رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد: تحولات زیادی در دوره اخیر شورا در حوزه بانوان رخ داده است | به دنبال نگاه زنانه و مادرانه برای بانوان بودیم دبیرکل انجمن کلان‌شهر‌های جهان: مشهد به‌زودی از یک شهر مشهور، به بازیگر بین‌المللی تبدیل خواهد شد نگاه سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد به عملکرد شورای ششم | این دوره، فعال‌ترین شورای شهر مشهد است مرور کارنامه شورای ششم از زبان رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد | این شورا دستاورد‌های بزرگی داشته است پیشنهاد شهردار مشهد مقدس به دبیرکل انجمن کلانشهر‌های جهان برای تشکیل کمیته خلاقیت و نوآوری در متروپلیس هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده است (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) فرصت‌ها و چالش‌های مدیریت شهر مشهد از نگاه رئیس شورای اسلامی شهر مشهد | فراوانی طرح‌های دوفوریتی، چالش بزرگ شورای ششم بود ناصحی: مهم‌ترین وظیفه شورای شهر، انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری است پیام تسلیت رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در پی حادثه انفجار در بندر شهید رجایی اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای کمک به هموطنان حادثه‌دیده در انفجار اسکله شهید رجایی رفع اختلال ۱۰دقیقه‌ای در سرویس‌دهی خط یک مترو مشهد رئیس شورای شهر مشهد: هزینه ساخت هر کیلومتر قطارشهری معادل با چهار پل چهارسطحی است | روند خدمت به مردم را متوقف نمی‌کنیم + فیلم موزه زنده میدان عدالت مشهد لیست کامل بوستان‌های بانوان دارای اتاق مادروکودک مشهد + جزئیات مشهد، قطب دیپلماسی شهری در میان کلانشهرهای ایران قلندرشریف: خط ۳ مترو مشهد مهم‌ترین بخش ریلی شهری کشور است | مشهد در حوزه قطارشهری خودکفا شده است  تشکیل ۴ کمیته ذیل کارگروه «سرمایه‌گذاری برای تولید» در شورای اسلامی شهر مشهد خراسان رضوی و مشهد، رتبه نخست کاهش تلفات حوادث رانندگی درون‌شهری طی سال ۱۴۰۳ معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خبر داد: کاهش ۱۴ درصدی تلفات حوادث ترافیکی در مشهد در سال ۱۴۰۳ ۸۸ درصد متوفیان تصادفات مشهد در سال ۱۴۰۳ عابران و موتورسیکلت‌سواران بودند
سرخط خبرها

از هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد تا تأمین اعتبار ۴۰۰ میلیاردتومانی

  • کد خبر: ۱۱۷۹۳۴
  • ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
از هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد تا تأمین اعتبار ۴۰۰ میلیاردتومانی
تشریح برنامه مدیریت شهری مشهد در زمینه تأمین و توسعه ناوگان اتوبوس رانی مشهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس آمار و ارقام منشأ ۷۰ درصد آلودگی شهر مشهد به حوزه حمل و نقل ختم می‌شود. آلودگی روزافزون در حال افزایش است و از طرف دیگر افزایش هنگفت و چند برابری هزینه ایجاد و توسعه خطوط ریلی در کلان شهر‌ها باعث شده است تمرکز و برنامه اصلی مدیریت شهری مشهد برای مقابله با گسترش آلودگی هوا و تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی بر توسعه ناوگان اتوبوس رانی باشد.

با توجه به اهمیت این موضوع شهردار مشهد، رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد و مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد در برنامه تلویزیونی «اشاره» به توضیح گام‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری در این حوزه پرداختند.

ارائه خدمت ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر

شهردار مشهد در این برنامه با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت روزانه به مردم مشهد سرویس می‌دهند گفت: ۹۵ دستگاه آن‌ها فاقد کولرند؛ آن هم به این دلیل که عمر این ناوگان بالای ۱۰ سال است و در آن زمان اتوبوس‌ها دارای فناوری کولر نبوده اند، امروز نیز به دلیل ضعف در موتور امکان اضافه کردن این قابلیت وجود ندارد.

