توزیع فصل سوم «پدرخوانده» + زمان پخش تخصیص یارانه خرید از نمایشگاه کتاب برای دانش‌آموزان و فرهنگیان آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌یابی نمایش «هیس» به فستیوال کلاسیک روسی سعدی یکی از خود ماست بهمن هاشمی تهیه‌کننده شد فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر «کیانو ریوز» در فیلم «سیستم سرگرمی خراب است» زنده‌یاد رضا داوودنژاد با «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) جایزه بهترین بازیگر جشنواره زنان بیروت در دستان صحرا اسدالهی پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او
سرخط خبرها

نماینده سابق، ولی فقیه در سوریه: تبلیغ برای آگاه‌سازی از خطر و خسارت به مردم انجام می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۸۷۴۴
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
نماینده سابق، ولی فقیه در سوریه: تبلیغ برای آگاه‌سازی از خطر و خسارت به مردم انجام می‌شود
نماینده سابق، ولی فقیه در سوریه گفت: تبلیغ برای متوجه بودن، مردم است که بدانند خطر چیست و خسارت کجاست؟

گروه جامعه|شهرآرانیوز؛ آیت‌الله طباطبایی اشکذری در گردهمایی سالانه مبلغین و مبلغات که در آستانه ایام محرم در سالن همایش سازمان تبلیغات خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تبلیغ جز نیازهای ضروی بشر بوده و هست.خدای عزوجل در خلقت انسان و در حوزه تکریم، ابزار و ملزومات تبلیغ را در اختیار انسان قرار داده تا به نقطه‌ای که می‌خواهد برسد. ابزاری که خداوند در اختیار انسان قرار داده است جزو امتیازات آدمی است و همه می‌دانیم زبان گویا انسان یکی از امتیازات بشری است.

وی افزود: تبلیغ با مشقاتش با ۳۴ لفظ در ۷۷ مورد و ۳۷ سوره قرآن کریم آمده است که ۲۵ سوره مکی و ۱۲ سوره مدنی است. یعنی ار ابتدای رسالت تا زمان رسیدن به داستان و سلسله ولایت و امامت مسئله تبلیغ وجود داشته و این آمار نشان می‌دهد که در قرآن به موضوع تبلیغ اهمیت داده می‌شود.

نماینده سابق ولی فقیه در سوریه بیان کرد: تبلغ نوع خاصی از اطلاع‌رسانی است که با قلب و فکر جامعه سروکار دارد. در قرآن کریم نیز آمده است که تبلغ رسالت انبیا است و عمده‌ترین وظیفه انبیا تبلیغ است. البته گفته شده است که کسی حق ندارد تبلیغ غیرمبین و غیر آشکار داشته باشید. تبلیغ رساندن کامل است و حق تبلیغ ناقص دین را نداریم. مبلغ هر چند در تبلیغ خود موفق نباشد، اجر کار انجام شده‌اش در نزد خداوند باقی می‌ماند.

وی ضمن اشاره به اینکه تبلیغ یعنی تحریک جامعه و افراد جامعه برای اقدام به یک عمل یا بازداشتن از یک عمل است، ادامه داد: روش‌های تبلیغی را باید از قرآن فرا گیریم، زیرا روش‌های فراوانی در آن آمده است. یکی از این روش‌ها یاد‌آوری نعمت‌های الهی است. در دو سوره نحل و سوره الرحمان یادآوری نعمت الهی بسیار گفته شده است. در سوره نحل برای بیان نعمت‌های الهی پنج هدف ترسیم شده که شامل نعمت تسخیر دریاها، نعمت کوه‌ها جاده‌ها و رودخانه، نعمت معنوی نزول قرآن، نعمت شناخت و ابزار شناخت و تکمیل نعمت‌های الهی است.

آیت‌الله طباطبایی اشکذری ادامه داد: همچنین در این سوره پنج محور هدف‌گذاری شده است که شامل شکرگذاری، هدایت، تفکر، تسلیم در برابر دعوت حق، تذکر و یادآوری است که اگر این پنج هدف با هم پیوند زده شود عامل سعادت و بهروزی جامعه است. نیاز امروز جامعه ما پیوند همین پنج هدف است. بنابراین تبلیغ برای متوجه بودن، مردم است که بدانند خطر چیست و خسارت کجاست؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->