نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
سرخط خبرها

ناتوانی رژیم اشغالگر قدس در تأمین «احساس امنیت» شهروندانش

  • کد خبر: ۱۱۳۸۴۷
  • ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
ناتوانی رژیم اشغالگر قدس در تأمین «احساس امنیت» شهروندانش
نگرانی، ترس و هشدار؛ سه کلیدواژه پرتکرار رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر است؛ از هشدار فوری به شهروندان رژیم صهیونیستی برای ترک فوری برخی کشور‌ها مانند ترکیه تا ترس از انتقام ایران در پی ترور ناجوانمردانه دانشمندان کشورمان و نگرانی از درماندگی در تأمین امنیت مرز‌های رژیم صهیونیستی.

عرب هاشمی | شهرآرانیوز؛ دو روز پیش در چند شهر بزرگ فلسطین اشغالی آژیر‌های خطر به مدت ۵۰دقیقه به صدا درآمد و هزاران نفر را سراسیمه روانه پناهگاه‌ها کرد. در پی این اتفاق، تصور عموم شهروندان رژیم صهیونیستی این بود که ایران یا گروه‌های مقاومت، اقدام به حمله موشکی کرده اند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» دراین باره مدعی شده که احتمالا حمله سایبری از سوی ایران اتفاق افتاده و آژیر خطر به دلیل هک شدن سیستم کنترل به صدا درآمده است.

فارغ از چیستی و چگونگی ماجرا، وقوع این دست اتفاقات در سرزمین‌های اشغالی که این روز‌ها بر شدت آن نیز افزوده شده، بیش از هر چیز، امنیت روانی ساکنان این مناطق را بر هم زده و موجب نارضایتی شدید آن‌ها از دولت نفتالی بنت شده است.

منتقدان دولت بنت معتقدند این اتفاقات بیش از هر چیز، متأثر از سیاست‌های شرارت بار تل آویو در منطقه و علیه محور مقاومت است و با هدف فرافکنی از مشکلات داخلی اجرا می‌شود.

نکته دیگر آنکه احساس امنیت، موضوعی کاملا روانی است و الزاما با وجود امنیت فیزیکی ایجاد نمی‌شود و به همین دلیل، هیچ یک از اقدامات به اصطلاح بازدارنده دولت صهیونیستی تاکنون نتوانسته است این احساس را در اذهان عمومی شهروندانش ایجاد کند.

این شرایط ضمن آنکه موجب افزایش مخالفت‌های سیاسی با سیاست‌های شرارت آمیز دولت‌های افراطی در این رژیم شده، موج مهاجرت را نیز بر خلاف خواسته مقامات این رژیم صهیونیستی تشدید کرده است.

رفتار خشن رژیم صهیونیستی نشان دهنده استیصال است

سردار رمضان شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه «همه شواهد نشان می‌دهد که فضا در سرزمین‌های اشغالی ملتهب‌تر از همیشه است» افزود: همه کسانی که در اقصانقاط جهان، وقایع مربوط به فلسطین را رصد می‌کنند، به این نکته اذعان دارند. امروز مبارزات مردمی در فلسطین، تنها محدود به غزه نیست، بلکه در ماه‌های اخیر، یک همه گیری در کل سرزمین‌های اشغالی برای مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی شکل گرفته است و سایر نقاط ازجمله جنین، کرانه باختری و دیگر نقاطی که تاکنون به راه‌های دیگری جز مقابله مسلحانه خوش بین بودند، تنها راه رهایی را مبارزه می‌دانند.

وی افزود: رفتار بسیار خشن رژیم صهیونیستی و بی توجهی به حداقل حقوق مردم ساکن سرزمین‌های اشغالی، نشان دهنده استیصال و ضعف این رژیم است. مهم‌ترین مؤلفه قدرت رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، موضوع تأمین و حفظ امنیت بود که امروز به پاشنه آشیل این رژیم تبدیل شده است و ناامنی در کل سرزمین فلسطین موج می‌زند. راهبرد رژیم صهیونیستی شکست خورده است و دیگر به عنوان یک مدعی رفتار دموکراتیک، توان ادامه حیات را ندارد و تبلیغات و هیاهوی رسانه‌ای این رژیم، ناشی از اقتدار و ابهت نیست؛ بلکه ناشی از ضعف و استیصال است.

رژیم صهیونیستی دچار بحران موجودیت شده است

همچنین علی لاریجانی، مشاور رهبر معظم انقلاب، با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی بیان کرد: معارضه رژیم صهیونیستی با ملت ایران به عمق مسئله استراتژیک روابط مربوط است که با دیپلماسی حل شدنی نیست. امام و انقلاب اسلامی حقیقتا نقشه خاورمیانه را متحول کردند و انقلاب اسلامی مانع بزرگ تحقق خواسته‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است. رژیم صهیونیستی امروز دچار بحران موجودیت است؛ صهیونیست‌ها برای حل این بحران نیازمند ابهت سازی هستند.

وی با اشاره به ارتباط رژیم صهیونیستی با برخی کشور‌های عربی گفت: الان هم در تحرکات منطقه‌ای که با چند کشور عربی رابطه برقرار کرده اند، به دنبال این هستند که برای خود یک سپهر سیاسی فراهم کنند. البته به نظر من، این دستاورد آن‌ها ماندگار نخواهد بود و بعید نیست این چند کشور کوچک عربی با طغیان مسلمانان در برابر چنین رفتاری از سوی حاکمانشان مواجه شوند.

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت امروز و فردای ما در گرو در میدان بودن است، گفت: هرچه مشارکت ملت در امور مختلف بیشتر باشد، این قدرت ملی تبلور بیشتری خواهد داشت و پیشرفت و عدالت واقعی محقق می‌شود و سد اصلی در برابر خواسته‌های دشمن خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->