نکونام: باید هوشیار باشیم بوکسور‌های ایران یک قدم تا المپیک تاریخ و ساعت بازی تراکتور و پیکان در هفته بیست و هشتم | مطهری به دنبال جبران مافات در لیگ برتر پنجره نقل و انتقالاتی استقلال باز می‌شود تاریخ و ساعت بازی سپاهان و هوادار در هفته بیست و هشتم | مواریس به دنبال حفظ جایگاه سوم ترکیب احتمالی استقلال برابر نساجی در هفته بیست و هشتم لیگ برتر طارمی رسما در میلان + عکس صحبت‌های اوسمار پیش از دیدار با استقلال خوزستان | بعد از پایان فصل درباره تمدید قرارداد صحبت می‌کنم اوسمار در پرسپولیس ماندنی است باشگاه‌های ورزشی مشهد به‌احترام شهادت رئیس‌جمهور، مشکی‌پوش شدند تراکتور تا پایان فصل مشکی‌پوش شد سقوط والیبال ایران در رنکینگ جهانی برنامه‌های الهلال برای جذب لیائو رقم سقف قرارداد پرسپولیس مشخص شد هانسی فلیک اصلی‌ترین گزینه جانشینی ژاوی استقلال در لیست بعدی چند ملی‌پوش دارد؟ گوهری خیال بازگشت ندارد بونجاح در لیگ عربستان
سرخط خبرها

خیلی دور، خیلی نزدیک

  • کد خبر: ۱۱۵۶۰
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶
خیلی دور، خیلی نزدیک
سرمربی ایتالیایی استقلال برای بازگشت شرط گذاشت
آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی استقلال، در تازه‌ترین اظهارنظر خود عنوان کرده است که تا ۴۸ ساعت دیگر تکلیف او با استقلال مشخص می‌شود. سرمربی استقلال پس از کسب نتایج تحسین‌برانگیز در لیگ ایران به‌یک‌باره پیش از دیدار پیکان- استقلال با ارسال نامه فسخ قرارداد به باشگاه، ایران را ترک کرد. در روز‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای برگرداندن استراماچونی انجام شد. مدیرعامل آبی‌ها استعفا کرد، وزیر به معاونانش دستور پیگیری ویژه داد و سفیر ایتالیا نیز به پای میز مذاکره دعوت شد! در کنار همه این اتفاقات، استراماچونی در چند اظهارنظر خود عنوان کرده اگر مشکلاتش حل شود، حاضر است بلافاصله به تهران برگردد. رسانه‌های ایتالیایی هم مصاحبه‌های مختلفی را از این مربی منتشر کرده‌اند که در همه آن‌ها نشانه‌های بازگشت این مربی به چشم می‌خورد.

شروط استرا برای برگشت
به نظر می‌رسد برخی شروط «استرا» برای استقلال شروط سختی است. شرط اصلی استراماچونی این است که از این به بعد حقوق او به‌صورت مستقیم ازسوی باشگاه به حسابش واریز شود. باشگاه استقلال با توجه به تحریم‌ها امکان واریز مستقیم پول را نداشت و مبالغی توسط اشخاص ثالث به حساب مربی ایتالیایی واریز می‌شد. به‌دلیل قوانین ضدپول‌شویی، این انتقال‌های مالی انجام نشد و این امر حتی منجر به بسته‌شدن حساب استراماچونی شد. به نظر می‌رسد این شرط، سخت‌ترین شرط برای استقلال خواهد بود. استقلال با توجه به تحریم‌ها، توانایی واریز پول به حسابی خارج از ایران را ندارد و این مشکل شاید با کمک نهاد‌های بالادستی مانند وزارت امور خارجه حل شود. پرداخت‌شدن مطالبات قبلی، یکی دیگر از شروط آندره‌آ استراماچونی است که این شرط را استقلالی‌ها پذیرفتند و انجام دادند. همان‌طور که کامران منزوی، عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال، عنوان کرده استراماچونی خواهان تغییر مفاد قراردادش است و تأکید دارد مدت قراردادش از دو به یک سال تغییر کند، ظاهرا مسئولان باشگاه استقلال چاره‌ای ندارند غیر از اینکه برای رضایت هواداران به این خواسته استراماچونی تن دهند. گفته می‌شود مربی ایتالیایی با برخی افراد حاضر در باشگاه هم مشکل داشته که با رفتن امیرحسین فتحی این خواسته او هم تا حدودی برآورده شده است. در این ۴ شرط، سخت‌ترین، شرط اول است. مطمئنا اگر باشگاه استقلال نتواند به استراماچونی تضمین دهد که پرداخت‌ها طبق خواسته او انجام خواهد شد، این مربی از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد. صحبت‌های مسئولان وزارت ورزش نشان می‌دهد آن‌ها راه‌حلی برای این مشکل پیدا کردند و احتمال بازگشت مرد ایتالیایی
زیاد است.

بازگشت مترجم استراماچونی به تمرین
تمرین استقلال در روز‌های گذشته بدون حضور سرمربی برگزار شده است و بازیکنان خودشان اجرای تمرین را برعهده دارند. در تمرین دیروز روزبه چشمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، سیاوش یزدانی و علی دشتی حضور نداشتند و سایر بازیکنان تمرینات خود را پیگیری کردند. همچنین میلاد زکی‌پور که به‌تازگی دوران مصدومیت خود را پشت‌سر گذاشته است، روز گذشته به‌صورت اختصاصی تمرینات خود را پیگیری کرد. نکته جالب‌توجه تمرین دیروز استقلال، حضور یوسف دانشیار، مترجم استراماچونی بود. وی که بعد از رفتن استراماچونی از ایران در تمرینات استقلال حضور نداشت، روز گذشته در محل تمرین آفتابی شد. حضور او در مجموعه تهرانسر باعث خوش‌حالی بازیکنان شد. بازیکنان در این تمرین سراغ استراماچونی را از وی می‌گرفتند.

آخرین تلاش‌های استقلال برای جلب‌رضایت استراماچونی
اسماعیل خلیل‌زاده صبح دیروز در استانبول امور واریز مطالبات سرمربی استقلال را پیگیری کرد و در اولین اقدامات استعلام از حساب این مربی در کشور چک صورت گرفت تا بلکه رقم واریزی به حساب استراماچونی برگشت نخورد. سرپرست باشگاه استقلال طی ساعات گذشته تلاش‌های زیادی را برای واریز ۱۶۰ هزار دلار به حساب استراماچونی انجام داده و در آخرین اقدام با رایزنی‌های گسترده مقرر شد پول سرمربی ایتالیایی از طریق یکی از بانک‌های شهر استانبول به حساب وی واریز شود. تمامی رایزنی‌ها برای واریز این مبلغ صورت گرفته و مطالبات سرمربی استقلال به حساب وی واریز خواهد شد. قرار است فیش واریزی طلب استراماچونی به وکیل این مربی که در کشور قطر حضور دارد، ارسال شود تا مقدمات بازگشت مربی ایتالیایی به تهران فراهم شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->