سیدعبدا... ارجائی افزود: ۸۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها مربوط به بخش خصوصی و پانزده دستگاه متعلق به شهرداری است و به مدیران اتوبوس رانی تأکید کرده ام همه اتوبوس‌های بدون کولر، به صورت مساوی در همه خطوط پخش شوند تا بار فشار این اتوبوس‌ها بر روی یک خط و مسیر خاص نباشد. وی با عذرخواهی از شهروندان به دلیل این مشکل، بیان کرد: برای حل این موضوع به شرکت‌های دانش بنیان فراخوان داده ایم تا سیستمی طراحی شود که کولر بدون استفاده از نیروی محرکه اتوبوس کار کند. از سوی دیگر امیدوارم بتوانیم با خریداری اتوبوس‌های جدید، این مشکل را حل و از اتوبوس‌های بدون کولر، در فصل سرما استفاده کنیم.

هوشمندسازی اتوبوس ها، به زودی

ارجائی ادامه داد: علاوه بر کولر، در تلاش هستیم که اتوبوس‌ها را هوشمند کنیم تا با رسیدن به هر ایستگاه، اطلاعات آن را در اختیار مردمی که از اتوبوس استفاده کرده اند؛ قرار دهند.

۴۰۰ میلیارد تومان اوراق برای خرید اتوبوس

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این برنامه گفت: مجوز و تأییدیه بخشی از اوراق مشارکت دولتی،  به ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد تومان، برای خرید اتوبوس صادر شده است و بر این اساس، می‌توان هشتاد دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد خریداری کرد، ولی نیاز مشهد حدود دویست تا ۲۵۰ دستگاه در سال است تا بتوانیم سطح کیفی ارائه خدمات را حفظ کنیم.

ایمان فرهمندی با بیان اینکه پرداخت بهای خدمات، به صورت نقدی ۳ هزار تومان بوده که همین مبلغ نیز کمتر از ۵۰ درصد بهای تمام شده این خدمت است، اظهار کرد: ۹۰ درصد تراکنش‌ها اکنون با استفاده از «من کارت» انجام می‌شود و پیش بینی و سیاست گذاری شورای ششم و مدیریت شهری افزایش این میزان و تمایل بیشتر عمومی به استفاده از روش‌های هوشمند است.

۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه، نیاز ناوگان مشهد

وی در ادامه به تشریح نیاز‌های زیرساختی حوزه حمل ونقل عمومی پرداخت و افزود: طبق استاندارد، به ازای هر هزار شهروند، یک دستگاه اتوبوس نیاز داریم که برای شهری مثل مشهد، معادل ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس می‌شود که با توجه به برخورداری مشهد از سیستم حمل ونقل ریلی، با تکمیل این شبکه، نیاز شهرمان با ۲ هزار تا ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تأمین می‌شود.

عضو شورای شهر با بیان اینکه برای پاسخگویی به نیاز‌های شهروندان نیازمند ترکیبی از اتوبوس، میدل باس و مینی بوس در خطوط مختلف هستیم، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که در شرایط اقتصادی کنونی، تأمین ناوگان حمل ونقل عمومی اعتبارات هنگفتی می‌طلبد و دشوار است.

حاشیه شهر، زیرپوشش تخفیف ۹۰ درصدی ناوگان اتوبوس رانی

وی در ادامه یکی از مسائل کلان شهر‌های کشور و مشهد مقدس را حاشیه نشینی دانست و افزود: با تدبیر شورای شهر و اعمال نگاهی راهبردی سعی کردیم امکان سفر ارزان از حاشیه شهر و روستا‌های اطراف به مشهد را فراهم آوریم و هم اکنون شانزده خط در این مسیر‌ها به ارائه خدمات می‌پردازند و بهای دریافتی به ازای هر سفر، مشمول ۹۰ درصد تخفیف می‌شود. بر این اساس، افراد برای سفر تنها صد تومان پرداخت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->