آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

ناگفته‌های اصغر فرهادی درباره جدایی نادر از سیمین

  • کد خبر: ۱۱۵۰۵
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
ناگفته‌های اصغر فرهادی درباره جدایی نادر از سیمین
اصغر فرهادی در مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی» ریزه‌کاری‌هایی از شیوه کارگردانی خود در فیلم «جدایی نادر از سیمین» را بازگو می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ در دومین روز از سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند (سینما حقیقت)، مستندی به کارگردانی وحید صداقت به نمایش درآمد که به پشت صحنه فیلم اسکاری «جدایی نادر از سیمین» می‌پرداخت.

در این فیلم گفت‌وگویی از اصغر فرهادی درباره فیلمش نشان داده شد که او در آن از چگونگی انتخاب بازیگر‌ها و آنچه برایش در طول کار مهم بوده توضیحات جزئی می‌دهد؛ توضیحاتی که برای خیلی از علاقه‌مندان به کارگردانی، سینما و بازیگری می‌تواند یک کلاس درس باشد.

فرهادی در این فیلم ضمن نشان دادن چند فیلمنامه آماده برای ساخت و اینکه حتما روزی آن‌ها را می‌سازد، گفت؛ برای انتخاب بازیگران، اول سراغ نقش «نادر» می‌رود و از آنجا که دوست داشته روابط میان شخصیت‌ها به درستی شکل بگیرد، دوست داشته یک پدر و پسر واقعی در این فیلم بازی کنند.

برای همین سراغ زنده‌یاد نصرت کریمی و بابک کریمی می‌رود مخصوصا اینکه یک بار از نصرت کریمی شنیده بود که دوست دارد قبل از مرگش یک بار دیگر جلوی دوربین بازی کند و این جمله آنقدر فرهادی را تحت تاثیر قرار داده بود که تصمیم به انتخاب او برای نقش پدر نادر یعنی همان پیرمردی که در خانه نگهداری می‌شد، می‌گیرد.

فر‌های برای این کار پرس‌وجو‌های لازم را انجام می‌دهد، اما پاسخی که می‌گیرد این است که اجازه برای حضور نصرت کریمی داده نشده است. در نهایت با معرفی پریسا بخت‌آور فرد دیگری برای این نقش انتخاب می‌شود.

یکی از ویژگی‌های این مستند پخش گفتگو‌هایی از ابراهیم گلستان، ژان کلود کریر، مایک لی (کارگردان مطرح سینما) و نیز صحبت‌هایی از مایکل بارکر (از مدیران کمپانی سونی پیکچرز) است که درباره فیلم، بازیگران، کارگردانی و نیز بازتاب پخش این فیلم از ایران صحبت‌هایی مطرح می‌کنند.

این فیلم روز شنبه، ۲۳ آذرماه در سالن ۶ پردیس سینمایی چهارسو دوباره اکران می‌شود.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->