یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد نیاز به بازنگری دارد + فیلم واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۸۹ هزار معتاد در استان خراسان رضوی تحت درمان هستند

  • کد خبر: ۱۱۴۲۵۰
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
۸۹ هزار معتاد در استان خراسان رضوی تحت درمان هستند
مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تحت درمان قرارگرفتن بیش از ۸۹ هزار بیمار گرفتار به اعتیاد در سطح استان خراسان رضوی خبر داد.

مهدی بی باک | شهرآرانیوز، دکتر سید کاظم غفوریان در نشست خبری هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در سطح شهر مشهد ۵۲۲ مرکز درمانی اختیاری و ۶۱۷ مرکز در کل استان فعال است که بیش از ۸۹ هزار نفر در این مراکز تحت درمان هستند.

وی اظهارداشت: در حوزه مواد مخدر وظیفه اصلی ما درمان است و زمانی که یک معتاد به آخر خط می‌رسد و اصطلاحا متجاهر می‌شود، کار ما آغاز خواهد شد.

غفوریان خاطرنشان کرد: دو نوع مرکز درمانی شامل مرکز درمانی اجباری و اختیاری داریم که در حوزه مرکز درمان اختیاری نیز دو نوع سرپایی و بستری محور داریم.

به گفته وی اگر فرد وضعیت اعتیادش دامن‌گیر و گسترده باشد در مراکز درمان اجباری به مدت سه تا شش ماه و حتی بیشتر بستری خواهند شد.

یکی از مشکلات و دلایل افزایش اعتیاد، داشتن باور‌های غلط است

همچنین در ادامه این نشست حمیدرضا فتحی، دبیر شورای هماهنگی و پیشگیری اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آنچه برای جلوگیری از گسترش اعتیاد در جامعه مورد تاکید است، اطلاع رسانی صحیح و ارتقای سطح سلامت مخاطبین و مردم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات و دلایل افزایش اعتیاد، داشتن باور‌های غلط است، گفت: به عنوان مثال در اوایل شیوع بیماری کرونا شایعات و باور‌های غلطی مانند خوردن الکل صنعتی یا مصرف مواد مخدر بود که حتی در مقطعی تعداد کشته شدگان با الکل از بیماری کویید بیشتر بود.

فتحی به اقدامات صورت گرفته درباره کاهش و جلوگیری از شیوع اعتیاد اشاره کرد و افزود: محدود کردن دسترسی به مواد مخدر توسط نیروی انتظامی، پیشگیری از مصرف مواد مخدر و کاهش تقاضا، کاهش شیوع و اقداماتی برای درمان افراد معتاد و کاهش آسیب‌های استفاده از مواد مخدر از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

دکتر ندا اخروی، مدیر سلامت روانی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هم در این جلسه گفت: ما در معاونت بهداشت مهمترین وظیفه را برای مقابله با اعتیاد داریم. توانمندسازی افراد در زمینه خود مراقبتی، ارتقاء سواد سلامت در زمینه اختلال مصرف مواد مخدر، تامین دسترسی عادلانه، جامع و پایدار به خدمات درمانی و ارائه خدمات استاندارد و ... از جمله اقدامات ما است.

وی همچنین درباره وضعیت بهداشتی مراکز و کلینیک‌های درمان اعتیاد گفت: ما مجری وضعیت بهداشت این مراکز نیستیم و صرفا تذکر و اخطار می‌دهیم. این مراکز زیر نظر بهزیستی است و باید اقدامات بهداشتی توسط آن‌ها صورت بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->