افزایش نرخ سرویس مدارس مشهد در حد میانگین نرخ تورم است | امسال در زمینه تأمین خودرو چالشی نخواهیم داشت + فیلم درخشش خراسان رضوی در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور مشهدالرضا؛ غرق شادی و سرور میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) بهره‌گیری از پساب در آبیاری فضای سبز مشهد با مشارکت بخش خصوصی توسعه زیرساخت‌های اقامتی مشهد طی افتتاحیه‌های هفته دولت شهروند خبرنگار | چالش‌های پارک حاشیه‌ای در خیابان فرهاد مشهد+ پاسخ کیفیت هوای مشهد همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: قرارگاه ساماندهی ساخت‌وساز شهری تشکیل شود تخریب دامنه شمالی و نوک قله اژدرکوه | جاده شمالی تیر آخر را به قلب اژدها زد! کارگر پاکدست فرودگاه مشهد کیف پول یک میلیاردی را به صاحبش بازگرداند +عکس گره کوهستان پارک شادی کورتر شد | با وجود آمادگی مدیریت شهری مشهد زمین پارک به سازمان دیگری واگذار شد شهردار مشهد مقدس: شهر مشهد در کشور، رتبه‌ اول و در غرب آسیا، رتبه‌ سوم هوشمندسازی را دارد «کینیاز دابیژا»، سرکنسول روسیه تزاری در مشهد متهم ردیف‌اول واقعه به توپ‌بستن حرم رضوی اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا پایان شهریورماه پاسخ گویی تلفنی مدیرعامل تاکسی‌رانی مشهد | چند کورس پاسخگویی برای سرویس مدارس گذر از بحران آبی با هم‌افزایی شهرداری مشهد و شرکت آب و فاضلاب علت اختلال در خط یک مترو مشهد چه بود؟ (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) مشارکت شهروندان، زمینه‌ساز توسعه شهر انتخاب «رئیس» و «نایب‌رئیس» کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد برای سال پنجم
سرخط خبرها

از هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد تا تأمین اعتبار ۴۰۰ میلیاردتومانی

  • کد خبر: ۱۱۷۹۳۴
  • ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
از هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد تا تأمین اعتبار ۴۰۰ میلیاردتومانی
تشریح برنامه مدیریت شهری مشهد در زمینه تأمین و توسعه ناوگان اتوبوس رانی مشهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس آمار و ارقام منشأ ۷۰ درصد آلودگی شهر مشهد به حوزه حمل و نقل ختم می‌شود. آلودگی روزافزون در حال افزایش است و از طرف دیگر افزایش هنگفت و چند برابری هزینه ایجاد و توسعه خطوط ریلی در کلان شهر‌ها باعث شده است تمرکز و برنامه اصلی مدیریت شهری مشهد برای مقابله با گسترش آلودگی هوا و تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی بر توسعه ناوگان اتوبوس رانی باشد.

با توجه به اهمیت این موضوع شهردار مشهد، رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد و مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد در برنامه تلویزیونی «اشاره» به توضیح گام‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری در این حوزه پرداختند.

ارائه خدمت ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر

شهردار مشهد در این برنامه با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت روزانه به مردم مشهد سرویس می‌دهند گفت: ۹۵ دستگاه آن‌ها فاقد کولرند؛ آن هم به این دلیل که عمر این ناوگان بالای ۱۰ سال است و در آن زمان اتوبوس‌ها دارای فناوری کولر نبوده اند، امروز نیز به دلیل ضعف در موتور امکان اضافه کردن این قابلیت وجود ندارد.

سیدعبدا... ارجائی افزود: ۸۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها مربوط به بخش خصوصی و پانزده دستگاه متعلق به شهرداری است و به مدیران اتوبوس رانی تأکید کرده ام همه اتوبوس‌های بدون کولر، به صورت مساوی در همه خطوط پخش شوند تا بار فشار این اتوبوس‌ها بر روی یک خط و مسیر خاص نباشد. وی با عذرخواهی از شهروندان به دلیل این مشکل، بیان کرد: برای حل این موضوع به شرکت‌های دانش بنیان فراخوان داده ایم تا سیستمی طراحی شود که کولر بدون استفاده از نیروی محرکه اتوبوس کار کند. از سوی دیگر امیدوارم بتوانیم با خریداری اتوبوس‌های جدید، این مشکل را حل و از اتوبوس‌های بدون کولر، در فصل سرما استفاده کنیم.

هوشمندسازی اتوبوس ها، به زودی

ارجائی ادامه داد: علاوه بر کولر، در تلاش هستیم که اتوبوس‌ها را هوشمند کنیم تا با رسیدن به هر ایستگاه، اطلاعات آن را در اختیار مردمی که از اتوبوس استفاده کرده اند؛ قرار دهند.

۴۰۰ میلیارد تومان اوراق برای خرید اتوبوس

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این برنامه گفت: مجوز و تأییدیه بخشی از اوراق مشارکت دولتی،  به ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد تومان، برای خرید اتوبوس صادر شده است و بر این اساس، می‌توان هشتاد دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد خریداری کرد، ولی نیاز مشهد حدود دویست تا ۲۵۰ دستگاه در سال است تا بتوانیم سطح کیفی ارائه خدمات را حفظ کنیم.

ایمان فرهمندی با بیان اینکه پرداخت بهای خدمات، به صورت نقدی ۳ هزار تومان بوده که همین مبلغ نیز کمتر از ۵۰ درصد بهای تمام شده این خدمت است، اظهار کرد: ۹۰ درصد تراکنش‌ها اکنون با استفاده از «من کارت» انجام می‌شود و پیش بینی و سیاست گذاری شورای ششم و مدیریت شهری افزایش این میزان و تمایل بیشتر عمومی به استفاده از روش‌های هوشمند است.

۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه، نیاز ناوگان مشهد

وی در ادامه به تشریح نیاز‌های زیرساختی حوزه حمل ونقل عمومی پرداخت و افزود: طبق استاندارد، به ازای هر هزار شهروند، یک دستگاه اتوبوس نیاز داریم که برای شهری مثل مشهد، معادل ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس می‌شود که با توجه به برخورداری مشهد از سیستم حمل ونقل ریلی، با تکمیل این شبکه، نیاز شهرمان با ۲ هزار تا ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تأمین می‌شود.

عضو شورای شهر با بیان اینکه برای پاسخگویی به نیاز‌های شهروندان نیازمند ترکیبی از اتوبوس، میدل باس و مینی بوس در خطوط مختلف هستیم، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که در شرایط اقتصادی کنونی، تأمین ناوگان حمل ونقل عمومی اعتبارات هنگفتی می‌طلبد و دشوار است.

حاشیه شهر، زیرپوشش تخفیف ۹۰ درصدی ناوگان اتوبوس رانی

وی در ادامه یکی از مسائل کلان شهر‌های کشور و مشهد مقدس را حاشیه نشینی دانست و افزود: با تدبیر شورای شهر و اعمال نگاهی راهبردی سعی کردیم امکان سفر ارزان از حاشیه شهر و روستا‌های اطراف به مشهد را فراهم آوریم و هم اکنون شانزده خط در این مسیر‌ها به ارائه خدمات می‌پردازند و بهای دریافتی به ازای هر سفر، مشمول ۹۰ درصد تخفیف می‌شود. بر این اساس، افراد برای سفر تنها صد تومان پرداخت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->