سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

ابراز نگرانی افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی دریایی اسرائیل مقابل حزب‌الله

  • کد خبر: ۱۱۴۲۴۶
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
ابراز نگرانی افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی دریایی اسرائیل مقابل حزب‌الله
افسران رژیم صهیونیستی با تاکید بر افزایش روز افزون توانایی موشکی حزب‌الله اعلام کردند که اسرائیل در حفاظت از سکو‌های گازی در جنگ احتمالی آتی با مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، افسران نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی برخی ضعف و مشکلاتی را که ممکن است در جنگ احتمالی آتی در حفاظت از میادین گازی بویژه در سایه تهدید‌های حزب‌الله لبنان با آن مواجه شوند، فاش کردند.

بنا به گزارش رای الیوم، افسران نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با وب‌سایت عبری «ماکو» ادعا کردند: «حزب‌الله توانسته به مقادیر زیادی موشک زمین به دریا مانند موشک «یاخونت c۸۰۲» که توانایی هدف گرفتن تأسیسات مهم و حیاتی را دارند، دست پیدا کند. همچنین موفق به ارتقای موشک‌های دیگری که موشک‌های روسی را شبیه‌سازی می‌کنند، شده است. تهدیدات دیگری نیز وجود دارد و ممکن است شامل قایق‌های بمب‌گذاری شده، پهپاد‌ها و غواصان باشد».

این افسران صهیونیست تاکید کردند: با وجود همکاری میان نیرو زمینی، دریایی و اطلاعات و همچنین اختصاص جنگنده و ناو‌های جنگی با هزینه میلیارد دلاری، هنوز نیز خلأ‌ها و کمبود‌هایی در تعداد کشتی‌ها وجود دارد، بویژه آنکه نیروی دریایی موظف به تأمین ناوبری دریایی است، موضوعی که شریان اصلی اقتصاد اسرائیل است و تقریبا ۹۷ درصد از نیاز‌های آن از خلال دریا تأمین می‌شود.

آن‌ها در ادامه تاکید کردند: «نیروی دریایی در حال حاضر ۱۵ فروند ناو موشک‌انداز در اختیار دارد که ۴ عدد از آن‌ها «ساعر ۶» و همچنان در دست توسعه هستند؛ اما ناو‌های دیگر مانند ساعر ۴.۵ قدیمی و نسبتا کوچک است و ساعر ۵ نیز ۳۰ سال است که کار می‌کند».

بر اساس گزارش افسران صهیونیستی، با توجه به تهدیدها، نیروی هوایی مجبور خواهد شد انجام برخی مأموریت‌های را کنار بگذارد و بر حفاظت از میادین گازی متمرکز شود؛ چراکه یکی از اهداف اصلی و حیاتی در جنگ احتمالی آتی خواهند بود.

اخیرا یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد: «حزب‌الله لبنان با نمایش موشک‌های جدید می‌خواهد نشان دهد که هرگونه درگیری در آینده را به دریا خواهد کشاند».

همچنین  یک نشریه صهیونیستی نگرانی خود را از موشک‌های جدید کروز دریایی حزب الله لبنان ابراز کرد و نوشت، خطر واقعی سلاح‌های جدید حزب الله این است که برخی از آن‌ها ارتقا یافته‌اند یا از فناوری جدیدی استفاده می‌کنند.

روزنامه جروزالم پست نیز نوشت: در طول این سال‌ها، حزب الله بیش از ۱۰۰ هزار موشک و راکت ذخیره کرده است. با این حال، خطر واقعی این سلاح‌ها این است که برخی از آن‌ها ارتقا یافته‌اند یا از فناوری جدیدی استفاده می‌کنند.

این روزنامه همچنین نوشت: «حتی اگر حزب الله این سلاح را نداشته باشد، نشان می‌دهد که قصد داشتن چنین سلاح‌هایی دارد. این بدان معناست که حزب‌الله می‌خواهد نشان دهد که هرگونه درگیری در آینده را به دریا خواهد برد. حزب‌الله مدت‌هاست که می‌خواهد موشک‌های جدید ضد کشتی پرتاب کند. در سال ۲۰۰۶، حزب الله از یک موشک ضد کشتی «سی-۸۰۲» برای هدف قرار دادن نیروی دریایی اسرائیل استفاده کرد».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->