تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

مدیرکل اتباع وزارت کشور: در سال جدید چند مدرکی مهاجران افغانستانی از بین برده می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۴۶۵۱
  • ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
مدیرکل اتباع وزارت کشور: در سال جدید چند مدرکی مهاجران افغانستانی از بین برده می‌شود
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان اینکه در سال جدید چند مدرکی مهاجران افغانستانی از بین برده می‌شود گفت: اطمینان دارم که امسال سال خوبی برای ساماندهی اتباع خارجی مخصوصا اتباع عزیز افغانستانی در ایران خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «صادق رضادوست» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در حاشیه مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی پناهنده در تهران اظهارداشت: سال ۱۴۰۱ را سال تعیین تکلیف برای مهاجرین افغانستانی در این ایران است. من اطمینان دارم که امسال سال خوبی برای ساماندهی اتباع خارجی مخصوصا اتباع عزیز افغانستانی در ایران خواهد بود.

وی در مورد طرح شناسایی اتباع غیرمجاز گفت: ما طرح شناسایی اتباع افغانستانی را شروع کردیم تا بدانیم با چه تعداد، چه طیفی، چه تخصص و چه مهارتی از این اتباع مواجهیم که بتوانیم کار سامان‌دهی‌شان را با عنایت به میزان اشتغال در ایران به صورت هدفمند به استان‌ها معرفی کنیم.

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در مورد افزایش فشار‌ها بر کشور با موج جدید مهاجرت از افغانستان گفت: اگر واقع بینانه به موضوع نگاه کنید، کاری که ما شروع کردیم، با همه مشغولیت‌هایی که داشتیم، کار سختی بود. ولی ما حاضر شدیم این کار سخت را انجام بدهیم. ما سال ۱۴۰۱ را سال تعیین تکلیف برای مهاجرین می‌دانیم. ما امسال بحث حمایت‌های تحصیلی، آمایش ۱۷ و بحث‌های مختلف دیگر را داریم، ولی این طرح، طرح شناسایی، طرح بسیار مهمی در مقایسه با طرح‌های قبلی ما است.

برای تحصیل تازه وارد‌ها نیازمند آنالیز داده‌ها هستیم

وی در مورد ثبت نام دانش آموزان مهاجر گفت: آن‌هایی که در سال‌های گذشته برگه‌های حمایت تحصیلی داشتند، خیال‌شان راحت باشد. اما برای تازه وارد‌ها در سال جدید آموزشی، نیازمند آنالیز داده‌های طرح سامان‌دهی هستیم و آن موقع تصمیم گرفته می‌شود.

رضا دوست در ادامه با تأکید بر تمدید سه ماهه کارت آمایش مهاجرین، بر اجرایی شدن این تمدید تأکید کرد و گفت: از ۱۵ تیرماه کار ثبت نام آمایش ۱۷ شروع خواهد شد.

این مقام وزارت کشور تاکید کرد: کار‌های سازمان ملی مهاجرت در مجلس دنبال می‌شود و امیدواریم که به نتیجه برسد. وقتی یک سازمانی بزرگتر می‌شود، اختیاراتش هم بزرگتر می‌شود و در چنین شرایطی می‌توانیم تصمیم‌های بزرگتری بگیریم.

وی در مورد مشکلات مهاجرین در ایران و برنامه‌ها برای حل آن تأکید کرد: مهاجرت و پناهندگی در تمام دنیا مشکلات خود را دارد. این طرح سامان دهی برای حل همین مشکلات بود. امیدواریم که مشکلات را به حداقل برسانیم. این مشکلات یک روزه به وجود نیامده که یک روزه حل شود، ولی امیدواریم آن را با سرعت منطقی حل نماییم.

رضادوست در مورد سرنوشت مهاجرین دارای پاسپورت‌های با اقامت خانواری خاطرنشان کرد که اقامت‌شان فعلا تمدید می‌شود و برای آینده تلاش خواهیم کرد که چند مدرکی در بین اتباع افغانستانی نداشته باشیم.

منبع: صدای افغان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->