آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

جهیزیه‌ای متفاوت برای سادات مشهدی

  • کد خبر: ۱۱۷۶۲۶
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
جهیزیه‌ای متفاوت برای سادات مشهدی
هم زمان با عید سعید غدیر، حواله بن خرید جهیزیه به ۱۱۰ زوج  مشهدی اهدا شد.

فاطمه رافع | شهرآرانیوز؛ در این شب و روز‌ها که آسمان و زمین غرق در نور و سرور عید ا...  الا کبر است و هم زمان با شب عید سعید غدیر خم، دبیرستان معارف اسلامی امام رضا (ع)، میزبان جشنی ساده و صمیمی بود که با حضور زوج‌های جوان سادات مشهدی برگزار و در آن به ۱۱۰ زوج سادات شهر امام رضا (ع) کمک هزینه خرید جهیزیه اهدا شد؛ نکته متفاوت عیدانه غدیر این بود که با ابتکار بنیاد کرامت آستان قدس رضوی این کمک هزینه به صورت حواله بن خرید در اختیار نوعروسان قرار گرفت تا با سلیقه خودشان جهیزیه شان را تهیه کنند.

محبت همسران

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم، توجه به معنویت و احکام اسلامی در خانواده را سبب استحکام زندگی و تربیت صحیح نسل آینده کشور دانست و تأکید کرد: خانواده اساسی‌ترین نقش را در تربیت انسان دارد و جامعه، خروجی نهاد خانواده است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام احمد مروی با تأکید بر اهمیت محبت بین همسران در تحقق زندگی بانشاط، خطاب به زوج‌های جوان گفت: زیست بانشاط، بامعنویت و توأم با موفقیت را معیار و هدف زندگی مشترک خود قرار دهید و از ورود هر عاملی که ممکن است به این معیار‌ها خدشه وارد کند، در زندگی خود جلوگیری کنید.

وی به اهمیت برخورداری از اهداف مشخص در زندگی مشترک اشاره و تصریح کرد: بسیاری از ناکامی‌ها و تلخی‌های زندگی، نتیجه نداشتن هدف مشخص است؛ وجود هدف، خط مشی و خط ارتباطی، زندگی مشترک زوجین را به نحوی برای تحقق آن هدف هماهنگ می‎کند.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه اختلاف نظر در زندگی عادی است، افزود: هیچ دو نفری کاملا شبیه هم نیستند؛ بنابراین اختلاف نظر در زندگی امری عادی است، اما نکته مهم، مدیریت این اختلافات است؛ نتیجه برخورداری از هنر مدیریت اختلافات، ساختن زندگی مشترک با نشاط و آرام است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت گذشت در زندگی مشترک بیان کرد: گذشت و مدارا مسئله مهمی در زندگی مشترک و نشانه روحیه بزرگ منشی انسان است. گذشت از عوامل مهمی است که موجب پایداری و انسجام زندگی مشترک می‌شود.

او با اشاره به کاهش فرزندآوری خانواده‌ها در سال‎های اخیر افزود: جمعیت کشور به سوی پیری پیش می‌رود و کاهش جمعیت جوان می‌تواند در آینده برای کشور و جامعه ما مشکلات جبران ناپذیری ایجاد کند؛ بنابراین خانواده‌ها باید به موضوع فرزندآوری توجه جدی داشته باشند.

مهر درخشان

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی درباره دیگر عیدانه‌های این بنیاد در دهه امامت و ولایت بیان کرد: توزیع بیش از یک میلیون پرس غذای متبرک در سراسر کشور، یکی از این برنامه هاست که بیش از ۳۰ هزار پرس از این غذای متبرک، در روز عید غدیر با حضور خادمان رضوی، بین مجاوران حضرت رضا (ع) توزیع شد.

محمدحسین استاد آقا ادامه داد: دیروز در قالب طرح مهر درخشان، میزبان بیش از هزارو ۵۰۰ نفر از خانواده‌های سادات احسان پذیر از سراسر کشور بودیم که به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

آغاز زندگی مشترک ۳۰ زوج

همچنین به گزارش فارس، هم‌زمان با شب عید غدیرخم و به همت گروه‌های جهادی و مسجد امام رضا (ع) زندگی مشترک ۳۰ زوج مشهدی با نام امیرالمؤمنین (ع) آغاز شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->