضا عطاران هم توقیف شده است!
گویا فیلم «روشن» بعد از فیلم «شیشلیک» دومین فیلم رضا عطاران است که در مدت اخیر توقیف شده و نباید منتظر اکران عمومی آن باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز - رضا عطاران سال ۱۳۹۹ و در بحبوحه شیوع کرونا با دو فیلم «شیشلیک» (محمدحسین مهدویان) و «روشن» (روح‌الله حجازی) در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت؛ اولی یک فیلم کمدی و دومی یک فیلم اجتماعی، اما به نظر می‌رسد بعد از «شیشلیک» که گمانه‌زنی‌ها و گله‌های کارگردانش احتمال توقیف این فیلم را افزایش داده است، «روشن» هم توقیف است.

فیلم درباره مرد میانسالی به نام «روشن»، با بازی رضا عطاران، است که زنش طلاق گرفته و مانند دفعات قبلی دیگر قصد بازگشت به خانه را ندارد. روشن که عشق بازیگری است نمی‌تواند خانه ثبت‌نامی‌اش را بگیرد و در آستانه فروپاشی همه‌چیز، تصمیم می‌گیرد نقشش را بازی کند.

رضا عطاران در این دو فیلم به‌ویژه در «روشن»، که جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را هم برای آن گرفت، نقشی متفاوت داشت و بایگانی‌شدن آن‌ها در حالی مطرح است که «شیشلیک» در دولت دوازدهم پروانه نمایش گرفته بود. ایسنا گزارش داده است که که در جلسه‌های مدیران سینمایی از چند فیلم نام برده می‌شود که بایگانی شده و مشکل نمایش آن‌ها صرفا با حذف چند سکانس برطرف نمی‌شود چرا که کلیت این فیلم‌ها از دید مسئولان فعلی به دلایلی همچون تلخ‌بودن، تشبیه مشکلات کشور به بعضی کشور‌های خاص و همچنین مسائل سیاسی و جغرافیایی، مسئله‌دار است و قابل نمایش نیستند.

روح‌الله حجازی در نشست خبری فیلم «روشن» (جشنواره فیلم فجر) در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود «آیا خودکشی در فیلمش انتقادی به دولت تدبیر و امید است؟» گفته بود: «من فیلم‌ساز سیاسی نیستم».

در این بین به جز فیلم «برادران لیلا» که سازمان سینمایی در اقدامی قابل‌تأمل به طور رسمی توقیف آن را اعلام کرد، درباره باقی فیلم‌های مجوزدارِ منتظرِ اکران یا متقاضی دریافت پروانه نمایش، صرفا اطلاعاتی در دست است که یا در گفتگو‌های احتمالی با صاحبان فیلم‌ها مطرح شده یا از صحبت‌های برخی مدیران درز کرده است. اما نکته جالب توجه، بعضی اظهارات متناقض مسئولان سینمایی است که تاکید دارند سازمان سینمایی در پی توقیف و ایجاد مانع برای اکران فیلم‌ها نیست، اما در عمل اجازه‌ اکران آن‌ها صادر نمی‌شود، حتی آن‌هایی که از دولت قبل پروانه نمایش دارند مثل «چپ، راست» و «شیشلیک».


در ادامه بخوانید:

وعده وزیر ارشاد برای برخورد با سیاه نمایی سلبریتی ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: توقیف «برادران لیلا» براساس قانون انجام شد


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->