آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب
سرخط خبرها

از مال خر‌ها لوازم نخریم

  • کد خبر: ۱۱۵۳۸۰
  • ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
از مال خر‌ها لوازم نخریم
کاهش قیمت‌های عجیب و غریب درباره بعضی از کالا‌ها باورپذیر نیست، مال خر‌ها گاهی حتی تا نصف یا یک سوم قیمت واقعی، کالایی را ارزان‌تر می‌فروشند، بنابراین در خرید چنین کالا‌هایی نهایت دقت را داشته باشیم. شاید این اجناس دزدی باشد و بعد از خرید آن‎، ما هم به ما ل خری متهم شویم.

فرزانه عمادی | شهرآرانیوز؛ باید توجه داشت که اثبات بی‌اطلاعی از سرقتی بودن مال در دادگاه بسیار دشوار است. شاید بهترین راهکار خرید نکردن از این افراد باشد تا در مظان اتهام قرار نگیریم.

مطابق قانون، اگر کسی با علم و اطلاع یا با وجود قرائن و اماراتی اطمینان آور مبنی بر اینکه این مال در نتیجه سرقت به دست این شخص رسیده، آن را از سارق به هر نحوی خریده باشد یا امانت گرفته باشد یا به وی هبه شده باشد یا موقتا به او سپرده تا آن را مخفی کند، تحت هر عنوانی، مال سرقتی را هر چند برای یک لحظه کوتاه از سارق دریافت کرده باشد به مجازات شش ماه تا سه سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

در صورتی که متهم معامله اموال مسروقه را حرفه خود قرار داده باشد به حداکثر مجازات قانونی محکوم می‌شود؛ بنابراین نه تنها معامله اموال مسروقه جرم است، بلکه قبول کردن آن تحت هر عنوان نیز مجازات دارد و چنانچه خریدار مال مسروقه نتواند اثبات کند که به صورت حرفه‎ای این کاره نیست با مجازات سنگینی رو‎به‎رو می‎شود و آن هم زمانی است که بعد از خرید مال مسروقه نمی‎تواند ثابت کند که اولا از مسروقه بودن آن بی‎اطلاع بوده است و دوم؛ آن را برای فروش مجدد از سارق خریده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->